Bjerknez Skrevet 5. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2012 Da her jeg nok en gang lånt meg en Amarok for en siste testtut med bilen før jeg slår "spikeren" i kista med tanke på bilvalg. Igjen, så må jeg si: Støyen i Amarok er vesentlig høyere enn Wrangler. Motorstøryen er ganske mye mer sjenerende i Amarok. Motoren virker heller langt fra like "frisk" som motoren i Wrangler. Sliter fortsatt medå forstå hva jeg skal kunne bruke lasteplanet til (i mitt tillfelle) Jeg sitter langt bedre i Amarok og det er vel egentlig det eneste argumentet jeg finner for å velge Amarok for å være ærlig. Dette fordi det ikke er noen skillevegg her. Jeg merker at Amarok er stivere og det humper og spretter mer enn det gjør i Wrangleren. Det er litt sus fra bakdekkene i høye hastigheter med Wrangleren og dette finnes ikke i Amarok. Derimot er motoren såpass støyende at man egentlig er like langt. Amarok har hakket bedre førermiljo og ser litt mer påkostet ut, og sittestillingen er perfekt. Dette er de eneste tingene jeg føler Amarok vinner over Wrangleren på, men dette har kun med skilleveggen å gjøre så klart. Om sitteplassen og førermiljø er SÅÅÅ viktig for meg at jeg velger Amarok er jeg usikker på, men jeg tviler sterkt på det. Jeep Wrangler virker som en mer "spennende" og uvanlig bil og sammtidig er den råtøff. Amarok er også tøff og se på, men på en litt mer moderne måte. Amarok skal kunne dra vesentlig mer hengerlast enn Wrangleren samt laste dobbelt så mye bak i bilen, men for å være ærlig så mener jeg motoren blir for liten til slikt bruk med mye last over lenger tid. Wrangleren er langt mer potent her tror jeg, med en langt friskere og mer stillegående motor. Prismessig kommer det omtrent likt ut, så dette er ikke veldig avgjørende egentlig. Skal ha Amarok'en til i morgen, og da tenker jeg at jeg har gjort meg opp en 100% mening Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Hva skal du bruke bilen til? Skal det være en arbeidsbil hvor du skal dra tunge hengere og ha masse stæsj med deg? Wrangleren er jo en mye fetere sommerbil enn det Amaroken er. Har du forøvrig sett på Hilux? Edit: Så ikke datoen, du har vel bestemt deg? Endret 13. mars 2012 av Hotel Papa Echo Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Hva skal du bruke bilen til? Skal det være en arbeidsbil hvor du skal dra tunge hengere og ha masse stæsj med deg? Wrangleren er jo en mye fetere sommerbil enn det Amaroken er. Har du forøvrig sett på Hilux? Edit: Så ikke datoen, du har vel bestemt deg? For å være ærlig så vil den bli mest brukt på vanlige veier, men med noen "utflukter" i skog og mark enkelte ganger. Altså til privat bruk. Skal ikke dra på store hengere eller ha med meg mye stash nei, men har ei bikkje på litt over 40kg. som trenger litt plass. Har sett på Hilux samt sittet i den og den føles gammeldags i forhold til Amarok'en. Amarok'en er en myebedre bil i mine øyne. Men jeg har bestemt meg for Wrangleren Dette er en meget kul bil i dette segmentet. Tak/dører kan fjernes helt lovlig og det er som du sier en skikkelig kul sommerbil. Motoren er friskere i Wrangleren kontra Amarok'en og de ter rett og slett en morsommere bil å kjøre. Amarok er mer enn "Sinnasnekker"-bil enn en bil til privat bruk. Lasteplanet blir for meg helt feil, og når jeg attpåtill må bruke 25.000,- for skjule lasteplanet med ett anstendig lokk i bilens farge, så blir det bare veldig feil. Har allerede bestillt meg 2stk. 9" Helle Luminator Xenon som skal monteres forran grillen på Wrangleren (på bøyle) og jeg har planer om en "Light bar" over vindskjermen med 5stk. Piaa 6" ekstralys (til offroad bruk). Jeg har vert frem og tilbake lenge nå mellom Amarok og Wrangler, men hver gang jeg kommer tilbake til Wrangleren så vil jeg bare ha den. Rett og slett en langt mer anvenelig bil. Amarok er god på mange områder, men den passer nok mest for det segmentet den er ment for, nemmelig håndtverkere og til indistruelt bruk fremfor som privatbil. Amarok bråker veldig (motorstøy) og lyden er såpass sjenerende i seg selv at dette alene er en stor "step down" for meg. Lasteplanet er nevnt. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Gratulerer med ny bil da! Aldri prøvd å kjøre i en Wrangler før, kunne gjerne tenkt meg en offroader en dag. For min del tror jeg at jeg ville valgt en pick-up, ser for meg at det er deilig å slenge syklen på lasteplanet og dra avgårde. Dessuten er jeg enormt forelsket i en skikkelig arctic truck pimpa pick-up. Du får lage en showcase når du får bilen din, ta masse bilder og film Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Gratulerer med ny bil da! Aldri prøvd å kjøre i en Wrangler før, kunne gjerne tenkt meg en offroader en dag. For min del tror jeg at jeg ville valgt en pick-up, ser for meg at det er deilig å slenge syklen på lasteplanet og dra avgårde. Dessuten er jeg enormt forelsket i en skikkelig arctic truck pimpa pick-up. Du får lage en showcase når du får bilen din, ta masse bilder og film Da må du vente lenge, hehe. Skal bestille den til sommeren og bestillingstiden er ca. 6mnd. Bilbytte skjer ikke før i årsskiftet 2012/2013 Annbefaler deg å prøve en Wrangler. Det er en slik bil man enten liker eller hater. Men møt den med ett åpent sinn. I dag kjører jeg Audi A4 2.0TFSI 180HK'er 2010mod. og man må være klar for en endring på godt og vondt når man gjør ett såpass drastisk bytte, hehe. Skal man ha kjørekomforten til en Audi og fremkommeligheten til en Wrangler, så må man nok pantsette både hus og familie Endret 13. mars 2012 av BjerkneZ Lenke til kommentar
rublings Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Det går en slik Wrangler her i Bergen som drosje Ellers er min eneste erfaring med Wrangler en litt eldre utgave, 2000 elns. Den var helt forferdelig å kjøre, men det kan ha vært pga heving og 35" hjul og en litt for liten 4-sylindret bensin med 116 hester eller noe sånt Lenke til kommentar
nilal98 Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Skal du ha en fet arbeidsbil som kan brukes til masse har du også Chevrolet silverado, ford f serien (f-150, f-250 og f-350. dodge ram er også gode biler. ulempen vil bli at de er dyre å ha i drift. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Gratulerer med tøff bil! Håper vi etterhvert får se en tråd om denne bilen her og en hel masse bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå