Gå til innhold

Hvordan fungerer windows feilrapportering og løsningsforslag?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Når jeg formaterer stasjonær pc og legger inn win fra scratch, så oppdager jo win ved første oppstart at enkelte drivere mangler. Dette gjelder bl.a amd skjermkortdriver. Det genereres dermed endel feilrapporter. Disse driverne legges jo inn kort tid etter første oppstart, og det burde jo win plukket opp. 3-4 uker etterpå får jeg så et varsel om at det har kommet en løsning på problemet med manglende driver: Man kan laste driver ned og innstallere den.

Det er jo ikke noen umiddelbar slettemuligheter på disse teite meldingene, men etter å ha sjekket den og bekreftet at jo, man kan jo i og for seg det, så forsvinner de. Opplever også i andre sammenhenger at windows foreslår en løsning, og hvis man godtar den løsningen får man melding om at den løsningen ikke kunne brukes. Det burde jo vært sjekket FØR man fikk tilbud om å bruke en løsning som ikke fungerte. Lurte derfor på om dette er rent registreringsmessig at f.eks første oppstart ikke har med absolutt alle driverne og så registreres det ikke at den legges inn med en gang og det registreres ikke at man har den og så får man svar på et problem som egentlig ikke har eksistert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort sagt: Det fungerer ikke. Det er bare for å gjøre det litt "hyggeligere" når du får feil.

Løsningsforslag: Denne kan jeg aldri huske å ha hjulpet, den skal "løse" problemet, men bare står der for evig og alltid, eller så klarte den ikke å løse problemet likevel........

Windows feilrapportering: Feil som blir rapportert, hjelper deg ikke der og da....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...