Gå til innhold

Nå har Microsoft fjernet Start-knappen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den krever ikke Live konto, men man må klikke lengre ned og velge "No thanks, create a local account instead" eller noe i den duren (husker ikke ordrett).

Men, som sagt, dette er bare en preview. Jeg vil bli veldig negativt overrasket hvis ikke Start-menyen som vi kjenner den i Windows 7 blir tilgjengelig i desktop-modus i senere versjoner av Windows 8 (beta osv)!

Kan også føye til en annen GUI-relater ting jeg ikke likte i det hele tatt, nemlig "sliderne" de har for on/off valg man gjør under installasjonen (som presenteres i "metro-modus"). De kan kanskje funke greit med touch-skjerm, men med mus var de et herk. Man må trykke ned og dra slideren bare for å bytte mellom ja og nei.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Står jo i artikkelen at man skal få den opp menyen ved å ha musa nede i hjørnet, selv om ikonet ikke er der?

AtW

Og det kan man stole på ?

Det vil i hvertfall være en merkelig praksis hvis man kan bruke mus eller berørings skjerm for å behandle grafiske elementer , men for å få opp hovedmenyen har man bare en dedikert knapp på et et tastatur som eneste valg

Lenke til kommentar

Da jeg hadde win 3.1 rota jeg i pif redigering og annet rart, og kødda til pc-en, sletta filer jeg ikke skulle slik osv slik at program eller windows ikke ville starte. Brodern måtte ofte hjelpe meg med å fikse det igjen, men han bodde ikke hjemme så vanligvis jeg måtte streve selv.

Alt dette på grunn av at JEG hadde alle rettigheter over filer og systemverktøy.

Og slik vil jeg ha det.

Det var fantastisk. Det var spennende, jeg lærte å bruke pc-en.

Om en unge får en pc-en dag, skal all tilgang begrenses, slik at det aldri oppstår problemer og alt fungerer akkurat slik han vil?

Jeg syntes ikke det, da lærer man jo ikke. En dag skjer det noe feil, og ungen skjønner ikke noen ting og er helt avhengig av hjelp.

Det blei litt of topic i forhold til startknappen men jeg følte veldig for å si det.

On topic. Jeg testa såvidt win8 og liker bedre startknappen fra win7. I win8 nå måtte jeg trykke på søk, istedenfor at søk dialogboksen allerede var der. Det mener jeg er mindre effektivt.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

-----==== SØK ====-----

Har dere ikke skjønt det ennå, så prøv igjen. Framtiden kommer til å bli SØKING. Alt skal søkes etter. Man trenger ikke start-menyer lange som rakkern, med sub-menyer osv osv, man trenger 1 felt, og der skriver man snipping, word, paint eller hva det nå er du vil starte. når indexene bygges, så går dette lynkjapt.

Jeg pin'er fremdeles endel ting på startlinjen, og er veldig glad i den funksjonen, men det er primært fordi at da får jeg mine mest brukte apps på samme plass på linjen hele tiden.

Når win8 kommer på nettbrett, så er det jo ganske så håpløst å navigere en start meny med 158 "ikoner", og 43 under menyer på ett lite 10" nettbrett. Apple har fikset dette med containere som du kan stappe relaterte apps nedi. Håper MS finner en kulere måte å løse det på, og gjerne med søk.

Det som bekymrer meg litt, er hva de skal gjøre med windows knappen på tastaturene. De kan godt endre på den, men håper de ikke fjerner den. Jeg vil gjerne ha en knapp som åpner den nye "start-menyen". Og håper samtidig da at søke-feltet blir auto-aktivert slik som det blir i win7.

Hehe, husker tilbake til da de lanserte windows knappen. Noen som husker hva som skjedde da ? De fleste "hardcore" folkene som kunne og bruke ctrl+esc de forbannet den knappen etter alle kunstens regler. Og gamere ?!?, de plukket av knappen, fordi den var sånn i veien når de skulle spille, og de kom borti den og havnet over i windows igjen. Er det noen som klager på windows knappen på tastaturene idag ? Som fremdeles sverger til de gode gamle Keytronic tastaturene, og synes det er bedre å bruke ctrl+esc ?

Det eneste som er helt sikkert, det er at når noen finner opp noe nytt, så er folk misfornøyd. Inntil det blir allment akseptert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...