Harnejac Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Hittil har leg på en måte lært meg å leve med Studio 8, hva jeg skal gjøre og ikke gjøre for å få et noenlunde bra resultat. Har lastet ned alle patcher og oppdateringer. Så i dag gikk jeg forbi "Norsk oppgradering" i fotobutikken min, i affekt kjøpte jeg denne, tenkte at det nok er greit å ha dette på norsk, kanskje jeg forstår litt mer! Putter cd i maskinen og det kommer opp en melding om at jeg har en nyere versjon installert på pcen! Hva svarte ??? Jeg forsøker igjen: melding kommer opp at det ikke kunne initialiseres en produktnøkkel. ??? HÆ ???? Forslaget var å installere Studio 8 på nytt! Så gjort... jeg installerer på nytt, åpner Studio og får bekreftet at alt er OK. Setter inn Norsk Oppgradering igjen... "error reading software licence information, try reinstall Studio 8" og samme historie... når dette er ferdig får jeg ikke engang åpnet Studio 8, "det har oppstått et problem med Studio 8 lisensen, prøv å installere Studio 8 på nytt. Nå har jeg gjort dette 4 ganger, og brukt en hel kveld. Æ hold på å hive hele mainnskiten te he***** Er det noen som har forslag til løsning her? Hilsen forbainna nordlending :x (Hans Arne) Lenke til kommentar
degas Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Hei! Du må gå til nettstedet til Pinnacle, USA, og laste ned en registercleaner for nettopp dette programmet. Du finner den under supportfanen, om jeg ikke husker feil. Et forøvrig "forførisk" program - med fin layout, oversiktlig og fin tidslinje. Fine effekter. Men - helt upålitelig og bare skrot når det kommer til stykket. Fullt av feil, og ingen, ingen av oppdateringene løser basale problem i programmet! Det henger med en gang du starter rendring. Hiv det ut!! degas Lenke til kommentar
Harnejac Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 Et forøvrig "forførisk" program - med fin layout, oversiktlig og fin tidslinje. Fine effekter. Men - helt upålitelig og bare skrot når det kommer til stykket. Fullt av feil, og ingen, ingen av oppdateringene løser basale problem i programmet! Det henger med en gang du starter rendring. Hiv det ut!! degas Du aner ikke hvor nær jeg er! Nå ser det jo ut som om problemene med Studio 8 er mange og velkjente, får ikke Pinnacle Systems tilbakemeldinger på noen måter, eller ignorerer de bare dette, og fortsetter og selge? Jeg føler ærlig talt for å forlange pengene tilbake, varen jeg har kjøpt fungerer ikke slik det tilsies. Hadde det stått på coveret " mange feil i dette programmet, mye rart kan skje, og det er veldig ustabilt, meget vanskelig å få utnyttet mulighetene Pinnacle nevner er mulig i programmet" så hadde jeg godtatt at slik var det altså. Men jeg fikk forståelse for at dette var tingen for meg. Lenke til kommentar
degas Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Hei til alle som plages! Aner ikke hvorfor et program som Pinnacle studio 8 får fortsette!! Mye av det samme går igjen på engelske nettfora, med desperate rop om hjelp osv.. Antar at Pinnacle har innstilt sin epostserver slik at ilske tilbakemeldinger går rett i delete-mappen.......... Faktisk aldri vært borti et så vrangt program. Anvender for det meste programvare fra Adobe i forhold til bildebehandling og illustrajon/layout - orginalt kjøpt! - og der er det sjeldent noe tull. Men pengene strekker ikke alltid til, og Premiere har virket for dyrt til mitt bruk. Derfor tenkte jeg at jeg prøver Pinnacle. Og som du sier, det skulle jo gjøre så mye så fint. Ingenting har jeg fått utrettet! Folkeaksjon? degas Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Nå er vel Arne fra Videoutstyr snart innpå og forklarer hva vi gjør feil...Videoutstyr selger bl.a. Studio 8. Det har vært mange tråder om Studio 7/8. Selv har jeg holdt på i 1 1/2 år nå og prøvd å få disse programmene til å fungere, uten resultat. Og uten å få support fra Pinnacle. Har testet med W98 se, W2K og Xp pro. Jeg har tre forskjellige maskiner som det er teste på, bl. a. en laptop. Alle os er testet på samtlige maskiner. Studio 8 er like forbandet umedgjørlig uansett hva jeg gjør, har testet med kun S8 installert i tillegg til Windows etter ny install. Har også testet et utall kombinasjoner patcher til S8 og de forskjellige Windowsversjonene, uten forskjell. Hardwarekonfigurasjoner er prøvd ut ved å fjerne all unødvendig hardware på maskinene uten at dette hjalp. Kan nevne at maskinene er 1. se signatur (S8 kjører ustabilt overklokket samt default hastigheter) 2. P2B-s m/scsi-disker+640MB/ram 3. Znote 2003/512MB Folkeaksjon er jeg med på. Det som forundrer meg er at man får fortsette å selge dette produktet. At man i det hele tatt tør. Min personlige mening er at salg av denne programvaren bør få konsekvenser for den enkelte forhandler så vel som produsenten. Det kan nemlig ikke være tvil om manglene ved produktet etter stormen omkring det. Da er det i beste fall dårlig gjort og i verste fall ulovlig å bortforklare problemene med brukerfeil samt feil hw/sw konfigurasjon. Lenke til kommentar
Harnejac Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 Hei! Du må gå til nettstedet til Pinnacle, USA, og laste ned en registercleaner for nettopp dette programmet. Du finner den under supportfanen, om jeg ikke husker feil. degas Prøvde... det gikk ikke.. gjorde det før avinstallering... så etter avinstallering... MEN NEI. Folkeaksjon var akkurat det jeg hadde i tankene, er det noen som melder seg, hvordan skal vi sette det ut i praksis? Skulle absolutt mene at vi har belegg for dette. Jeg kjøpte Studio DV, så oppgradering til Studio 7 (da skulle det bli bra da) så kom Studio 8 (da var det det som var løsningen) og nå hagler det på med oppdateringer uten noe resultat. Så nå begynner det å bli penger av det, kanskje ikke så langt unna prisen på Edition 5, eller allerhelst noe annet enn Pinnacle kanskje? Jeg foreslår å begynne med importørene av programvaren! Hans Arne Lenke til kommentar
Harnejac Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 Har testet med W98 se, W2K og Xp pro. Jeg har tre forskjellige maskiner som det er teste på, bl. a. en laptop. Alle os er testet på samtlige maskiner. Studio 8 er like forbandet umedgjørlig uansett hva jeg gjør, har testet med kun S8 installert i tillegg til Windows etter ny install. Har også testet et utall kombinasjoner patcher til S8 og de forskjellige Windowsversjonene, uten forskjell. Hardwarekonfigurasjoner er prøvd ut ved å fjerne all unødvendig hardware på maskinene uten at dette hjalp. Kan nevne at maskinene er 1. se signatur (S8 kjører ustabilt overklokket samt default hastigheter) 2. P2B-s m/scsi-disker+640MB/ram 3. Znote 2003/512MB . Brukte også tidligere S8 på en og samme maskin som ALT andre, men da jeg kjøpte ny PC formatterte jeg den gamle (men ikke avlegse) pcen, la inn kun win2k og Studio. (ingen antivirus eller sånnt) Det var ikke et spøtt bedre! Dette sier Pinnacle kun for å ha belegg for å ikke erstatte programmene med noe bedre eller ta de tilbake. Hvor mange har en egen "redigeringsPC"? De regnet vel kanskje ikke med at noen forsøkte dette også. Og jeg så heller ikke at det var nødvendig da jeg kjøpte programmene! Hans Arne Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Nå er vel Arne fra Videoutstyr snart innpå og forklarer hva vi gjør feil...Videoutstyr selger bl.a. Studio 8. Ja, altså.. Dere gjør alt feil Neida, jeg er klar over at Studio 8 ikke fungerer slik mange vil Er også klar over alle problemene det er med Studio 8. Noen ganger går det veldig bra, men programmet er veldig kresent på maskinvare og hva slags andre programmer som er installert. Det har også en del begrensninger på hvor langt/avansert det kan være før det blir ustabilt. Hvorfor Pinnacle, som er kjent for sine gode, stabile program, lar Studio programvaren være så ustabil er et godt spørsmål som jeg dessverre ikke har noe godt svar på. Mitt råd er å oppgradere til Edition, som ER et veldig stabilt program og også enkelt å bruke. I tillegg har det veldig mange muligheter som du ikke får i Studio 8. Les mer om Edition på www.edition.no Frem til slutten av september er det et veldig gunstid oppgraderingstilbud fra Studio 8 til Edition. Setter inn Norsk Oppgradering igjen... "error reading software licence information, try reinstall Studio 8" og samme historie... når dette er ferdig får jeg ikke engang åpnet Studio 8, "det har oppstått et problem med Studio 8 lisensen, prøv å installere Studio 8 på nytt. Det finnes en egen patch på akkurat det problemet under support på Studio 8. Lenke til kommentar
degas Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Jisezzzzz! Hvilket nivå av frustrasjon! For de av dere som tenker på å oppgradere: merk at det allerede har dukket opp en svær servicepack for edition 5, på nesten 30 mb!! Kalt servicepack 1, så det kommer sikkert flere...... Og et program som ikke kan leve sammens med andre i en liten kasse, eller ikke endog alene som noen av innleggene beskriver veldig godt. Tja, har det livets rett? Kommer ikke Adobe snart med et lettversjon av Premiere, i samme gate som Photoshop Elements og Photoshop? Etterhvert har jeg erfart at folka som lager greiene hos Adobe, vet hva de gjør. Oftest da. Sats på dem. degas Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Stemmer at det er kommet en servicepack på Edition - alle versjonene som kommer av Edition er versjon 5.1 - altså med SP1. Det at det kommer en servicepack, vil ikke si at programmet er dårlig. Hvis du sammenligner med Premiere, som ikke akkurat er superstabilt, så vil Edition være en drøm når det gjelder stabilitet og muligheter. Hvis du leser de andre trådene her så er det fler som nevner akkurat det. Alle produsenter av programmer kommer med oppdateringer og oppgraderinger til sine programmer - som øker sikkerhet og funksjonalitet - også Pinnacle. Lenke til kommentar
degas Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Et spørsmål til Arne: I hvilken grad er (din anbefaling om oppgradering til) edition 5, anvendelig til å lage stillbildeshow med høy oppløsning? Så langt er min utprøving av programvare i markedet for dette, heller skuffende med ett unntak, PhotonTV. Det kan ikke kombinere video med stills. Øvrige programmer faller igjennom jevnt over, enten på det ene eller det andre. Det være seg overganger, lyd, rendring eller brenneprosessen. Og min erfaring med Pinnacle er så langt dessverre, bare sorgen. Det kan virkelig ikke være slik at ett program skal kunne diktere, nærmest på en brutal diktatorisk måte, hva som kan leve ved siden av det i PC-sammenheng. Det er jo imponerende at folk virkelig gidder å sette opp maskinene sine helt på nytt, med utallige formateringer og kombinasjoner av OS osv.. Selv har seg forsøkt det på mine to maskiner som kjører W2P, en med SP2 og en med SP4. Begge med masse minne og nok CPU-kraft. Vesentlig over anbefalinger. Samt to eksterne Usb-2- disker. Der ingenting finnes som skulle hindre programmet i å rendre de få minuttene (2-3) man har redigert. Og alltid henger det eller svarer ikke! Derfor, når ikke oppdateringene, som har blitt påfallende mange på kort tid, ikke får bukt med denne problemsalaten, så har noen i Pinnacle virkelig køddet med kommandolinjene! degas Lenke til kommentar
adonis Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Et spørsmål til Arne: I hvilken grad er (din anbefaling om oppgradering til) edition 5, anvendelig til å lage stillbildeshow med høy oppløsning? OK, nå er ikke jeg Arne, men jeg drister meg likevel til et lite svar. Edition 5 er i hovedsak et fortellerverktøy for bevegelig bilde. Ønsker du videoredigeringsprogram som OGSÅ kan lage stillbildeshow vil jeg anbefale Edition. Om stillbildeshow forøvrig er den eneste funksjonen du er ute etter - altså om du ikke egentlig er ute etter gode videoredigeringsfunksjoner - vil jeg innrømme at du ender opp med å betale for mye du ikke har bruk for... Når det gjelder Editions stabilitet: Edition ER stabilt, det tilsier både min erfaring og andre på forumet. Riktignok står det Pinnacle på produktet, men dette er et program som tidligere FAST Multimedia utviklet. Da Pinnacle kjøpte opp FAST M. beholdt de utviklerteamet, med andre ord er det egentlig ikke Pinnacle som programmerer. Det er de samme gutta som har laget det som nå er Liquid-familien. Ergo vil jeg ikke trekke for mange likhetsstrekk mellom Studio og Edition hva angår stabilitet og funksjoner. Dette er to separate pakker, med vidt forskjellige koder! /Øystein :o Lenke til kommentar
degas Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Fin tilbakemelding fra adonis! Og her er man antakelig inne på noe vesentlig.... Kanskje jeg oppgraderer, men som du sier. Vel mye å betale for i første omgang når det i øyeblikket er stillbildeshow som preger agendaen. Takk like fullt for et avklarende innlegg! Flott om flere med innsikt kunne komme på banen med bakgrunnsinfo. av denne type! degas Lenke til kommentar
Harnejac Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Men nå er det slik at jeg er en rimelig enkel sjel! Når jeg leser på produktinformasjonen at "det og det" kan dette programmet gjøre, det være seg redigering av lyd og bilde, legge til noen effekter, tekst og titler, brenne cder og dvder, og div. andre småting, som jeg vurderer til at dette er det jeg skal gjøre. Studio lover at det kan det, OG JEG KJØPER DET! Da i god tro på at det programmet fungerer til det det er tiltenkt. Det stod ingen steder at her måtte man ha en helt spesiell maskinkonfigurasjon. Kun krav til kapasiteter (jeg har 1 Gb minne og Pentium 4 2,4, og 2 ganger 200 Gb hardisk men hastighet på 7200rpm) så det skal vel holde. Det stod heller ikke at man måtte regne med at maskinen henger seg totalt opp ved innleggelser av musikk fra cd, og ved rendering av stillbilder og et uvisst antall andre ting. Og allerede første gang jeg skulle installere dette Studio ble det feil på programmet, avinstallere og installere på nytt. Hvor mange ganger jeg har gjort dette nå har jeg ikke tall på. Hvor mange ganger jeg har mistet timevis med jobbing har jeg heller ikke tall på,(jeg er som sagt en enkel sjel, men jeg lærte jo etterhvert og lagre prosjektene VELDIG ofte) Men skal det være slik? Skal man kunne godta at importøren sier at sånn og sånn er det, gjør slik og slik! Det virker kanskje, kanskje ikke.. Til sist sier de: KJØP EDITION 5, DET ER MYE BEDRE, GODT TILBUD PÅ OPPGRADERING FRA STUDIO 8. Jeg sier det slik: La meg få pengene tilbake, så bruker jeg dem på hva jeg vil istedet. (Kanskje noe fra Adobe, kanskje Edition 5, hvem vet) Aller helst vil jeg Pinnacle Studio 8 fungerer slik det står på pakken, DET ER DET MINSTE JEG FORLANGER. KOM MED EN SKIKKELIG OPPGRADERING EN GANG FOR ALLE, OG IKKE IGNORER PROBLEMENE VED Å HALE UT TIDA, OG SKYFFLE DEM FRAMFOR SEG MED Å LESSE PÅ MED OPPDATERINGER OG BORTFORKLARINGER SOM LIGGER OVER VANLIGE FOLKS FORSTAND! Det mener nå jeg :-? Hans Arne Lenke til kommentar
adonis Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Hei Harnejac. Mulig jeg er helt off nå, men har du forsøkt å ringe Pinnacles gratis brukerstøtte? Dvs. gratis i den forstand at du ikke betaler mer enn vanlig lokaltakst. Nummeret dit er 23 50 00 59. Dette kan også være en grei måte å fortelle Pinnacle om problemene, slik at de kan løse dem. /Øystein :o Lenke til kommentar
Harnejac Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Hei Harnejac. Mulig jeg er helt off nå, men har du forsøkt å ringe Pinnacles gratis brukerstøtte? Dvs. gratis i den forstand at du ikke betaler mer enn vanlig lokaltakst. Nummeret dit er 23 50 00 59. Dette kan også være en grei måte å fortelle Pinnacle om problemene, slik at de kan løse dem. /Øystein :o Gjorde dette for noen mnd. siden, og gjorde dette igjen nå som du nevnte det, og når det gjelder den nordke oppgraderingen så måtte spørsmål om dette rettes til Multimedia express som hadde fått laget denjeg har iallefall, men jeg fikk en skriftlig forklaring pr. mail som jeg skulle prøve først: Här kommer listan på vad du skall göra för att få en "ren" installation av Studio. Kom ihåg att sätta ditt anti-virusprogram på INAKTIVT innan du påbörjar installationen, annars kan den bli instabil och detta gäller varje gång du använder Studio. Om ditt anti-virus är på när du tar in, bearbetar och kör ut film kan den bli korrupt. 1. Ta ut DV/DC10+ eller annat Pinnacle PCI kort ur PCn 2. Avinstallera mjukvaran (gå in i kontrollpanelen, lägg till/ta bort program) 3. Kör "RegDelete" som du hittar under följande länk http://198.37.36.40/docsupport1.asp?divisi...&product_id=577 &product_name=Studio%20version%208&page_id=146 <http://www.webmasterfree.com/regcleaner.html> 4. Ta bort Pinnacle mappen under C:Program - TÖM PAPPERSKORGEN! 5. Ta bort Temp filerna under C:WINDOWS - TÖM PAPPERSKORGEN! 6. Starta om datorn i Felsäkert Läge (Du kan trycka F8 när datorn startas om för att komma till menyn, eller läsa hur du skall göra under Windows Hjälp) 7. Gå in i Enhetshanteraren och ta bort allt med ett "!" eller "?" eller som har Pinnacle och STUDIO i namnet. 8. Starta om datorn (kommer automatiskt i "normalt" läge) 9. I med CD:n, installera Studio mjukvaran. 10. Upgradera Studio till den senaste versionen (8.5.21 eller Beta 8.8.17) som du kan hitta på vår hemsida http://www.pinnaclesys.com/ <http://www.pinnaclesys.com/> 11. Stäng av datorn. 12. Sätt i video capture kortet kortet, testa gärna en annan PCI plats på datorn. 13. Starta datorn och låt Wizard Ny Maskinvaruinstallationen hitta och installera kortet på nytt. (låt den leta efter drivrutinerna på CD:n om det är ett analogt kort) Sen kan du köra PPE efter det att du är klar med installationen (Start - Program - Studio 8 - Tools - PCI Performance Enhancer). Kontrollera att skärmens inställning står på 16 bit high color och max 1024x768 pixlar i upplösning. Om du får License error igen när du försöker öppna Studio beror det på att du haft en äldre version installerad, då laddar du bara ner fix-filen igen från vår hemsida och kör den. Med vennlig hilsen, Josefina Jägetoft Pinnacle support Scandinavia Pinnacle Teknisk Support: Åpings tidene: fra mandag til og med fredag fra 09:00 til 18:00. Telefonnummer: 0900 202 8202. Internet Side: Du kan finne vår internet side på: Pinnacle Systems Nordics <http://www.pinnaclesys.com/default.asp?Langue_ID=2>. For de siste drivere for deres produkt og for ytterlig informasjon kan du se på vår Support side: Pinnacle Systems Support. <http://www.pinnaclesys.com/wwwmenu.asp?langue_id=2>For de flest stillte spørsmål kan du se på ' FAQs. <http://pinnacle.custhelp.com/>Vi anbefaler deg å bare bruke drivere som du finner på de Europeiske sidene, drivere på sider utenfor Europa kan forårsake problemer, dette i forbindelse med andre videosystemer. Øverst på siden finner du en link "Gobal Sites", hvor du kan få fram en Europeisk side. Vi takker for din valg for Pinnacle Systems for din video redigering. Og dette fikset problemet med norsk oppgraderingen, fikk noen nye funksjoner plutselig! Så får vi se da.. Hans Arne Lenke til kommentar
adonis Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Og dette fikset problemet med norsk oppgraderingen, fikk noen nye funksjoner plutselig! Bra! Hold oss oppdatert. /Øystein :o Lenke til kommentar
degas Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Spørsmål til Videoutstyr, Arne: Om man hopper på tilbudet ditt om oppgradering til Edition 5, og havner på nytt i samme sørpa med problemer, tar du programmet i retur med tilbakebetaling av kostnadene på oppgarderingen? Slik det nå er, er jeg i den situasjon av min kjøpte versjon av studio 8, fra Xpress Digital AS, har like stor verdi som hvilken som helst skadet CD..... degas Lenke til kommentar
Wundel Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Ville bare tipse om Sonic Foundrys Vegas Video. Dette er et meget intuitivt program som byr på enorme muligheter! Det kan spesielt nevnes at lyd-delen(som er Sonic Foundrys spesialområde) er meget bra! Fant en test her: http://home19.inet.tele.dk/perth0/videored...ering_sonic.htm Har selv ikke brukt dette, men har fått det anbefalt da det er meget enkelt å lære samt gir store muligheter. (er ikke det egentlig umulig?) Bruker selv i hovedsak Avid Xpress DV 3.5, men dette er ikke akkurat billig, ei heller intuitivt og enkelt å lære - men et meget kraftfullt system når man først har lært det. Avid regnes som bransjestandard og leverer systemer til uttallige formål/bruksområder innen multimedieproduksjon. Har brukt Adobe Premiere i noen år(frem til 5.5/6), og har forsåvidt god sans for dette. Største minus her er lyden, men dette skal være i orden etter at Adobe kjøpte opp Cool Edit Pro og integrerte nye lydverktøy i Premiere. Det kan også nevnes at Premiere har dybde som skjuler seg i høyreklikkmenyene som gir enorme muligheter. I tillegg takler Premiere i teorien de fleste formater(dvs alt fra 320*200 til HD til egendefinerte høyoppløsn. + whatever). Lenke til kommentar
Stroyer Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Nå har jeg kun lest igjennom de første postene, men jeg vil gjerne slippe til litt selv. Har hatt Pinnacle en liten stund, nå - fikk det med et DV-kort. Det eneste som har plaget meg med det, er mangel på mer proffe funksjoner. Bortsett fra det, så har jeg overhode ikke hatt problemer med det. Har forsåvidt hørt noen rykter om Vegas - som Wundel snakker om - og vurderer å kjøpe det ved siden av. Selv om jeg lever et godt liv, så støtter jeg selvfølgelig alle dere som har problemer med det. Kjenner meg igjen i situasjonen med de fleste Microsoft-produktene, så jeg har god forståelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå