Gå til innhold

Hva er mest lønnsomt å importere?

Anbefalte innlegg

Skal til USA, nærmere bestemt New York i påsken, og har lekt litt med tanken på å kjøpe med meg diverse fotoutstyr hjem igjen, både til eget bruk og til videresalg. Jeg lurer da på hvor det er mulig å legge inn mest profitt? Hva er billigst? Etter å ha saunfart BHphotovideo.com ser jeg raskt at kamerahus er i samme prisklasse, og av dyrere optikk er det noen tusenlapper i forskjell.

På en annen side ser jeg da at f.eks. PocketWizard Plus II koster 900,-/stk hos BH, mens hos Japan Photo ligger de på hele 2600,-/stk.

Hva er det som lønner seg mest å pakke med seg i kofferten hjem?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er størst forskjell på er vel logisk, men syns uansett forskjellen ikke er så stor når norsk garanti ryker, og i noen tilfeller må ha volt konvertere m.m.

Det jeg har spart mest penger på er ebay og rimelig produkter som paraplyer, stativer, stativ bag, Olympus E-P3 grep/objektivdeksel i lissom karbon og kanskje mest fotorekvisitter.

Lenke til kommentar
. PocketWizard Plus II
Frekvensen de bruker er annerledes i USA enn i Norge. Uten at jeg med det mener at det forsvarer at de selges mye dyrere her enn der.. Tenkte bare nevne det. Kan jo forstyrre noe man ikke vil forstyrre også. Og om du skal selge det her er vel også det noe du må nevne, at de ikke vil fungere sammen med de som er ment for Europa pga forskjellige frekvenser.
Lenke til kommentar

Jeg trenger i utgangspunktet ikke noe, annet enn nytt hus, som jeg kjøper i Norge grunnet garantien uansett. Når jeg først er der borte og har muligheten kjøper jeg gjerne litt som jeg tar med hjem her og som helst er lett å selge videre med en liten fortjeneste. Si at EF 50mm 1.4 hadde vært rimelig der borte hadde det jo vært en god ide å kjøpe med en fem-seks stykker og selge dem videre, men når man må ut med 2200,- der borte sitter man ikke igjen med mye om man vil selge de videre til en hyggelig pris.

Lenke til kommentar

Du har rett, jeg trodde det handlet om til privat bruk ett eller annet punkt.

Likevel, kamerahus til seg selv og "fem-seks" objektiver havner jo fort på gal side av 6000,-

EDIT: Blingset litt når det hjalp kamerahuset også, men poenget er fortsatt gyldig vil jeg si ^^

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Jeg tenker kun bare innkjøp til eget bruk, hvis ikke det nye utstyret er billigere i utlandet sammenlignet med norske bruktpriser, så er handelen uinteresant.

Synes generellt entry og semipro utstyr er prisgunstige i Norge. Av en eller annen merksnodig grunn så er Nikon objektiver av pro klassen grisedyre her til lands. AF-S 35 f/1,4G, AF-D 200 f/4 micro, AF-D 135 f/2dc, osv er objektiver som ligger i samme prisleie som bruktprisene her til lands.

Panasonic Leica 25mm f/1,4 kostet 2980,- i Usa, mens billigste pris i Norge var 4980,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...