Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC fra Komplett med jordas oppstartsstrøm og konstant, høyfrekvent lyd.

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte for en stund tilbake en pc fra Komplett som bla inneholder en Corsair HX 750W. Den ene dagen kan jeg starte den opp på en 10B- sikring som kjører ovner og varmekabler og det ene med det andre, den neste dagen funker det ikke hvis jeg kun har taklysene på. Når jeg sier starte opp, så er det snakk om PSU'en, dvs I/O-knappen bak, ikke selve pcen. Noen som har peil på hvor mye denne PSU'en kan dra på sitt meste? Trenger den en 10-amperes sikring helt aleine for å starte opp?

En annen ting er at når PSU er på og pc er av, så kommer det en konstant, høyfrekvent lyd fra pc. Det virker som om denne også kommer fra enten PSU eller noe i nærheten. Det er da snakk om en lyd som er oppe i 17k-19k HZ antakelig, og kan høres ganske godt når jeg f eks skal sove. Er dette normalt?

Jeg har prøvd å sende pcen til rep hos Komplett, men siden dette tydeligvis havner utenfor deres rutinetester av pc så fant de ingenting. Returlappen nevnte heller ingen testmetoder som hadde snev av relevans til mitt problem, og begge feilene eksisterer fortsatt i like stor grad. Etter å ha holdt på med mail i ca 1 måned begynner jeg å bli lei av inkompetansen jeg føler eksisterer hos dem, så noe annet enn "kontakt selger" hadde vært å foretrekke. Jeg prøver også å dra ut info fra Corsair angående hva jeg kan forvente av PSU'en, men det er visst ikke bare bare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått med meg at det eksisterer noen slike tråder så jeg hadde en følelse av hvordan jeg lå an. Syns likevel det er underlig at 750W trenger en hel 10amp sikring, type B, aleine. Skal også sies at den er målt til å ha ca 23 amp i oppstartsstrøm.

Jeg kan derimot ikke finne noe sted hvor det nevnes hva den høyfrekvente lyden kan være. Sistnevnte gjør slik at PSU må skrus av etter bruk da et par minutter med den i nærheten gir meg vondt i huet. Ender opp med å måtte leke med elektriske artikler på rommet hver dag når jeg skal skru på PSUen igjen, og jeg har vanskelig for å tro at en PSU skal by på slikt bry.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...