Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kneskade

nanoO

Anbefalte innlegg

12 desember '11 falt jeg på glattisen og har hatt vondt siden.

Jeg skled slik at ankelen vred seg innover under meg, og fikk da en vridning på kneet, traff da utsiden på bakken og deretter hofta. Fikk imidlertid umiddelbar smerte i kneet, dog innsiden. Dagen etter skulle jeg fly til USA, der jeg måtte gå ganske langt på mellomlandingen, noe som var ekstremt smertefullt. Haltet i ca. 2 uker før det ga seg, men smerten er der enda. Var hos legen for 3 uker siden, han tok en sånn "vri på benet, ta på" test, selvom jeg presiserte at det er ikke "ta-på vondt", men "etterpå vondt". Dvs, det gjør vondt når jeg kjører (clutcher, det er venstre kne). Han tok en såkalt menisk-test, og sa jeg slo lite ut der.

15 januar sled jeg igjen på isen, det gikk helt ok etter noen dager. Falt også ned trappen utenfor hjemme forrige uke, og siden har smerteterskelen steget, spesielt etter at jeg red hesten til venninnen min på torsdag har ikke smerten gitt seg. Da hadde jeg alt for korte bøyler slik at kneet var i spenn hele tiden.

Var hos legen igjen på torsdag (altså før jeg red) og han ga meg henvisning til røngten for å se om noe er brukket. Jeg kan derimot ikke tro det, jeg tenker heller sener eller leddbånd, også fordi jeg av og til får vondt litt oppover låret, også på innsiden.

Derfor spør jeg her om noen har noen ideer.

Det har, gjennom hele perioden, aldri vært hovent eller rødt, og det er først nå etter torsdagen at det virkelig kjennes stivt, noe legen spurte meg om. Det er også vondt å sitte vanlig over lang tid. Det er vondt nederst, men ikke på midten, rett under, og i tillegg på en måte under kneskåla. Generelt på hele innsiden. Var vanskelig å tegne på bildet.

Grunnen til at jeg stresser mer nå enn før er fordi jeg har solgt bilen delvis for å kjøpe automat pga dette problemet, men så tenker jeg, tenk om dette er noe som kan gå over om noen mnd, da er det jo bortkastet. Så jeg vil gjerne finne en ut av det snart, og vil derfor høre med andre.

Veldig takknemlig for alt av hjelp!!

post-203929-0-60223700-1328539570_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No shit :p Jeg har lege met ed par ukers ventetid. Som sagt vil jeg ha litt tilbakemelding fra andre også. Legen er jo bare en person :)

Legen er ikke en "bare" en person. Det er en person med god utdannelse innenfor det emne du søker hjelp. Jeg tviler også på at det finnes noe kjerringråd for vondt kne uansett. Vær smart, å høre på legen din. Røntgen kan absolutt være verdt det, ettersom du kan ha brukket noe som ikke vil vokse på plass ordentlig.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Litt skrivefeil. Skulle stått èn, ikke som i en vanlig person, men som i èn enkelt person. Spør ikke om kjerringråd, spør om noen har vært borti det samme eller muligens kan ha noe svar siden legen tror jeg har BRUKKET kneet. Er det brukket får jeg ikke gjort noe nå uansett, sa legen.

Lenke til kommentar

Det er ofte slik at allmennleger ikke har stor kompetanse innenfor dette med kneskader. Hvis jeg var deg ville jeg fått henvisning til fysioterapeut/ortoped og fått tatt røntgen/MR.

Det kan være ganske mye rart, etter hvordan du beskriver det. Er du heldig er det kun en vanlig belastningsskade, som kan bedres ved trening. Men som sagt ville jeg fått en henvisning videre, og tatt de nødvendige undersøkelsene for å finne ut hva det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...