Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny treg pc!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bestilte Gamer- PC fra komplett.no, for bare noen få uker siden.

Specs:

Kabinett

Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black Vifte: 1x 120mm Front, Blue LEDs, mATX, ATX, 2x USB, 1x Audio

Strømforsyninger

Silver Power SP-SS500 500W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6× SATA, 120mm Vifte

Hovedkort

ASUS P8Z68-V LX, Socket-1155 ATX, Z68, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB3.0, VGA, DVI, HDMI, UEFI

Prosessorer

Intel® Core i5-2400 Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.1Ghz, 6MB, 95W, Boxed w/fan

DDR3 minneDDR3 minne (OBS! For full utnyttelse av 4gb minne eller mer kreves 64bit operativsystem)

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9 XMS3, CL9-9-9-24, for Phenom II and Core i3/i5/i7, 1.5v

Skjermkort

Gainward GeForce GTX 550Ti 1GB PhysX PCI-Express 2.0, GDDR5, DVI, native-HDMI 1.4a, VGA

Optisk leser/brenner, Blu-Ray

Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S SATA, DVD±R: 24x, DVD+RW: 8x, DVD-RW: 6x, Bulk, BLACK

Harddisk

Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5"

Operativsystem

Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit Norsk

Så til problemet. Jeg har vært svært fornøgd med pcen hele veien, bortsett fra at det er et problem som irriterer meg grenseløst. Når jeg bruker stort sett alt av programmer, f.eks. Mozilla FireFox,spotify, skype osv så lagger ofte pcen noe jævlig når jeg starter programmet, den kan fryse i opp til 10 sekkunder på det værste. Får beskjed om at "programmet svarer ikke", men så løser det seg opp igjen etter en stund. Dette kan også skje om jeg bare skal åpne en ny tab i firefox, eller skifte sang på spotify,

Battlefield 3 kjører helt smooth på max på alt og ingen lagg, det jeg synes er rart.

Er det noen som har greie på dette og kan komme med noen tips? Syns det er meget rart at gamle pcen var mye raskere på dette.

Setter pris på alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Firefox har en tendens til å henge seg opp på mine maskiner også, senest for ca 1 minutt siden.

Om du har mange programmer oppe, evt mange faner i nettleser, kan det skorte på RAM. Det skal dog ganske mye til for at 4 GB blir for lite så lenge du ikke spiller samtidig som du bruker alle disse andre programmene.

Lenke til kommentar

Jeg pleier ikke å kjøre battlefield i bakrun når jeg driver med andre ting. Laggen kan komme selv med ikke noe annet en mozilla og bare en fane oppe. Jeg tviler veldig på at det har noe å gjøre med ytelse og prossesorbruken.

Endret av danniboy123
Lenke til kommentar

Har du prøvd andre nettlesere?

Jeg bruker primært Firefox selv, er det jeg har blitt vant med det siste tiåret eller så, og det funker stort sett greit. Det henger seg iblant, men ikke ofte nok til at jeg bryr meg med å skifte nettleser.

Imidlertid ville jeg forsøkt f.eks. Google Chrome som standardnettleser en periode dersom problemet er så alvorlig som du skal ha det til. Du skriver riktignok at problemet opptrer i andre programmer også, men det skader uansett ikke å prøve nettleseren først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...