reitsma Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Har en xbox koblet til NAS disk og prøver å komme i gang med kinect live. Funker meget dårlig, får bare koblet opp til xboxlive men ikke chat. NAS disk ligger på nettet men kommer ikek in på mapper. Iflg. xbox support skal det åpnes noe porter i min router slik det skal funke. Lite hjelp å få fra bredbandleverandør, de henviser meg til -dyrt- telefonsupport (25 nok/min!). følgende skal gjøres: Åpne egendefinerte porter Åpne din nettleser. I adressefeltet skriver du http://10.0.0.1 og trykker Enter. Brukernavn er "Administrator", passord skal være blankt. Du vil da komme inn på din Thomson router. Her inne velger du Hjemmenettverk fra menyen på venstre side. Videre velger du hvilken nettverks enhet din NAT oppføring skal gå mot. Etter dette, velger du Tilordne et spill eller en applikasjon til en lokal nettenhet Du vil da få opp en ny side, med informasjon om eksisterende NAT oppføringer, samt mulighet til å legge inn nye. Her velger du opprett nytt spill eller applikasjon Lag et navn på oppføringen din, F.eks Ip telefon Hak av Manuell konfig av Portmapping, og trykk på Neste Her inne velger du Protokoll type, fra og til hvilken port oppføringen skal gå. Disse er alt som er nødvendig for å åpne en port i routeren. Følgende porter skal 'åpnes': 88UDP, 3074UDP+TCP, 53UDP+TCP, 80TCP, 1863UDP+TCP Har ikke peiling hva dette betyr, noen som vet om en PC butikk eller annet som kan hjelpe med oppsett av router i Grenland/Skien? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Du behøver bare aktivere UPNP (network discovery) i router og xbox. Manuell portforward skal ikke være nødvendig svjv. Lenke til kommentar
reitsma Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Takk for svar, Xbox gjenkjenner NAS disken men mappen hvor jeg har filmer er 'tomt', jeg kommer greit på nettet og xbox live men får ikke opp forbindelse med kinect og chat for ett eller annet grunn. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Hvor stopper det hvis du tester her? http://support.xbox.com/en-US/xbox-live/connecting/parties-voice-chat Lenke til kommentar
reitsma Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 Tja, 1 går bra, er på nettet og mine venner er online. Når det startes video kinect får jeg feilmedling at 'connecting can not be made' etter noen minutter når den prøver å få forbindelse, uavhengig om jeg setter opp samtale eller motparti. Tror virkelig det er en router problem siden jeg nå kobler opp med kablet nettverk (gjennom sikkkontakt forlenger) og før når jeg brukte wifi var problemet mye mindre men da var farten på netverket mye tregere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå