oj88 Skrevet 6. august 2012 Rapporter Del Skrevet 6. august 2012 Fikk min i forrige uke. Registrerte min interesse i mai (Farnell). Vet ikke helt hva jeg skal bruke den til, da jeg allerede har en HTPC, som i tillegg til XBMC kjører programmer Pi-en aldri vil kunne klare å kjøre... Lenke til kommentar
tingo Skrevet 6. august 2012 Rapporter Del Skrevet 6. august 2012 I dag dukket pakken opp i postkassen Enten har UPS levert den i helgen/dag eller så har en nabo e.l. levert den. Jeg har ofte fått post til naboene i min postkasse. Sikkert UPS som har levert den til Posten når de ikke fikk tak i deg. Kjipt at de ikke kunne angitt dette tydeligere på pakkesporingen. Men bar at du har fått den. :-) Lenke til kommentar
Flin Skrevet 8. august 2012 Rapporter Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Da har jeg fått min også, nå må jeg bare skaffe meg en strømkilde. Noen forslag? Kan jeg bare bruke en micro usb kabel fra PCen eller blir det problematisk? Endret 8. august 2012 av Flin Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 8. august 2012 Rapporter Del Skrevet 8. august 2012 Mener å ha lest at du må ha strøm fra veggen, men litt usikker der. Er bare å bruke en vanlig mobillader med micro-usb. Mange fordeler med standardisering Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 8. august 2012 Rapporter Del Skrevet 8. august 2012 Har to HTC-ladere på mine som gir 1A. Laderen bør være minimum 700 mA hvis du skal koble til litt snacks. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 8. august 2012 Rapporter Del Skrevet 8. august 2012 Da har jeg fått min også, nå må jeg bare skaffe meg en strømkilde. Noen forslag? Jeg bruker denne: http://www.clasohlson.com/no/Batterieliminator-med-USB-uttak/Pr364446000 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. august 2012 Rapporter Del Skrevet 29. august 2012 Da har mine 5 bringebær ankommet Lenke til kommentar
hernil Skrevet 5. september 2012 Rapporter Del Skrevet 5. september 2012 Noen som tilfeldigvis vet hvordan jeg kompilerer nfs-støtte inn i kjernen for min raspberry som kjører et Debian Wheezy -image? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. september 2012 Rapporter Del Skrevet 5. september 2012 http://www.linuxquestions.in/how-to/how-to-compile-kernel-for-enabling-bonding-and-nfs/ Lenke til kommentar
hernil Skrevet 5. september 2012 Rapporter Del Skrevet 5. september 2012 Og den fremgangsmåten tror du vil funke like bra med nyere kjerne? Har nemlig lest at det tar opp mot seks timer å kompilere kjerne på pi-en så er litt kjedelig om det ikke funker Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. september 2012 Rapporter Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Vel, man konfigurerer nyere kjerne med menuconfig uansett, så det er jo bare å lete seg frem på det punktet. http://www.raspberrypi.org/phpBB3/viewtopic.php?t=15760&p=159689 Endret 5. september 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
pompen75 Skrevet 14. september 2012 Rapporter Del Skrevet 14. september 2012 Hei. Jeg har kjøpt meg en raspberry for å bruke den som mediacenter. Problemet er att jeg har rippet alle dvd mine som iso filer. Kan man få xbmc til å lese isofiler filer hvis man kjøper mpeg2 lisensen? Det er meny osv på filmene mine. Jeg bruker RASPBMC for denne er så enkel å innstalere. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 14. september 2012 Rapporter Del Skrevet 14. september 2012 Du får hvertfall hw-dekoding av mpeg2 som jo er brukt på dvd-er. Her ville jeg kanskje spurt på forumet deres Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 19. september 2012 Rapporter Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Batteridrevet Raspberry Pi, med RaspMC og Optoma lommeprosjektor (batteridrevet). Laget en meget "jalla" hjemmelaget batteripakke av 8xAA batterier, seriekoblet til 12v (ish) koblet til innmaten av en HTC USB - billader for regulering av strøm. Resultat : Se film hvor som helst opp til 100" på veggen uten ekstern strømkilde Hvor lenge den varer aner jeg ikke, var egentlig mest for å teste ut! Endret 19. september 2012 av iNzzain Lenke til kommentar
tingo Skrevet 19. september 2012 Rapporter Del Skrevet 19. september 2012 Kult prosjekt - bra jobba! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. september 2012 Rapporter Del Skrevet 19. september 2012 Har i dag fått kompilert quake 3 og despotify og fikk det til å fungere utmerket på raspbian. Forslag til noe annet kult "basic" man kan prøve seg på? Har xBian på ett annet minnekort, så det er testet og fungerer veldig bra. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. september 2012 Rapporter Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Batteridrevet Raspberry Pi, med RaspMC og Optoma lommeprosjektor (batteridrevet). Laget en meget "jalla" hjemmelaget batteripakke av 8xAA batterier, seriekoblet til 12v (ish) koblet til innmaten av en HTC USB - billader for regulering av strøm. Resultat : Se film hvor som helst opp til 100" på veggen uten ekstern strømkilde Hvor lenge den varer aner jeg ikke, var egentlig mest for å teste ut! Stilig Testet med en "batteribank" jeg kjøpte for en stund siden.. Fungerte fint det Den er på 8800mAh så holder vel en stund tenker jeg. er 2 USB-porter på den også, så kan jo forsyne en usb-hub også Printet ut et lite kabinett til den også. Må nok gjøre noen småjusteringer.. Kanskje et litt større kabinett slik at jeg får plass til batteribanken i samme boks.. Resultat : Se film hvor som helst opp til 100" på veggen uten ekstern strømkilde Hvor lenge den varer aner jeg ikke, var egentlig mest for å teste ut! Se en film på 100" "skjerm" med 320x240 oppløsning er vel ikke så ekstremt digg? Har i dag fått kompilert quake 3 og despotify og fikk det til å fungere utmerket på raspbian. Forslag til noe annet kult "basic" man kan prøve seg på? Har xBian på ett annet minnekort, så det er testet og fungerer veldig bra. Tja, Jeg installerte en Webserver på min PI for moroskyld Frister med enda en PI som jeg kan leke med andre ting..bare synd at den blir så dyrt etter mva \ toll gebyrer osv Endret 24. september 2012 av Merko. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 25. september 2012 Rapporter Del Skrevet 25. september 2012 Er det noen som vet hvem som har kortest leveringsfrist? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. september 2012 Rapporter Del Skrevet 25. september 2012 Farnell er raske når de har på lager. Bestilte på en fredag, og kom på onsdag. Via jobben dog. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 25. september 2012 Rapporter Del Skrevet 25. september 2012 Hvilken XBMC-distro har folk best erfaring med? På tide å teste Pi-en litt :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå