Ottesen Skrevet 7. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) Hei folkens Vuderer veldig sterkt å handle nytt skjermkort, tipper veldig mot sapphire sitt 7950 med dual fans. Men jeg vil gjerne høre deres mening om dette... Tingen er at jeg syntes 7970 er ganske dyrt, og ikke så bra performance som jeg trodde. Og etter å se på flere reviews på sapphire sitt 7950 med dual fans syntes jeg den virker bra. Den er still og kald samt kan overklokkes ganske så langt. Så faktisk på flere testet at dem greide å få sapphire 7950 over 7970 korta, og selvom man kan overklokke 7970 også så var dem ikke så langt unna hverandre... Men så brått fikk jeg se at så-å-si ingen har sapphire 7950 dual fan kortet inne i butikkene før om nesten 2 mnder MEN da igjen fikk jeg se at feks komplett har powercolor 7950 med dual fans inne men koster noen kroner mer... what to do guys ? Sapphire 7950 dual fan: Pros: * 700-1200 kr billigere enn 7970. * Ved overklokk like bra som 7970 eller litt bedre. (da 7970 uten overklokk) * Veldig bra kjøling på det. Kald uansett idle eller load. * Veldig stille. * Bruker mindre strøm enn 7970. * Er med ganske bra program til overklokk, Twixx. (or something) Cons: * Kommer ikke på lager noen steder før om ganske lenge. (big con) På alle tester jeg har sett så gjør sapphire 7950 det veldig veldig bra, og kan overklokkes mye, er kald og stille. Men som nevnt kommer ikke inn før lenge. Men det ser jo også ut som powercolor sitt 7950 med dual fans også er ganske bra men til noen hundre kroner mer. Og det finnes på lager... Lol, hva sier dere ? Mye om og men her nå... Edit: er snakk om dette: " http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=741909 " vs dette: " http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=661747 " vs muligens 7970... Endret 7. februar 2012 av Ottesen Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) Jeg syns du bør vente, vente å handle jeg. Selv har jeg vurdert noe av det samme, men hvis du klarer deg uten skjermkort i noen måneder. PowerColor RADEON HD 7970 3GB DDR5 PCI-EDVI HDMI 2X MINI DP DIRT 3 IN på deal til 4135 kr er muligens bra kjøp selv om du må vente muligens noen dager, hvis vi ser bort i fra kjøleløsningen den trekker nok en del ned, så er neppe godt å overklokke med, men uansett så er ytelsen god. Jeg syns det blir feil å kjøpe et skjermkort kun for å overklokke. Da er det bedre å vurdere støy hvis man vil betale mere. Endret 7. februar 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) ASUS Radeon HD 7970 3GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "DirectCU II", 2xDVI-I, 4xDisplayPort er nok det beste skjermkortet til 4065,- i dag. Problemet at nettbutikken muligens ikke kan sammenlignet mot komplett. Så sånn sett vet jeg ikke hvor god nettbutikken er, men prisen her er veldig god, så denne ville jeg kjøpt hvis du vil ha det beste per dags dato i den prisklassen. Men du risikerer jo også du gjør en bestilling, også får beskjed om senere prisen var feil. Så man må jo gjerne prøve en bestilling. Endret 7. februar 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg syns du bør vente, vente å handle jeg. Selv har jeg vurdert noe av det samme, men hvis du klarer deg uten skjermkort i noen måneder. PowerColor RADEON HD 7970 3GB DDR5 PCI-EDVI HDMI 2X MINI DP DIRT 3 IN på deal til 4135 kr er muligens bra kjøp selv om du må vente muligens noen dager, hvis vi ser bort i fra kjøleløsningen den trekker nok en del ned, så er neppe godt å overklokke med, men uansett så er ytelsen god. Jeg syns det blir feil å kjøpe et skjermkort kun for å overklokke. Da er det bedre å vurdere støy hvis man vil betale mere. Takker for svar, kjenner igjen forumnavnet ditt fra noen år tilbake,lol. Blir ikke feil å handle kort for å overklokke, kan man handle ett kort billigere og ende opp med bedre ytelse er jo det bra. Jeg bestilte meg kort akkurat nå, ble powercolor 7950. Mye var grunnen er at jeg ikke vil ha reference kort og vil ha ett som er kald og stille samt kan overklokkes. Kortet kostet litt mer enn sapphire 7950 men var på lager nå + 36mnd garanti kontra 24mnd. Har sett på flere tester at det normalt kan overklokkes til rundt det samme som 7970 reference korta blir overklokket. (spørs jo hvor flaks man har også)... Tenkte det kortet litt også pga crossfire senere, handler jeg feks 2x7970 får jeg muligens litt bedre ytelse men tror jeg også da må ha ny strømforsyner :S Så vi får se åssen nye kortet er Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 ASUS Radeon HD 7970 3GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "DirectCU II", 2xDVI-I, 4xDisplayPort er nok det beste skjermkortet til 4065,- i dag. Problemet at nettbutikken muligens ikke kan sammenlignet mot komplett. Så sånn sett vet jeg ikke hvor god nettbutikken er, men prisen her er veldig god, så denne ville jeg kjøpt hvis du vil ha det beste per dags dato i den prisklassen. Men du risikerer jo også du gjør en bestilling, også får beskjed om senere prisen var feil. Så man må jo gjerne prøve en bestilling. Ja, ser den. Jeg handler egentlig nesten bare hos komplett selvom dem ofte er litt dyrere. Servicen og tryggheten jeg har fått derifra er 10/10. Jeg burde vel egentlig hatt det med i første posten men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå