Gå til innhold

Drikkesøling på skjerm og forsikring?

Anbefalte innlegg

For to dager siden hadde jeg macbooken i veska og fikk det plutselig travelt for sovna på båten og skulle av så kastet drikkeflasken i veska, når jeg kom hjem la jeg merke til at det begynte å bli litt bløtt, så dro jeg opp maccen og så at den var bløt. løp på badet begynte og føne den, satt den den veien som drikken kom inn i skjermen, har stått slik en stund, men alt blir bare værre.

Så det jeg vil si er at det er fukt, mye fukt inne i skjermen, og tror ikke dette kan fikses. Så er det noen som vet hvilken fosikring jeg har på den? Den er bare et halvt år gammel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsikring er uavhengig av alder på maskinen. I dette tilfellet er det reiseforsikring eller eventuell innboforsikring som gjelder. Eller om du har kjøpt en egen "idiotforsikring", av forhandler. Mange forhandlere av datamaskiner tilbyr slike "idiotforsikringer", som forsikrer deg mot alle mulige ting.

Lenke til kommentar

Det er rimelig vanskelig og svare uten å vite hva slags forsikring du har. Sjekk dette opp, og ring deres kontaktnummer. Svar ærlig på hva som har skjedd, alt annet er forsikringssvindel.

Gitt at din reiseforsikring dekker denne typen uhell så kan du få avkortning på bruk/alder, og ikke minst egenandel. Du kan i tillegg få avkortning på at du har vært uaktsom, i og med at du selv la drikkeflasken i vesken. Sistenevnte er veldig forskjellig fra selskap til selskap.

På generelt grunnlag så har jeg vært borti endel reise- og innboforsikringer, og den enkleste varianten som folk flest har vil ikke dekke at du selv er årsaken til skaden. En ytre årsak er som oftest påkrevd.

Om dette er noe du selv må dekke, så kan jeg si at du må regne med 3000,- og oppover for skifte av panel. Dette er basert på tall gjennom jobben, men det varierer svært etter størrelse på skjerm og ikke minst hva annet som evt må skiftes.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...