Gå til innhold

Asus N55SF Harddiskstøy

dj_j0tul

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte denne N55SF'en i Januar, og var superfornøyd de første 2 ukene.

Nå virker det dog som om det er kommet en del Harddisk-støy, iform av "susing" og "leserhode-lyder".... Dette er 7200rpm-versjonen med 750gb.

Det er virkelig plagsomt når du sitter "stille" uten musikk etz, og bruker eksternt tastatur&mus slik jeg gjør når pc'en er "hjemme".

Jeg har vært i Kontakt med Asus Support, der de mente jeg burde sende inn maskina og jeg får derfor service-lapp så jeg kan poste den til InfoCare denne uka.... men så har det slått meg, SKAL disse Western Digital 7200rpm -diskene støye sånn?

Alle reviews av maskina er for 5200-versjonen, og den vil jeg tro av naturlige årsaker bråker mindre siden den spinner tregere?

Ønsker noen synspunkter på WD 7200 disker... om støy... Skal du faktisk høre dem på en Armlengdes avstand når du sitter å surfer etz?

Jeg hører ikke CPU-vifta engang, Hardisk-lyden overdøver faktisk alt, og jeg har litt "susing" på Høyre høytaler (Ekstern) som følger harddisk-lyden.

Hvis disse diskene SKAL bråke sånn, får jeg kaste inn håndklet å bruke penger på en SSD/HDD hybrid fra feks Seagate, eller en Ren SSD (Men UFF så dyre rene SSD'er er!!).

Setter pris på alle svar her :)

Mvh

Endret av dj_j0tul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er normalt at en 7200rpm HDD bråker mer enn vifta ved lav belastning.

Har selv en 7200rpm Seagate SSD/HDD hybrid i min acer 3820TG og denne er også hørbar over vifta, dog svært sjelden/aldri at jeg hører lesehodet, kun lett vibrering/susing.

Min N55SF kom med 5400rpm disk, og den er helt stille.

Lenke til kommentar

Jaja, endte opp med å sende den til InfoCare.... så får vi se om det blir ny HDD eller ei :) Misstenker dog at "den skal være sånn" og får den i retur... Hadde vært kjiipt, for da må jeg handle meg en SSD-disk, noe som var halve poenget med å kjøpe 7200rpm istedenfor 5400, for å få litt bedre respons på jobbing i Windows etz.

vi får se :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jaja, fikk tilbake pc'en etter bare 7 dager (Imponert!!!)

Lyden er Akkurat den samme, selv med ny HDD, så får bare smøre øra med tålmodighet og kjøpe SSD når det skulle renne over av penger, og SSD-prisene er på vei ned igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...