wholmen Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 (endret) Hei, jeg har noen spørsmål angående mitt medieoppsett hjemme: Oppsett: Jeg har en PC som jeg bruker daglig til både film, spill og jobb. Denne er koblet til tven i stuen via en hdmi-kabel. Når jeg ser på serier/film, bruker jeg xbmc og viser innholdet på tven. Lyden min går da IKKE gjennom lydkortet mitt (ASUS Xonar Essence STX), men gjennom skjermkortet mitt og inn i tven via hdmi. I TVen har jeg i dag koblet til et par gamle pc-høyttalere. Dermed går lyden fra tv, serier og film ukomplisert til høyttalerne gjennom mini-jacken på TV-en. Dvs at lyden går først utenom lydkortet, gjennom hdmi, og så gjennom tv-en. Spørsmål 1: Er det mye kvalitetstap i et slikt oppsett? Er det en løsning som vil fungere mye bedre? Jeg ønsker jo av og til å ha lyd fra tven uten at pcen er på. 2. Jeg tenkte å oppgradere til en av disse høyttalerne. Noen som har erfaring eller tips i denne kategorien? Er f.eks. PSB Image B4 eller Tannoy Mercury V1 gode til film? Jeg vet de er gode til musikk. Bruker de 70% til film, 20% til musikk og 10% til spill. Surround er utelukket pga dame 3. Hvis jeg kjøper en av disse høyttalerne, hva slags forsterker bør jeg kjøpe da? Trenger jeg forsterker? Jeg tenker hovedsakelig på PSB Image B4 eller Tannoy Mercury V1. 4. Kan en liten forsterker motta både signaler fra tven og lydkortet mitt i pcen, og dermed få maksimalt ut av lyden fra pcen og tven? Håper dere skjønte spørsmålene mine takk! Endret 6. februar 2012 av wholmen Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Dette er kanskje feil sted å legge denne tråden? I og med at det hovedsakelig er andre ting enn høyttalere jeg trenger hjelp med. Hvordan skal jeg få den flyttet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå