Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

engelsk tekst hjelp


Anbefalte innlegg

hey, jeg skal skrive en tekst på skolen om hva det vil si å være amerikaner. den skal være på 2 sider og jeg har bare litt over 1 og er helt tom for ideer. kan noen hjelpe meg? er det bra det jeg har skrevet? noen ideer?

her er teksten:

 

 

What does it mean to be american?

The easiest answer to this question is of course that an American is an American citizen, but in this text im gonna go deeper into the subject to find out what it really means. Both from the view of Americans and from people from other countries.

One thing that (almost) all Americans have in common, is that their forefathers were immigrants. Until the 16th century the only people that lived there was the native Americans, but after Christopher Columbus who was an Italian explorer “discovered” America in 1492 more and more whites settled down there. Columbus thought that he had found India, that’s why the native Americans are called Indians. In the coming years, more and more Europeans moved to America. Also Norwegians moved to America to realize the American dream. That’s means that if you seek through your family three, you may find out that you have unknown relatives in America. Today there are more than 4,5 million Norwegian-Americans.

The U.S.A is like no other country. It has many different cultures and its hard to point out what’s typical American. The country has big influence on other countries, especially the pop culture. The U.S is the center of movies, tv shows and music. One thing that is totally different from Europe is the sports. The four biggest sports in America is basketball, baseball, American football, and icehockey. Sports like European football, and skiing isn’t big at all.

When you hear about food and America in the same sentence many people will automatically think of junk and fast food. But that’s just one side of the story. Because of the many different cultures, the usa has a lot of different food from all over the world.

One of the things that Americans love about their country is the freedom to do whatever they want to. The options is endless. That’s why The U.S.A is called “the land of possibilities”.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke nevnt den amerikanske dobbeltmoralen, den er for meg det største minus ved hele landet/befolkningen. Og Norge holder på å bli smittet.

Der fikk du ledetråd nr 2: påvirkningen på andre nasjoner.

Kanskje du bør også svippe innom kriminaliteten og den amerikanske våpenloven.

Og du har flust opp av små uryddigheter i stykket, så les igjennom nøye før du leverer.

Lenke til kommentar

Jeg er totalt uenig Sexperts svar. Dobbeltmoral og våpenlov blir litt for mye politikk, og veldig avhengig av synsvinkel, og det var ikke det spørsmålet gikk ut på.

 

Skriv heller mer om "The Self-made man", "American Freedom", immigrasjon, cheeseburgers, biler, og hvordan en vanlig hverdag fortoner seg, når man er amerikaner.

Endret av droidy
Lenke til kommentar

Du har ikke nevnt den amerikanske dobbeltmoralen, den er for meg det største minus ved hele landet/befolkningen. Og Norge holder på å bli smittet.

Der fikk du ledetråd nr 2: påvirkningen på andre nasjoner.

Kanskje du bør også svippe innom kriminaliteten og den amerikanske våpenloven.

Og du har flust opp av små uryddigheter i stykket, så les igjennom nøye før du leverer.

 

hva er den amerikanske dobbeltmoralen?

Lenke til kommentar

Det er noe folket der borte er gjennomsyret av:

De er veldig sterkt religiøse, men føre kriger og slakte ned andre befolkninger har de ingen betenkeligheter med, Bush senior første til og med irakkrigen i "Guds navn". :O

De tåler ikke å se en naken tre-åring på badestranda, men praktiserer seksualiteten veldig liberalt og er det land i verden som har lavest debutalder og høyst antall tenåringsgravide. Klasker du ei kvinne på baken i all vennlighet, blir du saksøkt for sekstrakasering.

Slik er det bare å lete videre, det gjennomsyrer samfunnet, og her hjemme begynner vi å ta etter der også.

Lenke til kommentar

Det er noe folket der borte er gjennomsyret av:

De er veldig sterkt religiøse, men føre kriger og slakte ned andre befolkninger har de ingen betenkeligheter med, Bush senior første til og med irakkrigen i "Guds navn". :O

De tåler ikke å se en naken tre-åring på badestranda, men praktiserer seksualiteten veldig liberalt og er det land i verden som har lavest debutalder og høyst antall tenåringsgravide. Klasker du ei kvinne på baken i all vennlighet, blir du saksøkt for sekstrakasering.

Slik er det bare å lete videre, det gjennomsyrer samfunnet, og her hjemme begynner vi å ta etter der også.

Det der hører ikke hjemme i teksten han er blitt bedt om å skrive. Det er da ikke snakk om en oppgave i etikk og moral.

Lenke til kommentar

Det er noe folket der borte er gjennomsyret av:

De er veldig sterkt religiøse, men føre kriger og slakte ned andre befolkninger har de ingen betenkeligheter med, Bush senior første til og med irakkrigen i "Guds navn". :O

De tåler ikke å se en naken tre-åring på badestranda, men praktiserer seksualiteten veldig liberalt og er det land i verden som har lavest debutalder og høyst antall tenåringsgravide. Klasker du ei kvinne på baken i all vennlighet, blir du saksøkt for sekstrakasering.

Slik er det bare å lete videre, det gjennomsyrer samfunnet, og her hjemme begynner vi å ta etter der også.

Det der hører ikke hjemme i teksten han er blitt bedt om å skrive. Det er da ikke snakk om en oppgave i etikk og moral.

Hva som skal være med tror jeg trådstarter er i stand til å avgjøre sjøl.

For litt siden kalte du det politikk.

Lenke til kommentar

[..]

For litt siden kalte du det politikk.

Ja, fordi du nevnte våpenlovene. Men, først var det dobbeltmoralen du kom med. Og da tenkte jeg først på "frihet" - og at de verdsetter denne, samtidig med at de invaderer andre land, tar seg litt for godt til rette + påtvinger andre sine egne synspunkter og verdier.

 

Trådstarter spurte forøvrig etter hjelp i dette forumet - så da tar jeg meg rettigheten til å komme med min mening.

Endret av droidy
Lenke til kommentar

[..]

For litt siden kalte du det politikk.

Ja, fordi du nevnte våpenlovene. Men, først var det dobbeltmoralen du kom med. Og da tenkte jeg først på "frihet" - og at de verdsetter denne, samtidig med at de invaderer andre land, tar seg litt for godt til rette + påtvinger andre sine egne synspunkter og verdier.

 

Trådstarter spurte forøvrig etter hjelp i dette forumet - så da tar jeg meg rettigheten til å komme med min mening.

Våpenloven er dobbeltmoral på samme viset den også.

Men la nå tråstarter få lov til å mene det han/hun vil om dette på eget, fritt grunnlag, det er han/hun som skal levere besvarelsen og må få gjøre det uten å bli diktert. Det er forslag til flere momenter vedkommende ber om.

Lenke til kommentar

[..]

For litt siden kalte du det politikk.

Ja, fordi du nevnte våpenlovene. Men, først var det dobbeltmoralen du kom med. Og da tenkte jeg først på "frihet" - og at de verdsetter denne, samtidig med at de invaderer andre land, tar seg litt for godt til rette + påtvinger andre sine egne synspunkter og verdier.

 

Trådstarter spurte forøvrig etter hjelp i dette forumet - så da tar jeg meg rettigheten til å komme med min mening.

Våpenloven er dobbeltmoral på samme viset den også.

Men la nå tråstarter få lov til å mene det han/hun vil om dette på eget, fritt grunnlag, det er han/hun som skal levere besvarelsen og må få gjøre det uten å bli diktert. Det er forslag til flere momenter vedkommende ber om.

han ;)

Lenke til kommentar

engelsk læreren vår er veldig glad i amerika så jeg tror det hadde vært en dårlig taktikk å kritisere det, selvom jeg er enig i mange av påstandene deres :wee:

lol

 

[..]

For litt siden kalte du det politikk.

Ja, fordi du nevnte våpenlovene. Men, først var det dobbeltmoralen du kom med. Og da tenkte jeg først på "frihet" - og at de verdsetter denne, samtidig med at de invaderer andre land, tar seg litt for godt til rette + påtvinger andre sine egne synspunkter og verdier.

 

Trådstarter spurte forøvrig etter hjelp i dette forumet - så da tar jeg meg rettigheten til å komme med min mening.

Våpenloven er dobbeltmoral på samme viset den også.

Men la nå tråstarter få lov til å mene det han/hun vil om dette på eget, fritt grunnlag, det er han/hun som skal levere besvarelsen og må få gjøre det uten å bli diktert. Det er forslag til flere momenter vedkommende ber om.

han ;)

The Who hadde en gang en låt som het I'm a boy, du får sette på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...