twarr Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Det skal jeg gjøre! Lenke til kommentar
-forbruker- Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Jeg synes at der er få velklingende navn blant forslagene, man kunne like gost ha krympet det ned til "Bar", enkelt og greit. Men egentlig synes jeg det er et dårlig forslag, for finne et navn som "klinger", er lett å uttale, lett å huske, har stor betydning. Men alkoholindustrien har jo hatt dette problemet mye lenger enn deg og funnet på mange bra navn har de også klart ... i pol-lista finner du derfor mange bra produktnavn som elegant kan konverteres til like bra barnavn. "Skal vi ta oss en tur på Baccardi i kveld?" Det er litt schwung over det, er det ikke? "Blir du med på Madeira?" like så. Og så kan man jo feilstave produktnavnene for å tilpasse dem den lokale dialekta. "Blue Nun", "Blå nonne". Her går det samtidig an å finne på navn med pollista som idegrunlag, det går "Absolut" an. "Port," har én betydning på engelsk, en annen på norsk. Bare å slippe fantasien løs til man har filosofert seg fram til et meget bra barnavn. 1 Lenke til kommentar
bruker-262560 Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Mozart Dooley Amigo Fos ro dah Bajancas Catena Lenke til kommentar
-forbruker- Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Det skal jeg gjøre! Noe nytt i navnesaken? Lenke til kommentar
norgi Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 likte Fos ro dah, men da blir det vel problemer med bethesda Lenke til kommentar
twarr Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Vi har vært på fremsiden i lokalavisen og opprettet en facebookside som har fått et par hundre tilhengere på bare et par dager. Har fått mange namneforslag - men ingen som "klinger" så bra ennå. Vi er nok kravstore, men det med namn er veldig viktig! Om flere har andre forslag, sleng de ut :-) Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Om du vil ha noe nostalgisk så kan du jo bare fortsette på navnet Tennøe & Skaar. "Skal vi stikke på Tennøen?" klinger greit for meg. Lenke til kommentar
twarr Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Vi har fortsatt ikke bestemt oss, men må gjøre det i løpet av uken - for da skal AS registreres Will keep you posted! Lenke til kommentar
twarr Skrevet 14. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) Fredag bestemmer vi oss for navn, for da skal AS opprettes! Vi hadde vært veldig takknemmelig om de som orker hadde signert underskriftskampanjen som vi har gående, for å få endret skjenkepolitikken i kommunen vår, slik at prosjektet blir realitet :-) Endret 14. mars 2012 av twarr Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Ok, men da skal jeg ha en øl på huset hvis jeg stikker innom. Lenke til kommentar
twarr Skrevet 15. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2012 Isbilen: you got yourself a deal Lenke til kommentar
twarr Skrevet 2. april 2012 Forfatter Del Skrevet 2. april 2012 Navnet ble Plan B. Grunnlag: - Baren skal være i 2. etasje = Plan "B". - Vi hadde to pub'er før som ble stengt - nå har vi en plan B! - Navnet er likt på norsk og engelsk - Det er mulig å si "skal vi ta oss en tur på Plan B?" - Vi tror folk kommer til å bruke navnet Hva synes folket om valget? 2 Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Godt valg! Klinger bra i mine ører. Lenke til kommentar
Snailcake90 Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Ikke værst.. Plan B, flott det.. litt sent her men "Hangover" er også et stilig navn på en bar.. både fordi du kan "henge" over baren.. og det du ender opp med etter en tur på baren. Min personelige hjemmebar kaller jeg bare Åpenbar. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Brukbar Det er jo et fantastisk forslag. Du bør absolutt gå for det TS! Lenke til kommentar
twarr Skrevet 13. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2012 Er en bar i Trondheim som heter Brukbar, og namnet er nok allerede valgt :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå