JonnyHZ Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Like før jul byttet vi til EB for å få fiber 25/25. Hastigheten er upåklagelig, men epost-delen er håpløs. Det kan til tider ta i overkant av 3 timer før epost er mottatt etter at avsender har sendt den. Dette er utrolig irriterende og kan ikke kommunisere via epost lenger da det rett og slett tar for lang tid. Har tatt opp dette med EB 3 ganger, men får alltid de samme svarene som: sjekk epost innstillinger, brannmur, antivirus o.s.v Har alltid brukt Outlook Express tidligere (hadde NGT) uten problemer. Hva kan være problemet her? Håper på respons her inne da EB's kundeservice tydeligvis ikke kan dette i det hele tatt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 REgner med du faktisk har sjekket innstillinger, brannmur og antivirus. Har opplevd endel med at antivirus struper eposten. Bruker du ngt epostadresse eller en gmail, hotmail, live osv? Med ngt epost må du ha ngt oppsett inn og eb oppsett ut. Elelrs kan jo feilen ligge hos avsender. Outlook express er jo gammelt, burde vel vurdert live mail eller thunderbird eller tilsvarende. Opera nettleseren har iunnebygget epostleser. Kan jo sette opp den og se om du mottar raskere for å evnt utelukke oe. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Jeg regner med at du bruker den eposten som følger med EB-abonnemnetet, siden EB jo ikke påvirker hastigheten til gmail etc ... -Så da må jeg bare spørre, hvorfor i all verden gjør du det? - Tror ikke jeg har brukt eposten til min ISP siden jeg hadde Oslonett tidlig på 90-tallet.... Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Hotmail er mye forbundet med spam, gmail legger ved reklame osv. Ofte har man brukt samme epost i mange år og spredd den til kunder og bekjente. I tillegg er eposten ofte knyttet til andre tjenester som bl.a innlogging for å lese webmail og foreta justeringer av abbonement osv. Mange grunner til å bruke isp mail. Noen kjøper sitt eget domene og det er jo en elegant løsning. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Ofte har man brukt samme epost i mange år og spredd den til kunder og bekjente. Akkurat, der nevnte du jo den beste grunne til IKKE å bruke ISP sin epost. - Og jeg vet iallefall at EB-sin ikke er kyttet til noen tjenester hos EB (Har EB selv men vet ikke engang hva eposten min der er). Gmail viser reklame? -Du vet at du kan bruke den som en standard pop-konto? - Og når du sier at hotmail er forbundet med spam, så regner jeg med at du ikke ønsker å sende _fra_ en hotmail-konto? (for spam-filteret til hotmail er ett av de aller beste)- isåfall kan du bare registrere deg med en @live.no-adresse istedet. Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) REgner med du faktisk har sjekket innstillinger, brannmur og antivirus. Har opplevd endel med at antivirus struper eposten. Bruker du ngt epostadresse eller en gmail, hotmail, live osv? Med ngt epost må du ha ngt oppsett inn og eb oppsett ut. Elelrs kan jo feilen ligge hos avsender. Outlook express er jo gammelt, burde vel vurdert live mail eller thunderbird eller tilsvarende. Opera nettleseren har iunnebygget epostleser. Kan jo sette opp den og se om du mottar raskere for å evnt utelukke oe. Har sjekket innstillingene og finner ikke noe der som kan hindre eposten. Bruker kun EB sin epost og kjører den via Outlook Express. Vet det er gammelt, men har alltid fungert tidligere uten problemer. Ser ingen grunn til at jeg ikke kan bruke Outlook Express med EB heller. Nevner igjen at jeg hadde NGT før og da fungerte eposten helt fint. Jeg regner med at du bruker den eposten som følger med EB-abonnemnetet, siden EB jo ikke påvirker hastigheten til gmail etc ... -Så da må jeg bare spørre, hvorfor i all verden gjør du det? - Tror ikke jeg har brukt eposten til min ISP siden jeg hadde Oslonett tidlig på 90-tallet.... Synes det er en grei løsning i stedet for gmail, hotmail og slike ting. Endret 7. februar 2012 av ->NightHawk<- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå