Gå til innhold

Nikon D800 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nikon D800 er lansert:

36,3 mpx

Iso 100 - 6400 (50 - 25600)

4 fps

D800E uten AA-filter

 

Prisen blir på ca $3000 for D800 og ca $3300 for D800E.

Dette kameraet virker meget bra. Jeg er spent på når Canon vil lansere et høyt mpx-kamera.

 

Canon har vel roet ned megapikselhysteriet, de ble jo kraftig kritisert av nikonbrukere da det var uhørt å ha 15 megapiksler for ikke snakke om 18 og 21 :-) . men nå har pipen helt plutselig fått en annen lyd og godt er det :p

Lenke til kommentar

Kr 22.190,- i Norge.

Forutsatt at forventningene innfris fremstår dette som et røverkjøp og kan fort få dramatiske konsekvenser for bruktprisen på D3X.

Prisen virker jo egentlig smått utrolig sammenlignet med f.eks. D3X! Skal bli interessant hvor fort og hvor lavt prisen på sistnevnte synker!

Får vel sikkert snart begge to for nåprisen av D3X. Kanskje blir disse to "nIkoner" den neste "bruktbilen" , skal ikke være meg imot!

Recommandations følger: http://kenrockwell.c...on/d800.htm#rex

:dribble::thumbup:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Det blir en 800e på meg . 36mpx uten AA filter blir helmax . Statistisk sett trenger bare mindre enn 1 prosentav bildene AA filter . Billig er det og , støy bekymmrer meg lite . Nikon har alltid vært best på iso støy . Tror nok Nikon har gjort jobben sin den her gangen og , tenk å være dårligere enn Canon på iso støy .Nikon ingeniørene hadde revet av seg håret da :).

Lenke til kommentar

Det blir en 800e på meg . 36mpx uten AA filter blir helmax . Statistisk sett trenger bare mindre enn 1 prosentav bildene AA filter . Billig er det og , støy bekymmrer meg lite . Nikon har alltid vært best på iso støy . Tror nok Nikon har gjort jobben sin den her gangen og , tenk å være dårligere enn Canon på iso støy .Nikon ingeniørene hadde revet av seg håret da :).

 

Tja vi får se når 5Dx kommer, de kan jo risikere å bli hårløs laugh.gif

Lenke til kommentar

Canon har vel roet ned megapikselhysteriet,

Det har de, men konkurransesituasjonen mot Nikon tilsier at de sannsynligvis kommer til å lansere et 30+ mpx-kamera også. Det ryktes om enda flere objektiv-lanseringer utover året, kanskje det er tilpassninger til høyere oppløsning?

 

Tja jeg blir ikke overrasket om 5Dx faktisk ligger rundt 30 mpx, jeg håper faktisk det .

Lenke til kommentar

Nikon har alltid vært best på iso støy . Tror nok Nikon har gjort jobben sin den her gangen og , tenk å være dårligere enn Canon på iso støy .Nikon ingeniørene hadde revet av seg håret da :).

 

... Husker du Nikon før D300/D700 og D3 ?

 

Jeg håper noen kommer med et heftig fullformatskamera med høye ISOverdier, god værtetting og uten integrert grep.

Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg D800 eller D800E til studiobruk; men valget mellom D800 og D800E ble langt vanskeligere enn jeg trodde. moire-pattern problematikken kan være greit å teste før man kjøper.

 

Edit:

Så for første gang skal jeg låne en D800E og teste i studio før jeg bestemmer meg. Mistenker de fine detaljene i tøy kan bli en utfordring.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...