Gå til innhold

Jukser du i Wordfeud?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det å jukse i WordFeud krever en egen app du laster ned, eller så kan du sitte på PC-en og lese frem på forskjellige scrabble-søk på nettet.

Absolutt ingenting av dette har noe som helst med "Hacking" å gjøre. Det har heller ingenting med mord å gjøre heller. Så hvis du kaller han hacker, kan du like godt kalle han morder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det å jukse i WordFeud krever en egen app du laster ned, eller så kan du sitte på PC-en og lese frem på forskjellige scrabble-søk på nettet.

Absolutt ingenting av dette har noe som helst med "Hacking" å gjøre. Det har heller ingenting med mord å gjøre heller. Så hvis du kaller han hacker, kan du like godt kalle han morder.

Hacking er jo egentlig en grei beskrivelse. En hacker er en som utforsker noe utover det en normal bruker gjør - ikke nødvendigvis en som bryter seg inn for å stjele eller ødelegge noe. Bare synd at media har komplett ødelagt ordet i det norske språket.

Ikke at jeg ville brukt hacking i dette tilfellet, men det er jo langt mer korrekt enn mord.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Nei, hacker er ikke en grei beskrivelse på å laste ned en app, enten om man bruker orginalbeskrivelsen eller medias beskrivelse.

En hacker er blant eliten blant programmere, og kan kjapt lage programmer og/eller snuse rundt i sikkerhetssystemer etter feil (de som utnytter feilene er crackere). En app gjør deg ikke til hacker.

• Liker 4
Lenke til kommentar

I det norske språket har media ødelagt ordet, slik at man nå benytter det mest om det som på "fint" norsk kalles datasnoking. På engelsk er derimot en hack blant annet det å bruke datasystemer på en annen måte enn de var tenkt, og å forbedre ting. Sånn sett er det en mer relevant beskrivelse enn å snakke om drap, men (som nevnt) ikke noe jeg selv ville brukt.

Og bare for å skrive noe som faktisk er litt relevant: jeg spiller ganske mye Wordfeud, men jeg jukser ikke. Det ville ødelagt hele poenget for min del.

Lenke til kommentar

Nei, hacker er ikke en grei beskrivelse på å laste ned en app, enten om man bruker orginalbeskrivelsen eller medias beskrivelse.

En hacker er blant eliten blant programmere, og kan kjapt lage programmer og/eller snuse rundt i sikkerhetssystemer etter feil (de som utnytter feilene er crackere). En app gjør deg ikke til hacker.

tommel opp! :new_woot:

Lenke til kommentar

Jukser ikke nei, da hadde det jo ikke vært noe moro å spille!

Ellers spiller jeg stort sett mot venner, så det er safe.

Men nå tror jeg faktisk ene venninna mi har denne jukseappen. Tør ikke spørre henne da, i tilfelle hun bare er vanvittig god.. ;)

Btw, tar gjerne en runde med noen her inne, hgrr er navnet. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...