Gå til innhold

Valg av mobil


Anbefalte innlegg

Vurderer å gå i innkjøp av en smartphone. Dette blir i så fall min første smart- og touchtelefon. Den jeg har nå er en SE W995, og ladekontakten begynner å bli veldig dårlig (Jeg får nok den reparert via reklamasjon, men har jo litt lyst på ny også).

 

Lurte på om dere hadde noen gode innspill og diverse, om hvilken telefon jeg burde velge. Eventuelt følge med på. Det er ikke sånn at jeg må ha telefonen akkurat nå. Jeg kan godt vente om det kommer en ny modell som skal være veldig bra.

 

Galaxi II er vel den som jeg hadde valgt, om jeg måtte velge på stedet. Men jeg har ikke satt meg så mye inn i de forskjellige (enda).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, personlig har jeg blitt glad i Windows Phone telefoner, men mange sverger til Android og noen er ios-folk. Du har tilogmed de som foretrekker Symbian Anna og Nokia Belle, bada, meego harmattan.

 

Det er mye forskjellig der ute, avhengig av hva du vil ha, fra note til titan til iPhone til lumia til n9 osv, men personlig anbefaler jeg windows phone, etter å ha hatt en del forskjellig de siste par årene. Men det er min mening ut fra mine preferanser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nokia Lumia 800 (med Windows Phone) er den perfekte telefonen for nybegynnere av smarttelefoner. Med et lekkert utsende og et smidig brukergrensesnitt er Lumia 800 varmt anbefalt.

 

nokia-lumia-800.jpg

 

Nokia Lumia 800 er å finne i fargene sort, cyan og magente, men en skinnende hvit kommer også ved slutten av måneden. Prisen på Lumia 800 er fra 3590 og oppover.

 

Denne videoen kan gi deg en hviss ide hvordan brukergrensesnittet ser ut:

 

Hvis ikke er iPhone 4s (med iOS) og Samsung Galaxy SII (med Android) også gode alternativer.

Endret av doffen45
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar og hjelp.

 

Tok en kjapp titt på user interface til den Nokia'n, Galaxy II og HTC Sensation XE (på Youtube). Windows så jo penest ut etter min mening, men kanskje litt kjedelig i lengden. De andre to så veldig fine ut de også egentlig, og alle så ut til å være enkle å bruke.

iPhone har jeg nok ikke så veldig lyst på. Jeg mener ikke at det er en dårlig telefon. Men bare føler ikke for å få meg en. (No offense)

 

Jeg har tenkt meg en tur i butikken i dag, for å kunne ta i disse. Se hva slags meninger jeg får ut av det.

 

 

Edit: Kan nevne at jeg verdsetter frihet.

 

Edit2: Er det noe nytt som kommer om ikke så alt for lenge? Ny modell/versjon av samme kaliber.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Det er nesten så jeg vil anbefale deg å beholde/få fikset den du har i dag...

Men mindre du "trenger" smartmobil er det faktisk mye greiere å bruke en god gammel en.

- Du vil gå fra å lade mobilen en gang i uken til hver dag (mange klarer ikke en dag med mye bruk engang).

- Touchscreen er noe drit, mye dårligere å skrive på enn knapper som du faktisk kan kjenne, og holdbarheten er generelt sett dårlig. Er det noe som ryker på en mobil i dag er det ofte touch.

Opp med hånden de som savner å kunne skrive uten å måtte se på mobilen!

 

På en annen side har du jo alle mulighetene en smartmobil kan tilby, så det blir en prioriteringssak.

Jeg kan ikke fatte at ikke mobilprodusentene snart kan forstå at vi gjerne ofrer et par mm på tykkelsen for å vesentlig forbedre batterikapasiteten.

Dvs. det ser ut til at Huawei foreløpig er den eneste produsenten som har skjønt dette (P1/P1S).

Har selv en Hero som er moden for utskiftning, og ønsker en god erstatter til den. Håper bare det kommer noe fornuftig snart...

Har forhåpninger til Sony og Samsung, håper bare ikke de skuffer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, sant det at smartphone blir litt glorifisert. Og skjønner det er en del ulemper som du nevner. Samt er viktig å vurdere om man faktisk trenger all den gimmick'n. Men igjen, er jo morsomt med duppeditter :p

 

Kontaktet Sony Ericsson her en dag, og de ba meg kontakte forhandleren. Tungvint :thumbdown: . Då må jeg jo leite etter en kvittering (som er vanskelig å finne eller er borte).

Lenke til kommentar

Kontaktet Sony Ericsson her en dag, og de ba meg kontakte forhandleren. Tungvint :thumbdown: . Då må jeg jo leite etter en kvittering (som er vanskelig å finne eller er borte).

Jeg ringer ikke Nike om det er feil på skoene mine. Nå vet jeg ikke hvorfor du kontaktet dem, men i alle andre tilfeller må du jo snakke med butikken du kjøpte varen hos og framvise kvittering. De fleste vil jo godta en utskrift fra nettbanken din også om du ikke finner kvitteringen.

Lenke til kommentar

Kontaktet Sony Ericsson her en dag, og de ba meg kontakte forhandleren. Tungvint :thumbdown: . Då må jeg jo leite etter en kvittering (som er vanskelig å finne eller er borte).

Jeg ringer ikke Nike om det er feil på skoene mine. Nå vet jeg ikke hvorfor du kontaktet dem, men i alle andre tilfeller må du jo snakke med butikken du kjøpte varen hos og framvise kvittering. De fleste vil jo godta en utskrift fra nettbanken din også om du ikke finner kvitteringen.

Nå er telefonen to år gammel, og jeg har skiftet bank i mellomtiden. Skjønner ikke helt hvorfor man må gå en omvei rundt butikken. Er jo ikke butikken sin feil at SE har feil på sitt produkt. Siden det er 5 års reklamasjon burde det ikke være noe problem (med tanke på at den modellen er under 3 år gammel).

 

Ved feil på Xbox kontaktet jeg Microsoft. Ingen problem. De bare ba meg om en seriekode, så var alt i orden og henting på døra. Vet man ikke kan forvente slik service av alle.

 

Har tidligere sendt en (nå gammel) Nokia-mobil til et sted i Oslo, og den ble fikset uten å gå igjennom en butikk.

 

Loven sier at en butikk skal ta imot en defekt vare om den er kjøpt der. Men det betyr ikke at det tas gjennom en butikk.

 

Vil også tro det går raskere å kjøre direkte kontakt mellom bruker og produsent. Blir fort veldig mye forsinkelser om man skal ha et mellomledd som formidler informasjon mellom partene.

Lenke til kommentar

Jeg mener at første smartelefon bør ha en av de 3 store operativsysteme.

Statistikk for Q3 2011:

smart1.png

Nå har det jo riktignok kommet endel Windowstelefoner siden denne grafen ble generert, men å inkludere Windows Phone blant "de 3 store" er nok fortsatt å ta litt hardt i?

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Kontaktet Sony Ericsson her en dag, og de ba meg kontakte forhandleren. Tungvint :thumbdown: . Då må jeg jo leite etter en kvittering (som er vanskelig å finne eller er borte).

Jeg ringer ikke Nike om det er feil på skoene mine. Nå vet jeg ikke hvorfor du kontaktet dem, men i alle andre tilfeller må du jo snakke med butikken du kjøpte varen hos og framvise kvittering. De fleste vil jo godta en utskrift fra nettbanken din også om du ikke finner kvitteringen.

Nå er telefonen to år gammel, og jeg har skiftet bank i mellomtiden. Skjønner ikke helt hvorfor man må gå en omvei rundt butikken. Er jo ikke butikken sin feil at SE har feil på sitt produkt. Siden det er 5 års reklamasjon burde det ikke være noe problem (med tanke på at den modellen er under 3 år gammel).

 

Vil også tro det går raskere å kjøre direkte kontakt mellom bruker og produsent. Blir fort veldig mye forsinkelser om man skal ha et mellomledd som formidler informasjon mellom partene.

Nei, det er ikke butikken sin feil, men det er butikken som har solgt deg produktet og har ansvaret. Butikken kjøper igjen fra produsenten. Forholdet reguleres igjen av forbrukerkjøpsloven. MEN en produsent kan gi deg en ytterligere garanti og det er da viktig å kjenne forskjellen på garanti og reklamasjon.

Lenke til kommentar

Jeg mener at første smartelefon bør ha en av de 3 store operativsysteme.

Statistikk for Q3 2011:

smart1.png

Nå har det jo riktignok kommet endel Windowstelefoner siden denne grafen ble generert, men å inkludere Windows Phone blant "de 3 store" er nok fortsatt å ta litt hardt i?

 

Nei det synes jeg absolutt ikke. Jeg tenker her i Norge, hvilket operativsystem som er "stort" i andre land bryr meg en viss plass. WP kommer nok til å bli stort, bare gi det et år eller to. Symbian er dritt rett utav boksen og langt nede er det hele veien. Skjønner ikke at folk i det hele tatt kjøper det (no offence), alle andre operativsystem er bedre. Det er gammelt og kjedelig, grunnen til at det har stor markedsandel vil jeg tro at er fordi det var det "store" før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...