Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen starter ikke..

Anbefalte innlegg

Har en bensinbil som jeg ikke får start på. Tenkte det var pga. kulden, men når jeg prøvde å starte den mens det enda var mildvær (3 grader) så ville den ikke starte da heller.

Tør ikke vri for mye på tenninga i tilfelle batteriet blir tomt. Har prøvd å starte flere ganger, men den vil ikke..

Dette skjedde riktignok etter at jeg gjorde noe dumt. Jeg startet bilen på iskald motor uten å varme den opp og trødde klampen i bånn hele veien hjem (2 km) Tenker at det må være her det har gått galt, for dagen etterpå nektet den å starte..

Forslag?

Endret av Olgadolga
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok bare batteriet som er tomt. Opplevde det samme sist helg da bilen hadde vært ute i kulden i mange dager og ville ikke starte etter tenningssymbolet var sloknet.

Fikk liv i den vha startkabler og er nok eneste løsningen for deg også.

Det er viktig å holde bilen gående i disse kuldetider, og har lært meg nå å ta noen runder rundt nabolaget i det minste for å holde motoren i gang.

Lenke til kommentar

Er aldri noen god ide å kjøre hardt på kald motor.

Oljen er tykk, og motoren får ikke smøring.

En motor må ha 3 ting for å starte, Gnist på pluggene, bensin og luft.

Er greit å skjekke disse 3 tingen for lettere å finne feilen.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Går tenninga rundt i det hele tatt da? Lys i dashbord f.eks?

Jada, er lys og man hører den "nesten" starter om man sitter lenge nok å prøver. Men turte ikke prøve å vri mer på tenninga i tilfelle batteriet ble helt tomt. Men rart den ikke ville starte når det var mildvær engang.

Noen har sagt noe om startmotoren, eller tennpluggene. Kan det være toppakningen som er røket siden jeg rævkjørte bilen på kald motor?

Lenke til kommentar

Går tenninga rundt i det hele tatt da? Lys i dashbord f.eks?

Jada, er lys og man hører den "nesten" starter om man sitter lenge nok å prøver. Men turte ikke prøve å vri mer på tenninga i tilfelle batteriet ble helt tomt. Men rart den ikke ville starte når det var mildvær engang.

Noen har sagt noe om startmotoren, eller tennpluggene. Kan det være toppakningen som er røket siden jeg rævkjørte bilen på kald motor?

Nå som du nevner det med toppakning vil jeg ikke se bort ifra det.

Jeg hadde lekk radiator for et par uker siden, noe som førte til en helsikkes røyksky bak bilen + toppakning som var gåen (tror vi).

Det samme var med min, det hørtes ut som den skulle starte, men den tok AKKURAT ikke tak...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...