Gå til innhold

Force Feedback 2 VS. Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Force Feedback 2" som i MS SideWinder? Jeg kjenner dessverre denne joysticken dårlig, og nå som MS har bestemt seg for å avslutte SideWinder-serien blir det vel kanskje ikke så aktuelt å se på den heller, men Logitech Freedom er en suverent god joystick. Anbefaler den fremfor alle andre stikker fra Logitech og Thrustmaster (unntatt HOTAS Cougar) i alle fall. Kan som sagt ikke si stort i forhold til MS sin stikke, men det skulle forundre meg stort om den er like presis og behagelig å bruke. FF-stikker har jo generelt dårligere presisjon enn stikker uten FF også.

Lenke til kommentar

Logitech har skjønt dette med gamepad og joystick... så min anbefaling heller mot en Logitech joystick, men du bør ordne deg en rudder også, om du ikke skal bruke tastaturet til det... bruker selv en logitech gamepad, pga dens to spaker.. ikke helt den samme realismen, men likevel bedre enn plain joystick uten rudder.

Lenke til kommentar
Logitech har skjønt dette med gamepad og joystick... så min anbefaling heller mot en Logitech joystick, men du bør ordne deg en rudder også, om du ikke skal bruke tastaturet til det... bruker selv en logitech gamepad, pga dens to spaker.. ikke helt den samme realismen, men likevel bedre enn plain joystick uten rudder.

Vil nå si at vridningen av håndtaket som er mulig på de fleste joysticks er å foretrekke fremfor en spak på en gamepad. Logitech Freedom har for eksempel en slik form for rudder. "En Logitech" joystick som du skriver er jeg ikke nødvendigvis så enig i. Ikke alle av dem som overbeviser i samme grad som Logitech Freedom.

Lenke til kommentar

Unngå i hvertfall MS Force Feedback 2. Den har ikke full støtte i XP. Dvs. at basisfunksjonene er der, men den tilhørende programvaren funker ikke slik at det er umulig å konfigurerere nivået på "force" osv. MS innrømmer dette selv på sine supportsider, og at det sannsynligvis ikke kommer noen fix, siden Sidewinder skal utgå. Kjøp Logitech!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...