Gå til innhold

Lagertømming på pixmania


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri kjøpt fra Pixmania. Er det en safe side? Holder meg til de jeg stoler på som Komplett og Elkjøp osv.

 

Kjøpte kamera fra der. Ok leveringstid, ingen problemer. Tror ikke de har så god kritikk fra kunder, men ser at enkelte skjermkort er på halv pris, så hvem bryr seg? :D

Lenke til kommentar

Bare vær obs på at om det skulle skje noe så vil Pixmania forsøke å avvise returen, deretter prøver å legge undersøkelsesansvaret over på kunden og deretter muligens få kunden til å betale frakten for returen selv.

 

Så kjøper man noe der må man spare mye penger, så det er verdt det, eller være forberedt på å kaste varen om det skulle skje noe med den.

Lenke til kommentar

Bare vær obs på at om det skulle skje noe så vil Pixmania forsøke å avvise returen, deretter prøver å legge undersøkelsesansvaret over på kunden og deretter muligens få kunden til å betale frakten for returen selv.

 

Så kjøper man noe der må man spare mye penger, så det er verdt det, eller være forberedt på å kaste varen om det skulle skje noe med den.

 

Skulle returnere en pakke dit. Sendte den i retur fra postkontoret.

3-4 uker etter konstaterte pixmania at den var "borte" i post systemet. Fikk penga tilbake da.

Ellers fått alt jeg skulle derifra rimelig kjapt, problemene starter nok om du vil returnere noe :)

Lenke til kommentar

Det er stort sett ingen problem å handle fra Pixmania(bortsett fra gråimport og litt treg levering til tider). Problemene dukker opp når man skal reklamere og garantitiden er gått ut.

 

Det Pixmania så utmerket godt vet er at vi i Norge har to eller fem års reklamasjonsfrist. Men de vet også veldig godt at alle ikke vet dette, og at når de får avslag på returen på første forsøk så gir de opp.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har aldri kjøpt fra Pixmania. Er det en safe side? Holder meg til de jeg stoler på som Komplett og Elkjøp osv.

 

Definer safe.

 

Som jeg akkurat skreiv i en tråd som går på erfaringer med pixmania, så er i alle fall ikke kundeinformasjonen din trygg der. Fikk nå spam på pixmania@mitt domene, og spammerene visste navnet mitt og at jeg var norsk. Sannsynligvis betyr det at kundedata er på avveie, og da kan også passordene være det.

 

Mer her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1363669&view=findpost&p=19002691

Lenke til kommentar

Som andre her sier; det er sikkert kjekt å spare noen hundrelapper til å begynne med, man får som regel varen helt greit, og stort sett fungerer også det man kjøper helt greit. Problemene starter den dagen man ikke er fornøyd med det man får, det kreves reparasjon eller retur - da er det ofte ikke fullt så kjekt å handle hos pixmania lenger.

Jeg har ingen erfaring med handel med pixmania selv, men jeg har hørt mye om kludder med dem, både på norske og utenlandske forum. For franskmenn i Frankrike går det sikkert mye bedre, men ...

Pixmania= på eget ansvar. De vil helst unndra seg norsk lovgivning.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Du kan fint handle hos Pixmania så lenge du er en person som aldri gir opp.

 

Tenker da på viss du vil sende noe tilbake på reparasjon, altså garanti eller reklamasjon.

Da setter dem seg på bakbeina. Du må henvise til norsk lov o.l. Å kjøre knallhardt.

 

Pixmania følger Norsk kjøpslov. (husker ikke det rette navnet)

Lenke til kommentar

Du kan fint handle hos Pixmania så lenge du er en person som aldri gir opp.

 

Tenker da på viss du vil sende noe tilbake på reparasjon, altså garanti eller reklamasjon.

Da setter dem seg på bakbeina. Du må henvise til norsk lov o.l. Å kjøre knallhardt.

 

Pixmania følger Norsk kjøpslov. (husker ikke det rette navnet)

 

Forbrukerkjøpsloven er den du nok tenker på.

Og forøvrig så er den noe alle butikker MÅ følge om de skal markedsføre seg innen Norge. Det er ikke noe som man kan velge seg unna heldigvis :)

 

Pixmania ville jeg behandlet med varsomhet. Billige priser på mye - men problematisk i forhold til alt som heter support og spesiellt retur. Jeg har ikkemye egenerfaringmed dem, men det har kommet klart frem at de er spesiellt vrange på slike ting desverre.

 

Jeg ville ikke handlet der dersom du enten ikke kjenner rettighetene dine godt og/eller du kjøper deler som ikke er særlig risikobesatte for defekter (f.eks. CPUer har jeg fremdeles til gode å se en eneste av som ble levert defekt eller som ble defekt av seg selv uten direkte misbruk). Ofte er det ikke nok penger å spare på det til at det er å annbefale egentlig...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg har vel handlet en 7-8 PC'er i deler på nett og har vel spart kostnaden på minst 1 av dem ved å handle der det er billigst. Det har vært et sett ram, en HDD, et skjermkort og en UPS som har blitt sendt i retur og det har aldri vært noe problem, unntatt med UPS'en. Erstatningen jeg fikk for den gikk rett ned. Jeg gadd ikke kødde mer med den og kjøpte en ny - det var forøvrig fra Komplett. De øvrige delene var fra mer eller mindre "lugubre" nettbutikker. Uansett ville jeg fortsatt ha spart penger om jeg måtte dekke kostnadene ved feilvarer selv.

Lenke til kommentar

Du kan fint handle hos Pixmania så lenge du er en person som aldri gir opp.

 

Tenker da på viss du vil sende noe tilbake på reparasjon, altså garanti eller reklamasjon.

Da setter dem seg på bakbeina. Du må henvise til norsk lov o.l. Å kjøre knallhardt.

 

Pixmania følger Norsk kjøpslov. (husker ikke det rette navnet)

 

Forbrukerkjøpsloven er den du nok tenker på.

Og forøvrig så er den noe alle butikker MÅ følge om de skal markedsføre seg innen Norge. Det er ikke noe som man kan velge seg unna heldigvis :)

 

Pixmania ville jeg behandlet med varsomhet. Billige priser på mye - men problematisk i forhold til alt som heter support og spesiellt retur. Jeg har ikkemye egenerfaringmed dem, men det har kommet klart frem at de er spesiellt vrange på slike ting desverre.

 

Jeg ville ikke handlet der dersom du enten ikke kjenner rettighetene dine godt og/eller du kjøper deler som ikke er særlig risikobesatte for defekter (f.eks. CPUer har jeg fremdeles til gode å se en eneste av som ble levert defekt eller som ble defekt av seg selv uten direkte misbruk). Ofte er det ikke nok penger å spare på det til at det er å annbefale egentlig...

 

-Stigma

 

 

Takk for rettelsen med Forbrukerkjøpsloven. Var den jeg tenkte på :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det er sikkert mange forskjellige erfaringer med Pixmania. Selv handler jeg fra dem fra tid til annen, spesielt når det gjelder produkter jeg vet hva er. En må regne med ca en ukes leveringstid, så det er neppe stedet for hastesaker :wee: . Ved siste bestilling er det blitt noe tull/feil med fraktpapirene, og sendingen drøyer hos Bring grunnet noen tollgreier med leveransetid på 3-4 uker. Pixmania har allerede godskrevet meg fraktkostnadene uten at jeg har bedt om det. De har hele tiden svart meg høflig og fyldestgjørende på mine henvendelser både pr e-post og telefon når feilen først oppstod. Så mine erfaringer med firmaet er så langt gode.

 

Jeg har aldri reklamert på varer hos dem, så hvordan det virker vet jeg ikke.

 

Mvh Bent

Lenke til kommentar

Her nettopp opplevd det samme som Bent. Problem med tollgreier. Varene jeg bestilte ble sendt separat, og 2 av dem ble forsinket, fikk refundert frakten for de 2 forsinkede.

 

Har handlet noen ganger hos pixmania, første gang med litt tull, men de opptrer ihvertfall riktig. Forrige gang kjøpte jeg en yogurtmaskin, sparte vel 4-500 på å kjøpe den der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...