Gå til innhold

Direkte-opptak fra videokamera til Mac/TimeLapse

Anbefalte innlegg

Har et problem jeg skulle hatt litt hjelp med.

Har akkurat kjøpt meg et Canon Legria HF M406 (videokamera med SD basert lagring). Kameraet har 2 stk slotter til SD kort, men i noen tilfeller kan det bli lite å filme til minnekort. (Selv om man skulle hatt 2x32 GB eller lignende).

Jeg lurer litt på tanken å lage time lapser, men da må man jo ha en del lagringskapasitet, og jeg er redd kameraet vil bli fyllt opp fort.

Si man skal filme en timelapse på en dag. I full HD kvalitet vil dette ta ganske stor plass, og derfor vil jeg ha mulighet å filme rett til intern harddisk i en maskin, men siden kameraet bare har USB, HDMI og Component ut, vil man ikke kunne gjøre det på samme måte osm før i "gode gamle dager" da man hadde firewire..

Lurer derfor på om noen har vert borte i samme situasjon? Har lest litt rundt på nettet, og funnet ut at Blackmagic Intensity Shuttle (Thunderbolt) kan være en løsning, men produktet har fått litt dårlig kritikk, pluss at det er ikke lansert enda, og sikkert ganske vanskelig å få tak i i norge.

Har noen vert borte i samme situasjon? Der de vil filme rett fra kamera til harddisk i mac/pc, men siden kameraet bare har USB, går ikke dette ann..?

Tips til evt andre slike "capturing" devices? (Og evt. om det selges noe slikt i Norge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...