sdf123 Skrevet 29. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2012 Du kan gange hele summen(pi + frakt) x 1,25 så kan du legge til et fortollingsgebyr på ca 150kr. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 29. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2012 Det er ikke riktig, frakt skal ikke innberegnes. Verdi av forsendelsen * 1,25 + frakt + fortolling gebyr Lenke til kommentar
xaco Skrevet 29. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2012 Bare bruk http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564&epslanguage=no&step=1#anchorResult og legg til posten fortollingsgebyr på 125 ,-. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 29. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2012 Hei! Har fått mail om at min er på vei, men det er noe rart med shipping adressen min. Det står Fornavn og etternavnet mitt Fornavn og etternavnet mitt Adressen min Med andre ord står navnet mitt to ganger, og adressen en gang. Det står ikke noe om Norway eller Norge. Har det skjedd med dere også? Kjetil Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 29. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2012 Det er ikke riktig, frakt skal ikke innberegnes. Verdi av forsendelsen * 1,25 + frakt + fortolling gebyr Så lenge verdien er over 200kr på varen man kjøper skal man betale moms av både varen og frakt kostnader. Er varen under 200kr, så slipper man moms uansett hva fraktprisen er. 1 Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 29. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2012 Hmm, hadde håpet å få denne inn i en NAS som en mellomting før et videosignal fra et viltkamera blir lagret på harddisken. Tenker på å bruke Rasberry Pi til å lagre filmen, kan det gå bra med så lite ram? Lenke til kommentar
zent0s Skrevet 29. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2012 DHL leverte min i dag, skal bli moro å se hva Pi'en kan gjøre! Slapp unna toll, og nå venter jeg på nr. 2 fra Farnell. Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 2. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2012 Jeg måtte betale mva og gebyr til DHL (kom som egen regning en stund etterpå). Så da var du heldig som slapp det. Litt kjedelig at alle som bestilte i begynnelsen får to, men fra to ulike firmaer Farnellen var tollklarert, men litt dyrere, tror den fra RS endte opp å være totalt sett dyrere hvis en inluderer det til staten og DHL. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2012 Fikk invitasjon av Allied Electronics til å bestille RaspBerry Pi, bestilte like gjerne 5 stykk 12 uker antatt leveransetid Lenke til kommentar
xaco Skrevet 16. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2012 Nå har forresten 1 per kunde grensen blitt opphevet så dere kan bestille så mange dere orker Lenke til kommentar
hernil Skrevet 27. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 Fant ut at det kunne være hjelpsomt med en tråd for helt nybegynnere å kunne se på når det gjelder Raspberry Pi og XBMC da det sikkert er en del som har planer om å bruke den til dette. Har derfor splittet ut en diskusjon om dette i egen tråd så den kan fungere som referanse Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 27. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 Bestilte min igår og fikk den idag.. er knallfornøyd sålangt. Jeg har tenkt å bruke den til utvikling, så jeg er spent på hvor gode API'er det er i "Wheeze". -frank Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 27. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 Bestilte min igår og fikk den idag.. er knallfornøyd sålangt. Jeg har tenkt å bruke den til utvikling, så jeg er spent på hvor gode API'er det er i "Wheeze" Wheeze er jo helt vanlig GNU/Linux Debian, så API'er finner du jo stort sett det du vil av, så det skal nok ikke være noe problem Men,kan det stemme at du bestile i går, og fikk den i dag? Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 27. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 Bestilte min igår og fikk den idag.. er knallfornøyd sålangt. Jeg har tenkt å bruke den til utvikling, så jeg er spent på hvor gode API'er det er i "Wheeze" Wheeze er jo helt vanlig GNU/Linux Debian, så API'er finner du jo stort sett det du vil av, så det skal nok ikke være noe problem Men,kan det stemme at du bestile i går, og fikk den i dag? Stemmer, jeg fikk helt sjokk når en bring-dude sto på døra mi. Det stod på farnell.no at det var 60 dagers leveringstid Jeg klager ikke Kan være fordi jeg har bedriftskonto hos dem -frank Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 28. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2012 Bestilte min igår og fikk den idag.. er knallfornøyd sålangt. Jeg har tenkt å bruke den til utvikling, så jeg er spent på hvor gode API'er det er i "Wheeze" Wheeze er jo helt vanlig GNU/Linux Debian, så API'er finner du jo stort sett det du vil av, så det skal nok ikke være noe problem Men,kan det stemme at du bestile i går, og fikk den i dag? Stemmer, jeg fikk helt sjokk når en bring-dude sto på døra mi. Det stod på farnell.no at det var 60 dagers leveringstid Jeg klager ikke Kan være fordi jeg har bedriftskonto hos dem -frank Mhm, bestile da man fortsatt måtte stå på venteliste i lang tid før man kunne bestille, og min er ennå ikke sent. Er vell over en måned siden jeg bestilte -.- Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 28. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2012 Fikk min idag, yey Gleder meg til å knote med knøtteriet! 1 Lenke til kommentar
asicman Skrevet 2. august 2012 Rapporter Del Skrevet 2. august 2012 Jeg har fått faktura fra Farnell, men ingen Pi. Når jeg tracker orderen så står det at UPS har levert den ved postkasse. Men jeg har ikke mottatt noe. Utrolig dårlig praksis hvis UPS bare setter pakken i fra seg i veien utenfor huset. Da kan hvem som helst ta den. Sist gang ble jeg oppringt av UPS på forhånd og ba dem om å beholde pakken slik at jeg kunne hente den selv på deres lager. Har ikke lyst til å betale for en vare jeg ikke har fått Lenke til kommentar
tingo Skrevet 3. august 2012 Rapporter Del Skrevet 3. august 2012 (endret) Har du kontaktet UPS og spurt etter pakken din? Pakken er vel ikke "levert" før de har fått underskrift fra mottager. Endret 3. august 2012 av tingo Lenke til kommentar
asicman Skrevet 3. august 2012 Rapporter Del Skrevet 3. august 2012 Har du kontaktet UPS og spurt etter pakken din? Pakken er vel ikke "levert" før de har fått underskrift fra mottager. Ja. De skulle sjekke med kjørekontoret (det var tre dager siden). I tracking informasjonen står det «Signert av: POSTKASSE». Pi'en er riktignok liten, men med en runde med bobleplast så tviler jeg på at den kommer ned i sprekken på postkassa. Noe som får meg til å tro at de bare har lagt den ved siden av postkassen. Jeg har ikke fått noe i postkassen i alle fall. Har lett rundt postkassen uten å finne noe. Mange går forbi huset mitt når de skal til T-banen så det er sannsynlig at den har blitt stjålet hvis den er lagt ved siden av postkassen. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 6. august 2012 Rapporter Del Skrevet 6. august 2012 I dag dukket pakken opp i postkassen Enten har UPS levert den i helgen/dag eller så har en nabo e.l. levert den. Jeg har ofte fått post til naboene i min postkasse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå