Gå til innhold

Kriminalitet fra polske miljøer.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror østeuropeere driver mye med småskala vinningskriminalitet (tyverier og sånt). På min arbeidsplass (elektrovarehus) er det hovedsaklig østeuropeere som stjeler, ihvertfall blant gjengangerne. I tillegg forsyner østeuropeere seg jevnlig av elreturen vår - noe som også må anses som tyveri da vi profiterer på kasserte varer, og har skiltet området på både norsk, engelsk og polsk. De kommer som regel rundt stengetid i slitne gamle kassabiler for å forsyne seg, men de er også ofte innom i åpningstiden for å saumfare området.

Kanskje Oslo har kriminalitetsproblemer med personer med afrikansk etnisk bakgrunn, men her i byen er det østeuropeere som står for det aller meste av slik vinningskriminalitet. Jeg kan ærlig talt ikke huske å ha opplevd butikk- eller elreturtyverier utført av afrikanere.

Her er en tråd som omhandler tyverier på privat område begått av østeuropeere. Jeg vet ikke hvor vanlig det er her jeg kommer fra, men det er tydeligvis et stort problem enkelte steder i landet.

Lenke til kommentar

Hei, etter å ha lest utrolig mange artikkler om kriminalitet fra afrikanske borgere i Oslo osv, tenkte jeg at polske er den største innvandringsgruppen, hvordan står denne gruppen når det kommer til kriminalitet? Er det mye og i såfall hva slags kriminalitet er det de driver med?

Takker for svar.

Masse polsk smugling i Bergen vet eg, det er to "mafiaer" ene er amerikansk og er styrt av en fra sør-afrika, andre er polsk og eg har ikke hatt mye kontakt med dem så kan ikke uttale meg. Disse driver mest med smugling av varer, våpen og stoffer, ikke stjeling og raning.

Egne erfaringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...