ATLW Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Holder på med en Fagprøve test for å få følelsen av hvordan fagprøven kan bli, og for å finne ut hva jeg må sette meg mer inn i det siste året før prøven. Problemet jeg har nå er det at jeg får ikke meldt maskinen inn i domenet på server (Server er satt opp av IT-Konsulent, og skal være klar til dette) [PC] -> [switch] -> [server] Jeg har meldt inn maskiner før, men det var på en 2008 server som, vel, er i bruk av arbeidsplassen. Feilmeldingen jeg får er 'Kan ikke kontakte AD DC'. Jeg har rett domenenavn, og switchen står i static... Er tom for ideer og tung i hodet, og dette er det eneste (For øyeblikket) som stopper opp all fremgang. Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) Holder på med en Fagprøve test for å få følelsen av hvordan fagprøven kan bli, og for å finne ut hva jeg må sette meg mer inn i det siste året før prøven. Problemet jeg har nå er det at jeg får ikke meldt maskinen inn i domenet på server (Server er satt opp av IT-Konsulent, og skal være klar til dette) [PC] -> [switch] -> [server] Jeg har meldt inn maskiner før, men det var på en 2008 server som, vel, er i bruk av arbeidsplassen. Feilmeldingen jeg får er 'Kan ikke kontakte AD DC'. Jeg har rett domenenavn, og switchen står i static... Er tom for ideer og tung i hodet, og dette er det eneste (For øyeblikket) som stopper opp all fremgang. Maskinen din har fått en IP i riktig nett? Står serveren som DHCP også? Du kan pinge domenekontrolleren? Bruker du netbiosnavnet på domenet, eller full name? Endret 7. februar 2012 av xstnc Lenke til kommentar
ATLW Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 Fant ut hva son var galt. Switchen jeg var blitt utdelt var ubrukelig, samt alle 7 andre vi hadde liggende også. De er modifisert av fylket, så måtte ut og kjøpe en ny. Så, alt fungerer. Takker. Fant ut hva son var galt. Switchen jeg var blitt utdelt var ubrukelig, samt alle 7 andre vi hadde liggende også. De er modifisert av fylket, så måtte ut og kjøpe en ny. Så, alt fungerer. Takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå