Gå til innhold

Windows audio starter ikke

Anbefalte innlegg

Hei

Har en maskin som jeg sliter med og få lyd til.

Lyd ikonet med klokken kommer opp med rød x over og starter feilsøking når jeg klikker på den.

Om jeg går på lyd i kontrolpanelet får jeg opp "Denne maskinen kan ikke spille av lyd fordi tjenesten windows audio ikke er aktivert. Vil du aktivere tjeneste windows audio?"

Her trykker jeg ja:

Få da opp at ingen lyd enhet er installert, har akkurat installert driveren på nytt og får ingen feilmeldinger i enhetsbehandling.

Om jeg går i tjenester og programmer og velger tjenester - Windows audio og velger start får jeg feilmeldingen:

"Kan ikke starte tjenesten windows audio på lokal maskin. Feil 1068: En undertjeneste eller gruppe som den avhengig av, kunne ikke starte."

Noen forslag til hvordan jeg skal få lyd av maskinen?

Har også satt lydkortet på hovedkortet fra auto til enable uten at det hjalp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har du lagt inn riktig driver og den fortsatt ikke fungerer virker det som om noe har klikket i selve programmet. Typisk win å foreslå løsninger som den ETTERPÅ finner ut ikke er mulig. Teknisk sett burde den sjekket at lyd enhet var innstallert FØR den gav deg tilbudet om å aktiver den. Du kan jo forsøæke å legge inn foobar2000 og se om du får lyd da:

http://www.foobar2000.org/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...