Gå til innhold

Final Fantasy XIII-2 tråden


Tabris

Anbefalte innlegg

Andre her som koser seg med FF XIII-2? Jeg har ikke spilt XIII da jeg syntes det var altfor lineært og kjedelig, utfra hva jeg selv erfarte utfra det lille jeg spilte, hva jeg så når min samboer spilte, og hva jeg hørte/leste rundtomkring.

 

Etter et par års pause fra FF, hvor jeg var lei hele konseptet og alle klisjeene de inneholdt, så begynte jeg å bli litt småsulten på et bra FF igjen. Jeg syntes demoen til XIII-2 var lovende, og tok sjansen på å kjøpe dette spillet i går. Jeg er nå uti kapittel 2, og spillet er akkurat hva jeg er på jakt etter. Et bra FF som føles som et FF på alle punkter som er bra, men som er innovativt og nytenkende nok til at det blir friskt og interessant. Foreløbig er spillet akkurat hva jeg er ute etter!

 

Andre som spiller dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andre her som koser seg med FF XIII-2? Jeg har ikke spilt XIII da jeg syntes det var altfor lineært og kjedelig, utfra hva jeg selv erfarte utfra det lille jeg spilte, hva jeg så når min samboer spilte, og hva jeg hørte/leste rundtomkring.

 

Etter et par års pause fra FF, hvor jeg var lei hele konseptet og alle klisjeene de inneholdt, så begynte jeg å bli litt småsulten på et bra FF igjen. Jeg syntes demoen til XIII-2 var lovende, og tok sjansen på å kjøpe dette spillet i går. Jeg er nå uti kapittel 2, og spillet er akkurat hva jeg er på jakt etter. Et bra FF som føles som et FF på alle punkter som er bra, men som er innovativt og nytenkende nok til at det blir friskt og interessant. Foreløbig er spillet akkurat hva jeg er ute etter!

 

Andre som spiller dette?

Trur de fleste FF fans er enig med deg,

 

Jeg syns de kunne gjort mye mere med FF en hva merket har endt opp med de siste 10 årene,

Ingen ting er dårlig, det fins en fans for verdt FF spill, men etter hva de gjorde med FF 7, og så en ny tid igjen med FF 10, så syns jeg FF 13 bare følger bedre animasjon og ikke et helt nytt rpg system, hva jeg prøver og si er at det er liksom ikke noe store titler lengre, det er mere manga historien og animasjonen + merket som selger spillet,

 

Får håpe at Playstation 4 FF kommer til og bli et inteligent , bra historie, og bedre kampsystem, som følger etter FF 10 ikke FF 13

Lenke til kommentar

Skjønner ikke halvparten av dialogene i spillet pga jeg ikke har fullført XIII. Det, sammen med timetravel er en ganske heftig mindfuck. Liker ikke at de har erstattet 3. person i party med pets (gotta catch 'em all!). Er også regelmessig hakking i spillet, spesielt i cut-scences som er irriterende. Ser man bort fra det, så har jeg kosa meg i de 5-6 timene jeg har spilt til nå, though det er noe vanskelig :p

 

Er 3x RAV the way to go for å fylle stagger gaugen fort?

Lenke til kommentar

Monstervenner er jo kjempemorsomt. Du trenger forøvrig ikke fange alle :p.

 

Er 3x RAV the way to go for å fylle stagger gaugen fort?

Uten å ha tagget de litt med en commando først så går det ikke så bra. Jeg har et 3x com paradigme jeg setter på for ca én runde for å gjøre de-chaininga treigere før jeg setter på 3x rav.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Spiller det ikke ennå, men skal spille det til helga/neste uke, når jeg har fått lønn. :whistle:

 

Sånn går det når man kjøper ny gamer-PC...da har man ikke råd til noe som helst på en måned.

 

Jeg synes XIII var fantastisk (jeg bryr meg ikke så mye om utforsking) og ser frem til en fortsettelse av historien. Skader ikke at det er Serah som er i hovedrollen, kanskje jeg endelig får en sniktitt opp skjørtet hennes.

Lenke til kommentar

Cait Sith sliter med litt for lav hp til at jeg ville stole på den. Er det noe du absolutt vil unngå så er det at medicen din dør mens du blir nuket av en boss. Jeg ville heller brukten pulse knight som sentinel i lag med et RAV og et COM monster, og la noel eller serah ta seg av healinga. Noel er faktisk en ganske god medic.

 

Om du levler opp en Pulse Knight til 20, og deretter infuser Pulse Knighten med en lv 20 Hoplite så har du en sentinel som kommer til å vare ganske lenge. Sannsynligvis helt til hovedpersonene er lv30.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Tusen takk for tips! Jeg trodde Serah var en typisk mage, og Noel var en tank eller berserker-type? Jeg er fortsatt bare i begynnelsen av kapittel to, så det er vel ikke for sent å skifte litt på dem. Hva anbefaler du til Serah?

 

Også - er det noen som har spilt lenger ut i spillet som kan svare meg kort (uten story-spoilers) om vi får flere party members som ikke er monsters? Kan godt svare i spoiler tags hvis andre ikke ønsker å lese det.

Lenke til kommentar

Tusen takk for tips! Jeg trodde Serah var en typisk mage, og Noel var en tank eller berserker-type? Jeg er fortsatt bare i begynnelsen av kapittel to, så det er vel ikke for sent å skifte litt på dem. Hva anbefaler du til Serah?

 

Også - er det noen som har spilt lenger ut i spillet som kan svare meg kort (uten story-spoilers) om vi får flere party members som ikke er monsters? Kan godt svare i spoiler tags hvis andre ikke ønsker å lese det.

Nei, du får bare monstre som tredje partymedlem. Det finnes uansett monstre til en hver rolle, og noen monstre for mye mer hp enn mennesker også.

 

Serah er en bedre ravager enn Noel. Hos meg har Noel høyest level i COM, deretter RAV og SEN. For Serah har jeg Ravager høyest, deretter COM og MED.

Lenke til kommentar

Foreløbig får jeg bare èn monster i tillegg til Serah og Noel. Er man alltid tre i en kamp? Tror jeg beholder Serah som RAV - er det SENT jeg får tilgang til healing spells? Du nevner MED, er det en egen healing "class" som jeg får tilgang til senere?

 

Masse spørsmål her, greit å planlegge litt. :)

Lenke til kommentar

Med er medic, healing classen din. Det kan nok stemme at du ikke har den tilgjengelig umiddelbart. Sentinel får ingen healing spells, bare Mediguard som er en svak regen-effekt mens du reduserer mottatt skade.

 

Du kan unlocke Medic ved første crystarium expansion. Det burde ikke være lenge til, jeg fikk den i løpet av bresha ruins 003AF

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

MED (Medic) må unlockes når du har X antall points i "crystarium" eller hvordan det skrives. Kommer en popup om du vil unlocke en ekstra attack-bar, medic, saboteur, medic osv.

 

Lite tips: Unlock Synergist og Saboteur ganske tidlig og putt noen levels i de. Jeg lærte på den harde måten og måtte farme noen timer for å skille opp de, fordi jeg satt dønn fast på en boss.

Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke hatt spesielt stor nytte av SAB (er for tiden i kapittel 4, Academia 4XX). Jeg ga MED til Serah mest fordi jeg heller ville ha SYN tilgjengelig tidlig for Noel. I etterkant viste det seg at Noel får bedre healing spells tidligere, men da hadde jeg uansett ikke hatt noen som kunne fungere som en SYN, siden Serah ikke fikk den rollen før lenge etter.

 

Har vel ca 200 levels totalt nå, per karakter.

 

-edit-

Synergist buffer deg, saboteur debuffer fienden. Førstnevnte er mye mer nyttig enn sistnevnte, mener nå jeg, siden buffs på deg ikke har en sjangse til å bli resistet, og fordi de alltid fungerer. Debuffs på fiender, spesielt bosser, har en relativt stor sjangse til å bli resisted, samt at mange bosser er helt immune mot mange debuffs.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Du vil snart få tak i noen gode monstre som vil gjøre ting lettere for deg. I Yaschas Massif (den uten lys) var jeg for eksempel såppass heldig at jeg fikk tak i en behemoth som jeg har hatt i partyet mitt helt siden da :p.

 

Den er en ganske brutal COM. Du burde ha tilgang til en god SEN robot bra Bresha Ruins 003. De når makslevel på 20 relativt tidlig, men er til gjengjeld en meget effektiv tank, og har mye mer HP enn noen av hovedpersonene har på det stadiet.

 

For tiden bruker jeg RAV RAV og Behemoth som COM nå jeg kverker random encounters. Jeg har også en RAV robot som har nesten 5000 HP mens Serah og Noel har 2000 og 2600 HP. På de siste bossene har jeg ikke en gang brukt sentinel, bare gått til COM COM COM i 15 sekunder, deretter RAV RAV RAV for å pumpe opp chainen kjapt, og bruke MED RAV COM (serah noel behemoth) når jeg får lav helse :p.

 

Likevel har jeg levlet SEN både for Noel og Serah sånn inn i mellom, i tilfelle jeg kommer til en boss der jeg faktisk må turtle litt. Noel har vel lv 40 SEN mens han har COM på 60. Dette er uansett ikke noe du trenger å bekymre deg så mye over. Tidlig i spillet vil sentinel-roboten din kunne takle det aller meste. La den "spise" en Hoplite med Physical resistance 15% på seg for å bli enda bedre.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Første gang du møter Caius og ikke har SYN/SAB er absolutt ikke lett, Pseudopod :)

Døde minst 10 ganger på han, men etter å ha fått litt points i SYN/SAB så gikk han ned på første forsøk :) Mulig jeg var underleveled da jeg møtte han.

 

I Bresha Ruins er det et sidequest hvor man skal levere "personal notes" til ei jente. Jeg har funnet itemet hun skal ha men jenta har ikke dukka opp hos meg enda. Noen som vet hvorfor?

Endret av fluks1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...