Rudde Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Hei, idag ble jeg skadet i gym-timen, jeg ble utsatt for en ulykke og fikk en forstuelse i håndleddet, først var jeg hos helsesøster som igjen sendte meg til legesenteret. Legen ville egentlig sende meg videre for røntgen men jeg nektet fordi jeg faen ikke har råd til det. Jeg sa jeg ville se hvordan det føltes etter noen dager isteden. Jeg måtte betale 190 kr for legetimen, og siden jeg ikke har noe inntekt er ikke dette penger jeg føler jeg bare kan kaste ut av vindu. Og siden dette skjedde gjennom skolen er det korrekt at jeg må betale for dette av egen lomme? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Du synes det er verdt å risikere uførhet for noen skarve hundrelapper? Jeg hadde bedt dem sende regningen til skolen, og hvis ikke det gikk, betalt først og kranglet etterpå. Hvis du har så dårlig råd at det virkelig er synd på deg kan du få dekket dette hos sosialen. 4 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 (endret) forstår ikke hvorfor alle skal beskytte det statlige, skoler osv. hadde jeg vært deg ville jeg ha kranglet til meg de 200 kronene uansett om jeg hadde råd eller ikke. Endret 6. februar 2012 av Dore123m Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Du synes det er verdt å risikere uførhet for noen skarve hundrelapper? Jeg hadde bedt dem sende regningen til skolen, og hvis ikke det gikk, betalt først og kranglet etterpå. Hvis du har så dårlig råd at det virkelig er synd på deg kan du få dekket dette hos sosialen. Nei, vi får ikke no sosial eller nav som student, du får det som arbeidsledig eller uten "occupation" og jeg kan ikke ta det på ett kredittkort heller, som jeg ikke engang vet om jeg greier å få taki, jeg har jo ingen inntekt! Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Har du ikke en mamma eller pappa? Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Greit nok, forstår TS her. Har selv engang vært student, og unødvendige regninger har ikke vært prioriterte. Men, som nevnt, ville jeg forsøkt å fått de til å sende regningen til skolen det gjelder. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Har du ikke en mamma eller pappa? Pappa er en grisk jævel som kan dra til helvete, mamma sa "Ja nå må du lære deg hvordan det er å være voksen". Greit nok, forstår TS her. Har selv engang vært student, og unødvendige regninger har ikke vært prioriterte. Men, som nevnt, ville jeg forsøkt å fått de til å sende regningen til skolen det gjelder. Vel, nå betalte jeg jo på stedet da, siden jeg ikke viste hvordan ellers jeg skulle gjort noe men, sånn nå i ettertid, hva kan jeg gjøre? o_O Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 (endret) Viss du fikk kvittering, prøv å gå på kontoret til skolen din og spør om du kan få tilbakebetalt dette da det skjedde i forbindelse med skolen. Viss du ikke fikk det, kan det hende du kan stikke ned på legekontoret og be de skrive ut en kvittering, regner med at betalingen ligger registrert i ganske lang tid i systemet dems. Endret 6. februar 2012 av malmern Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 -Elevskader skal rapporteres inn fra skolen til Nav fordi de omfattes av yrkesskadeordningen i Folketrygden og utløser rettigheter når det gjelder refusjon av utgifter ved skaden, eller uførerettigheter og/eller ménerstatning i alvorlige saker. http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/helse/sjokkerende-tall-om-skader-i-skolen-3068734.html 3 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Det kan være greit at skolen betaler Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Spør i resepsjonen på skolen din hvem du skal henvende deg til. På min skole var det rådgiver, og fikk faktisk dekket en busstur til og fra Trondheim pga feiloppsatt privatisteksamen. Så lenge personen du møter har vett, så får du det nok dekket. Men for guds skyld husk å skaffe deg en buffer på ca 2500 kroner, så du har råd til å betale medsiner until du får fatt på frikort eller i tilfeller du trenger penger til veldig veldig viktige ting. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå