Gå til innhold

[Løst] Hjelp til kjøp av headset til gaming og musikk


TMB

Anbefalte innlegg

Fulgte den malen postet over her. :)

 

Budsjett: Vet ikke hva man må ut med, men vil ha noe som er bra... 700 maks kanskje?

 

Størrelse: Klokker som dekker hele øret er vel mest vanlig da?

 

Type: Ingen formening..

 

Bruksområde: Musikk, spill, film

 

Tilleggsinfo: Må være USB og ha mic. Vil bli mest brukt til spill men også litt musikk.

 

Hvilket lydbilde liker/ønsker du? Ekstra bass? ren lyd? studiolyd? osv

No idea...

 

Evt kilde: Hva har du planer om å koble dem til; PC, stereo, mp3 spiller (da med bitrate, flac/mp3/acc), dac/amp, Annet?

PC. Musikk blir mp3, maks 320kbps. Spill blir vel whatever spillet støtter av lyd, stereo eller surround kanskje?

 

Hva har du ifra før, trives du med det? ja/nei, hvorfor?

Eneste headsettet jeg har er et Koss PortaPro som jeg synes er mer enn bra nok musikklydmessig i hvert fall.

 

Takk :D

Endret av TMB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg har erfart og hørt gir iallefall surround-hodetelefoner merkbart mer "hul" lyd enn stereo-hodetelefoner til tilsvarende pris. Mitt surround-set kostet 1200 kroner og høres helt klart mindre imponerende ut enn stereo-settet mitt til bare 150 kroner mer. Sistnevnte er dog ikke et gaming-headset og har derfor verken USB eller mikrofon, så jeg tør gjette på at det ikke er særlig fristende.

 

Men tipset er altså å ikke bruke ekstra penger på surround, men heller gå for lydkvalitet og bruke PC´ens lydkort til å simulere surround.

 

Surround-hodetelefonene jeg snakker om er Tritton 720.

Stereo-hodetelefonene jeg snakker om er Beyerdynamics DT770.

Lenke til kommentar

Vanskelig å finne noe bra med innebygget mic.

Man kan kjøpe QPAD QH-1339/Beyerdynamics MMX300, de er basically Beyerdynamics DT770 med en rimelig mic som tar opp altfor mye lyder i omgivelsene, til 2x prisen av en DT770.

 

Ellers blir det de vanlige gamer-merkene, som stort sett har dårligere lydkvalitet enn det du finner i "audiofile" headset, i tillegg til at byggekvalitet på mic/ledninger/jacks ofte ikke er noe særlig. Jeg har vært igjennom 3-4 av slike headset mellom 400-900 kroner uten å bli fornøyd med byggekvaliteten, og i de fleste tilfellene heller ikke lydkvaliteten.

 

Blant "audiofile" gamere er Audio-Technica AD-700 populære klokker, så kan man ev. modde på en mic selv.

 

http://www.head-fi.org/t/446329/fragtalitys-audio-technica-ad700-boom-mic-mod

 

Du kan forresten kjøpe en variant av Koss Porta Pro med boom mic, hvis det er alt du trenger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...