Tabris Skrevet 10. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2012 Jeg synes ikke det var en idiotisk slutt, det er jo åpenbart at det kommer flere spill. Dette var mer slutten på en episode/sesong enn slutten på et ferdig spill iToMaN: Enig med deg, dette spillet ga meg også en god FF-følelse. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Spoilere følger. Jeg kan akseptere at spillet kan sees på som en sesong, og at slutten derimot kan være som slutten på en sesong. Problemet er derimot at sesonger generelt sett ikke slutter på en så gigantisk cliffhanger som dette, og at du får svar på mange av spørsmålene som dukket opp i løpet av den gjeldene sesongen. Det blir som en måte at en sesong avsluttes som om det var en helt vanlig episode (eller dobbeltepisode). Mass Effect 1 og 2 var begge "sesonger", men begge hadde en mye mer konkluderende og oppklarende slutt enn FF13-2. I ME1/2 så var vi også klar over at det kom oppfølgere helt fra starten av (eller i alle fall siden det andre spillet), at FF13-2 én episode uten en egen avslutning var ikke det jeg så for meg når jeg langet over pengene mine. Mer konsist så kan man si at Mass Effect spillene fulgte en oppskrift som ligner dette: Start - Problem oppstår - problem løses, og det er en betydelig mengde tid til neste problem oppstår - Slutt. Neste spill starter - nytt umiddelbart problem oppstår - Det nye problemet løses, lang tid til neste problem oppstår. Siste spill starter, det største og ultimate problemet oppstår, du løser problemet, og spillet slutter. FF13 og 13-2 derimot, er mer som dette: Spill starter - problem oppstår - problem løses - slutt. Neste spill starter - problem oppstår - problem løses - ekstremt gigantisk ultraproblem oppstår - Slutt. I min mening kunne det kommende problemet etter FF13-2s slutt gjerne vært hintet til (ved at man for eksempel etter rulleteksten så Etros hjerte stoppe på en eller annen kunstnerisk måte og bli dekt av mørke eller noe), men selve "hele jævla verden rives i stykker" delen skulle så absolutt ha vært i åpningsscenen av det neste spillet (eller DLC-pakken, whatever). Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 14. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2012 Det vil nok være ulike oppfatninger om dette. Selv har jeg sett flere tv-serier hvor siste episode ender med en svær cliffhanger - nettopp for å holde interessen så lenge det faktisk tar å komme med en ny sesong (måneder/år). Jeg forstår at noen ikke liker det, men for meg gjorde det bare spillet og verden enda mer spennende. 1 Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Det vil nok være ulike oppfatninger om dette. Selv har jeg sett flere tv-serier hvor siste episode ender med en svær cliffhanger - nettopp for å holde interessen så lenge det faktisk tar å komme med en ny sesong (måneder/år). Jeg forstår at noen ikke liker det, men for meg gjorde det bare spillet og verden enda mer spennende. Har ikke lest noe av det dere har skrevet, men når jeg ser profilbilde ditt tenker jeg over hvor stort FF 10 var når det kom ut, har ikke spillet det på 9 år, og nå gleder jeg meg til HD verisjonen ^^. Er så mange gode minner fra det bilde av Yuna og bildet av Tidus med sverdet når han er på stranden og smiler, GAaaawwwwddd jeg elsker FF Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg gleder meg også vilt til det kommer ut på HD, det er mitt absolutte favorittspill. Men nå drar vi tråden off-topic... Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Det som gleder meg mest med FF10-porten er at det åpner opp for at FF12 også blir portet, med zodiac-systemet som vi aldri fikk. De behøver jo kun å oversette brukergrensesnittet, siden hele skriptet til FF12 forblir uforandret, og man derfor kan bruke samme voiceovers som på den gamle versjonen. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg gleder meg også vilt til det kommer ut på HD, det er mitt absolutte favorittspill. Men nå drar vi tråden off-topic... OFF TOPIC!! HEEEELLLL YEEAAAHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DANCE !! Lenke til kommentar
Mr Bubbles Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Jeg likte det spillet her bedre enn forgjengeren, men håper heller på at Versus XIII kommer ut snart. Håper det blir avslørt noe om dette på E3. Ikke skuff meg nå Square Enix! Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Jeg likte det spillet her bedre enn forgjengeren, men håper heller på at Versus XIII kommer ut snart. Håper det blir avslørt noe om dette på E3. Ikke skuff meg nå Square Enix! Det kommer ingen ting fra E3, Skaperen av spillet har sagt det for 1 uke siden Lenke til kommentar
Mr Bubbles Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Ånei, det var virkelig synd. Vil lese mer om det, kilde takk? Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Ånei, det var virkelig synd. Vil lese mer om det, kilde takk? Her http://kotaku.com/5908115/one-day-your-grandkids-might-play-final-fantasy-versus-xiii (men en annen ting og smile for er fan based remake av FF 7, Sjekk it out ! http://kotaku.com/5910318/you-want-your-final-fantasy-vii-hd-remaster-well-here-it-is Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Det er egentlig ikke det, det er bare et nytt verktøy for å samle sammen alle de ørten hundre mod'ene til PC-versjonen for å få bedre textures og slikt. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Det er egentlig ikke det, det er bare et nytt verktøy for å samle sammen alle de ørten hundre mod'ene til PC-versjonen for å få bedre textures og slikt. Lol dude hva er det med Iron Maiden og FF 7 fans, Har du lagt merke til det, alle som liker Iron Maiden og spill elsker FF 7 Lenke til kommentar
Mr Bubbles Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Ånei, det var virkelig synd. Vil lese mer om det, kilde takk? Her http://kotaku.com/59...asy-versus-xiii (men en annen ting og smile for er fan based remake av FF 7, Sjekk it out ! http://kotaku.com/59...well-here-it-is Takk for lenkene. Det var virkelig kjipt det med Versus XIII, men så er det slik at jeg ikke akkurat har få spill å spille fram til lanseringen av dette spillet - når det enn måtte være. Sjekket fan-based-remake av FFVII, og det vekket utvilsomt gamle minner fra da jeg gikk på barneskolen. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Ånei, det var virkelig synd. Vil lese mer om det, kilde takk? Her http://kotaku.com/59...asy-versus-xiii (men en annen ting og smile for er fan based remake av FF 7, Sjekk it out ! http://kotaku.com/59...well-here-it-is Takk for lenkene. Det var virkelig kjipt det med Versus XIII, men så er det slik at jeg ikke akkurat har få spill å spille fram til lanseringen av dette spillet - når det enn måtte være. Sjekket fan-based-remake av FFVII, og det vekket utvilsomt gamle minner fra da jeg gikk på barneskolen. Lol vekket så gode minner i meg nettop at nå går jeg gjennom alle FF 7 sangene med en kald pils i hånden Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Veit egentlig ikke, men det virker som alle som liker RPG-spill også liker metalmusikk. Pen og papir rollespill også. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Veit egentlig ikke, men det virker som alle som liker RPG-spill også liker metalmusikk. Pen og papir rollespill også. Ja og Maiden hører nesten alle på, så det ligger vel mere i Metal da, Men still, jeg husker når jeg var liten , FF 7 og Maiden var det man vokste opp med , Alle de skumle Maiden plakatene som brødrene hadde var veldig spennende , Også var man kul visst man syngte Maiden i siste året av barnehagen, eneste året jeg husker godt da Men ingenting slo musikken til FF 7, jeg brukte og nynne etter sangene mens jeg spillte som 7 -9 åring Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Ooh, jeg liker også metal, inkludert Maiden. Det er et merkelig sammentreff i grunn for det er lite metal i soundtrackene til de fleste RPGer. FFXIII-2 hadde virkelig trengt en dose. 1 Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) RPG spill deler ofte mange av de samme temaene som metalmusikken. Mye middelalder, Sci-fi og lignende. Men også musikken i RPG spill deler likhetstrekk med metal, og særlig kanskje den musikken som finnes i eldre JRPG spill mellom NES-PS1 tiden. Uematsu har jo vært svært flink til å komme opp med distinkte melodiøse stykker med rot i klassisk musikk, men som også har trøkk i seg, ikke ulikt metal. Mye av Uematsu sin musikken som lett kunne gått inn i et metalriff eller soloparti. Jeg føler derimot at mange nye JRPG spill ikke passer inn i denne beskrivelsen like godt, noe som kanskje er grunnen til at nye FF spill ikke er like godt likt blant fansen. I mange nye JRPG spill, inkludert FF13-2 er jo lydmiksen nokså anonym. Musikken kommer ikke mot deg med voldsomme rytmer og distinkte melodier slik som tilbake på NES, SNES, PS1 tiden. Istedet glir musikken inn i bakgrunnen med tynne synthlyder, og mer "poppete" melodier, men såklart ikke uten unntak. Det samme gjelder design og til en viss grad historie, som nå er mye mer tydelig flamboyant og "rosa", av mangel på bedre ord. Nye JRPG spill krever i større grad at spilleren har noe til overs for Japansk populærkultur, og skille mellom WRPG og JRPG spillere føler jeg er langt større nå enn for 10-15 år siden.Såklart, JRPG har helt fra midten av 90-tallet hatt mye felles med japansk populærkultur, men det er først nå utviklerne kan vise det fullt ut. Før skjulte dårlig grafikk og mangelen på skuespill og stemmer, mye av den inspirasjonen som utviklerne hentet i populærkulturen. I tillegg til at rollespillarven fra 70-80-tallet, med spill som FF1-3, DQ, og såklart D&D sto mye sterkere da enn nå. Endret 19. mai 2012 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå