Runinho Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Første gang jeg har hørt begrepet megareksi, selv om jeg har sett det i praksis mange ganger på treningssentre. Jeg tror kanskje mannfolk har lettere for å skjule problemet sitt. Det er jo heller ikke mange som forstår hva megareksi er, eller i verste fall så tror nok ikke at det er så farlige. Jeg tror absolutt en fastlegesamtale, og eventuelt oppfølgning ifra psykolog er veien å gå her. Synes ikke du skal "tyste" på ham til familie og venner, da det nok kan oppleves som om du trenger ham opp i et hjørne, og antagelig vil langt forverre forholdet dere to imellom. Bli med ham til fastlegen og legg fram saken for ham/henne slik du som du opplever det. Sørg for at legen tar det på alvor. Vi menn er fantastiske gode til å skjule følelsene våre. Det er noe vi trener på hele livet. Lykke til Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Også kjent som mannoreksi, eller mer teknisk (på engelsk) body dysmorphia. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) Du bør kanskje nevne hva megareksi faktisk er, jeg hadde ikke peiling. Wikipediadefinisjonen er: Megareksi er en mental tilstand, eller kroppsbildeforstyrrelse, hvor en person blir sykelig opptatt av å få stor muskelmasse, og bli sterkere. Personen ser på seg selv som for liten, eller tynn, men er gjerne godt over gjennomsnitlig muskulære. Sykdommen kalles også for vigoreksi, omvendt anoreksi eller Adonis kompleks. Endret 7. februar 2012 av Gjest Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 Førsteinnlegget har visst forsvunnet, uten at jeg helt vet hvorfor. Kan anonyme postere slette egne poster? Den opprinnelige posten handlet om en jente som var bekymret for typen sin, som hun mente led at megareksi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå