TMB Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 (endret) Fulgte den malen postet over her. Budsjett: Vet ikke hva man må ut med, men vil ha noe som er bra... 700 maks kanskje? Størrelse: Klokker som dekker hele øret er vel mest vanlig da? Type: Ingen formening.. Bruksområde: Musikk, spill, film Tilleggsinfo: Må være USB og ha mic. Vil bli mest brukt til spill men også litt musikk. Hvilket lydbilde liker/ønsker du? Ekstra bass? ren lyd? studiolyd? osv No idea... Evt kilde: Hva har du planer om å koble dem til; PC, stereo, mp3 spiller (da med bitrate, flac/mp3/acc), dac/amp, Annet? PC. Musikk blir mp3, maks 320kbps. Spill blir vel whatever spillet støtter av lyd, stereo eller surround kanskje? Hva har du ifra før, trives du med det? ja/nei, hvorfor? Eneste headsettet jeg har er et Koss PortaPro som jeg synes er mer enn bra nok musikklydmessig i hvert fall. Takk Endret 6. februar 2012 av TMB Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Etter hva jeg har erfart og hørt gir iallefall surround-hodetelefoner merkbart mer "hul" lyd enn stereo-hodetelefoner til tilsvarende pris. Mitt surround-set kostet 1200 kroner og høres helt klart mindre imponerende ut enn stereo-settet mitt til bare 150 kroner mer. Sistnevnte er dog ikke et gaming-headset og har derfor verken USB eller mikrofon, så jeg tør gjette på at det ikke er særlig fristende. Men tipset er altså å ikke bruke ekstra penger på surround, men heller gå for lydkvalitet og bruke PC´ens lydkort til å simulere surround. Surround-hodetelefonene jeg snakker om er Tritton 720. Stereo-hodetelefonene jeg snakker om er Beyerdynamics DT770. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Vanskelig å finne noe bra med innebygget mic. Man kan kjøpe QPAD QH-1339/Beyerdynamics MMX300, de er basically Beyerdynamics DT770 med en rimelig mic som tar opp altfor mye lyder i omgivelsene, til 2x prisen av en DT770. Ellers blir det de vanlige gamer-merkene, som stort sett har dårligere lydkvalitet enn det du finner i "audiofile" headset, i tillegg til at byggekvalitet på mic/ledninger/jacks ofte ikke er noe særlig. Jeg har vært igjennom 3-4 av slike headset mellom 400-900 kroner uten å bli fornøyd med byggekvaliteten, og i de fleste tilfellene heller ikke lydkvaliteten. Blant "audiofile" gamere er Audio-Technica AD-700 populære klokker, så kan man ev. modde på en mic selv. http://www.head-fi.org/t/446329/fragtalitys-audio-technica-ad700-boom-mic-mod Du kan forresten kjøpe en variant av Koss Porta Pro med boom mic, hvis det er alt du trenger. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Gikk for SteelSeries Siberia V2 (svart) og er kjempefornøyd, god lydkvalitet, bra mic og behagelig å ha på seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå