Gå til innhold

Apple går forbi LG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg betaler gjerne noen for å svare på svada eventyrene til vindicator, for jeg gidder i allefall ikke nå.

Ja hør folkens, bare fordi en bruker sier at noe er svada, så er det jo heeeeeeeeelt sant.

 

Da kan jeg jo like så greit si at alt du sier er svada.

 

Betyr det at jeg har noe mere rett da?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Tror du skal lete lenge for å finne noen som er enig i den lange posten din. Selv innbitte android fans vil ha problemer med å skrive under den. Hvorfor? Fordi du overdriver og du fremstiller det som om at ditt syn er representativt for omverden. Vet du hva Vindicator, få deg noe viktigere i livet enn mobil. Det har du godt av.

Lenke til kommentar

Tror du skal lete lenge for å finne noen som er enig i den lange posten din. Selv innbitte android fans vil ha problemer med å skrive under den. Hvorfor? Fordi du overdriver og du fremstiller det som om at ditt syn er representativt for omverden. Vet du hva Vindicator, få deg noe viktigere i livet enn mobil. Det har du godt av.

Heh, nice try.

 

Fortsett å ro deg avgårde. Men du kommer deg ikke unna dette med hvorfor mange tar iPhone for å være av dårlig kvalitet f.eks.

Lenke til kommentar

Heh, nice try.

 

Fortsett å ro deg avgårde. Men du kommer deg ikke unna dette med hvorfor mange tar iPhone for å være av dårlig kvalitet f.eks.

 

Jeg har lest dette 2-3 ganger nå, men skjønner fremdeles ikke spørsmålet. Hva er det jeg prøver å komme meg unna, hvor har jeg skrevet noe som antyder dette. Ellers må jeg bare si at norsken din er av å til vanskelig å forstå, men det er muligens bare meg.

 

 

 

Lenke til kommentar

Heh, nice try.

 

Fortsett å ro deg avgårde. Men du kommer deg ikke unna dette med hvorfor mange tar iPhone for å være av dårlig kvalitet f.eks.

 

Jeg har lest dette 2-3 ganger nå, men skjønner fremdeles ikke spørsmålet. Hva er det jeg prøver å komme meg unna, hvor har jeg skrevet noe som antyder dette. Ellers må jeg bare si at norsken din er av å til vanskelig å forstå, men det er muligens bare meg.

Poengene mine kommer tydelig frem om du orker å lese det jeg sier.

 

Og min lange post over var skrevet i natt, så kan jo være noe att og fram med det jeg skreiv da siden jeg var trøtt.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

JAAAA, om du ikke har fått det med deg enda, så driter alle langveis i på hvordan telefonen er å holde i handa. Alle bryr seg om hvordan telefonen fungerer i det daglige liv.

Nettopp, og for svært mange fungerer iPhone perfekt i det daglige liv. Man må være blind for å påstå noe annet.

Lenke til kommentar

JAAAA, om du ikke har fått det med deg enda, så driter alle langveis i på hvordan telefonen er å holde i handa. Alle bryr seg om hvordan telefonen fungerer i det daglige liv.

Nettopp, og for svært mange fungerer iPhone perfekt i det daglige liv. Man må være blind for å påstå noe annet.

Men fungerer den så bra når telefonen ikke tåler kulde og når man mister garantien på den med å ta den ut i tempraturer lavere enn 0 grader?

 

Fungerer den noe bra om skjermen på den knuses ved et uhell?

 

Jada, dere har sikkert sett det for lenge siden at jeg på ingen måter har sagt at iPhone 4 / 4S fungerer dårlig når man bruker den på vanlig måte. Det jeg har poengtert på er at den har store sjangser for å stryke med på grunn av dårlig konstruert telefon som tåler veldig lite knall og fall og dårlige komponenter som ikke tåler kulde.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Men fungerer den så bra når telefonen ikke tåler kulde […]

Jeg kjenner mange som har iPhone, og ingen av de har opplevd problemer med kulde.

 

 

[…] og når man mister garantien på den med å ta den ut i tempraturer lavere enn 0 grader?

Har du troverdig kilde på dette? Ikke hva Apple selv sier, men lover eller forskrifter?

 

 

Fungerer den noe bra om skjermen på den knuses ved et uhell?

Jeg har mistet min iPhone i bakken, både steingulv, grus, snø og asfalt, flere ganger uten at den har knust. Det er kun snakk om små riper du må konsentrere deg for å se.

 

 

Jada, dere har sikkert sett det for lenge siden at jeg på ingen måter har sagt at iPhone 4 / 4S fungerer dårlig når man bruker den på vanlig måte. Det jeg har poengtert på er at den har store sjangser for å stryke med på grunn av dårlig konstruert telefon som tåler veldig lite knall og fall og dårlige komponenter som ikke tåler kulde.

Jeg har eid min iPhone 4 i rundt ett og et halvt år, og den har overlevd norsk vinter med temperatur ned mot minus 30 grader, egyptisk ørken med store mengder sand, og et godt snøbad, for å nevne noe. Vet du hva? Den lever fortsatt!

 

En mobiltelefon er en bruksgjenstand, og jeg forventer ikke at den skal overleve fall fra flere meters høyde ned på hardt underlag, uten å få den minste ripe. Men, det har den gjort så langt, dog jeg har kanskje vært heldig. Det har nok en del å si hvordan den treffer bakken.

 

Har du eid en iPhone over lang tid selv, eller baserer du kommentarene dine utelukkende på «tester» og «anmeldelser»?

Lenke til kommentar

Jeg kjenner mange som har iPhone, og ingen av de har opplevd problemer med kulde.

Da er dem heldig da. Jeg har jo en iPod Touch jeg kan bruke som et eksempel på dette med kulde. Etter at jeg kjøpte den noen år siden så brukte jeg den veldig ofte og hadde den med meg mye ute selv på vinteren. Og har vært flere ganger hvor jeg har stått å ventet på bussen i -10 grader. Og selv da mens den har ligget i lommen og de korte gangene jeg tok den opp av lommen for å skifte sang, så klarte den å slå seg av flere ganger mens jeg sto å ventet på bussen.

 

Nå ble jo selvfølgelig iPod Touch'en en god del treg før dette skjedde. Så noe var jo på gang.

 

Har du troverdig kilde på dette? Ikke hva Apple selv sier, men lover eller forskrifter?

Apple sier i sin EULA eller sine regler at man mister garantien på sin iPhone om man har den ute i lavere tempraturer enn 0 grader om det skjer noe med telefonen. Og man trenger jo ikke å ta med hva de Norske lovene osv sier, for dem driter jo Apple i uansett som dem har gjort mange ganger før.

 

Jeg har mistet min iPhone i bakken, både steingulv, grus, snø og asfalt, flere ganger uten at den har knust. Det er kun snakk om små riper du må konsentrere deg for å se.

 

En mobiltelefon er en bruksgjenstand, og jeg forventer ikke at den skal overleve fall fra flere meters høyde ned på hardt underlag, uten å få den minste ripe. Men, det har den gjort så langt, dog jeg har kanskje vært heldig. Det har nok en del å si hvordan den treffer bakken.

 

Har du eid en iPhone over lang tid selv, eller baserer du kommentarene dine utelukkende på «tester» og «anmeldelser»?

Og hvilken iPhone har du?

 

iPhone 3G / 3GS er ikke akkurat med i dette nå.

 

Når jeg går å betaler 4-5 tusen for en mobiltelefon, så forventer jeg at den skal være ut av god kvalitet som skal tåle både knall og fall. Nå sier jeg ikke at den skal tåle all verden. Men litt forventer man av mobilen når man betaler i bøtter og spann for dem.

 

En mobiltelefon som Samsung Galaxy S II er laget for å vare i minst 3-4 år med de spesifikasjonene den har. Og da burde mobilen holde ut da.

 

Og alle fall-tester viser jo at Samsung Galaxy S II er en dønn solid mobil som tåler mye julig selv om den kanskje ikke ser ut til å tåle mye juling. Den er også laget for å tåle kulde som kommer frem i flere rapporter.

 

Hva gjør du hvis du står opp i en situasjon midt oppe på fjellet i -25 grader om du må ringe Ambulansen om telefonen streiker på grunn av tempraturen?

 

Det har dere ikke tenkt på nei.

 

Jeg har eid en iPod Touch i lang tid og har prøvd alle iPhones som er sluppet av Apple. Så har jo noe erfaring med dem. Nå har jeg ikke akkurat testet disse iPhone'ne ute i kulden da, siden dem er testet via mine kompiser. Men hører at flere som klager på at dem ikke tåler kulde.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Apple sier i sin EULA eller sine regler at man mister garantien på sin iPhone om man har den ute i lavere tempraturer enn 0 grader om det skjer noe med telefonen. Og man trenger jo ikke å ta med hva de Norske lovene osv sier, for dem driter jo Apple i uansett som dem har gjort mange ganger før.

Forbrukere i Norge har rettigheter langt utover det en EULA sier. Dette vet du veldig godt, men jeg tipper du bruker det som argument for at iPhone og Apple skal se enda verre ut.

 

 

Og hvilken iPhone har du?

iPhone 4. iPhone 3G-en jeg kjøpte i 2008 er forresten fortsatt i bruk.

 

 

Hva gjør du hvis du står opp i en situasjon midt oppe på fjellet i -25 grader om du må ringe Ambulansen om telefonen streiker på grunn av tempraturen?

 

Det har dere ikke tenkt på nei.

Så var det dette med hersketeknikker, da. Jeg skrev jo at telefonen min klarte seg i minus 30 grader. Fikk du med deg det?

 

 

Jeg har eid en iPod Touch i lang tid og har prøvd alle iPhones som er sluppet av Apple. Så har jo noe erfaring med dem. Nå har jeg ikke akkurat testet disse iPhone'ne ute i kulden da, siden dem er testet via mine kompiser. Men hører at flere som klager på at dem ikke tåler kulde.

«Prøvd», ja. Ikke «brukt hver dag over lang tid, i flere ulike situasjoner som ikke kan gjenskapes i en simpel anmeldelse».

Lenke til kommentar

Apple sier i sin EULA eller sine regler at man mister garantien på sin iPhone om man har den ute i lavere tempraturer enn 0 grader om det skjer noe med telefonen. Og man trenger jo ikke å ta med hva de Norske lovene osv sier, for dem driter jo Apple i uansett som dem har gjort mange ganger før.

Forbrukere i Norge har rettigheter langt utover det en EULA sier. Dette vet du veldig godt, men jeg tipper du bruker det som argument for at iPhone og Apple skal se enda verre ut.

 

 

Og hvilken iPhone har du?

iPhone 4. iPhone 3G-en jeg kjøpte i 2008 er forresten fortsatt i bruk.

 

 

Hva gjør du hvis du står opp i en situasjon midt oppe på fjellet i -25 grader om du må ringe Ambulansen om telefonen streiker på grunn av tempraturen?

 

Det har dere ikke tenkt på nei.

Så var det dette med hersketeknikker, da. Jeg skrev jo at telefonen min klarte seg i minus 30 grader. Fikk du med deg det?

 

 

Jeg har eid en iPod Touch i lang tid og har prøvd alle iPhones som er sluppet av Apple. Så har jo noe erfaring med dem. Nå har jeg ikke akkurat testet disse iPhone'ne ute i kulden da, siden dem er testet via mine kompiser. Men hører at flere som klager på at dem ikke tåler kulde.

«Prøvd», ja. Ikke «brukt hver dag over lang tid, i flere ulike situasjoner som ikke kan gjenskapes i en simpel anmeldelse».

1. Hvorfor holder ikke Apple seg til Norske regler da?

 

2. Ja selv om du var ekstremt heldig å kunne bruke din iPhone 4 videre i -30 da, så betyr ikke det at den vil fungere neste gang i -20 eller -30 grader.

 

3. Har prøvd alle iPhones nok til å kunne alt om telefonene. For har du brukt en iPhone 3G, så kan du jo bruke en iPhone 4S 100% like bra. For det er jo minimalt med forskjeller på dem.

Lenke til kommentar

1. Hvorfor holder ikke Apple seg til Norske regler da?

Har du hørt om noen som har fått telefonen sin ødelagt av normal bruk i minus fem grader, og som har blitt nektet reparasjon?

 

 

2. Ja selv om du var ekstremt heldig å kunne bruke din iPhone 4 videre i -30 da, så betyr ikke det at den vil fungere neste gang i -20 eller -30 grader.

Jeg vil vel heller si det er du (og de du kjenner) som har vært uheldige. Hvis et fåtall av dagens telefoner (iPhone eller ikke) tålte norsk vinter, ville media ha skrevet om dette for lenge siden.

 

 

3. Har prøvd alle iPhones nok til å kunne alt om telefonene. For har du brukt en iPhone 3G, så kan du jo bruke en iPhone 4S 100% like bra. For det er jo minimalt med forskjeller på dem.

Selv om du kan bruke en telefon, betyr det ikke at du vet hvordan den oppfører seg i flere ulike situasjoner. Jeg er godt kjent med Android programvaremessig, men jeg aner ikke hvordan f.eks. Galaxy S II oppfører seg i daglig bruk.

Lenke til kommentar

1. Hvorfor holder ikke Apple seg til Norske regler da?

Har du hørt om noen som har fått telefonen sin ødelagt av normal bruk i minus fem grader, og som har blitt nektet reparasjon?

 

 

2. Ja selv om du var ekstremt heldig å kunne bruke din iPhone 4 videre i -30 da, så betyr ikke det at den vil fungere neste gang i -20 eller -30 grader.

Jeg vil vel heller si det er du (og de du kjenner) som har vært uheldige. Hvis et fåtall av dagens telefoner (iPhone eller ikke) tålte norsk vinter, ville media ha skrevet om dette for lenge siden.

 

 

3. Har prøvd alle iPhones nok til å kunne alt om telefonene. For har du brukt en iPhone 3G, så kan du jo bruke en iPhone 4S 100% like bra. For det er jo minimalt med forskjeller på dem.

Selv om du kan bruke en telefon, betyr det ikke at du vet hvordan den oppfører seg i flere ulike situasjoner. Jeg er godt kjent med Android programvaremessig, men jeg aner ikke hvordan f.eks. Galaxy S II oppfører seg i daglig bruk.

1. Nei det har jeg ikke. Men Apple gjør det jo veldig tungvindt for brukerne sine med å oppgi feil informasjon til kundene sine i EULA'en. Om dem skal få noe god omtale av sin EULA så må dem jo skrive om sin EULA med tanke på Norske lover.

 

2. Det har vært skrevet MYE i media anngående dette med at telefoner ikke tåler Norske værforhold før. Nå har det ikke vært så mye om det i media det siste året.

 

3. Den er grei, men sånn software messig så vet jeg alt om iPhones ut og inn. Og det samme gjelder Android.

Lenke til kommentar

iPhone 4S er specet som oprasjonell ned til 0 grader. En test i Finland har vist at 4S begynner å fuske ved -5 og slutter å virke ved -10. GSII er specet ned til -25, og virker i følge den finske testen ned til -35. Apple har tydligvis brukt komersielle komponener i sin telefon som har et temperturområde ned til 0 grader (og opp til 70), Samsung har sannsynligvis en miks av Industrielle (-45 til 85C) og egenproduserte komponenter i GSII. Hvis det brukes komersielle komponenter, garanteres ikke oppførsel under 0 grader fra komponentprodusent, dette gjør at noen av telefonene kan virke greit på lavere temperaturer, mens andre av samme modell feiler rett under 0 grader.

 

De som hevder at iPhone er et kvalitetsprodukt, bør ta en kikk på kartet hvor vi bor. Komersielle komponenter på våre breddegrader egner seg bare til produkter som brukes inne og til leketøy.

 

 

cold20phone20tests20graphic_best-11078480.jpg

Endret av Scuirus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt sikkert noen som har hatt med mobilen sin på blåbærtur i høst der den sviktet av en eller annen grunn, selv når temperaturen var 15+. Tviler ikke ett sekund på at mange mobiler, deriblant iPhone 4(s) ikke liker kulde. Har selv hatt sikkert 10 forskjellige mobiler siden jeg var 14-15 år, og de har nok alle hatt forskjellige specs for trygg bruk. Uansett, de har vært med ut i den norske vinteren alle sammen, men jeg bruker som regel å ha den i lommen på det innerste laget, slik at temperaturen ikke blir for lav for lenge. Dette er nok lurt uansett mobil i dag, for fin elektronikk er lite glad i -20 til + 20 temperatursvingninger i løpet av sekunder. Å ta opp iPhone 4 og 4S for bruk i -20 fungere helt fint, selv om man snakker i den i 15-20 minutter. Det er min erfaring i allefall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er min erfaring i allefall.

Min og. Jeg sier ikke at testene til Vindicator og tallene til Scuirus lyver, men mine telefoner har aldri sviktet på grunn av temperaturen.

 

Redigert: Jeg foreslår bestemmer at vi ender temperaturdiskusjonen her, og går tilbake til å diskutere det emnet egentlig handler om. Hvis dere fortsatt vil diskutere temperaturer, kan dere opprette et eget emne.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...