Del Skrevet 19. september 2013 Rapporter Del Skrevet 19. september 2013 Nope, nullmodem må til, men det er ikke all verden å få i. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. april 2014 Rapporter Del Skrevet 7. april 2014 Jeg lurer på om jeg skal lage et aluminiumskabinett til Raspberry pi. Ville noen ha kjøpt det? Det finnes et her, men det er stygt som bare juling. Jeg ser for meg et mer stilrent utseende. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 7. april 2014 Rapporter Del Skrevet 7. april 2014 Kom med bilde! Et kjapt googlesøk ga denne:http://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?f=93&t=54546 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. april 2014 Rapporter Del Skrevet 7. april 2014 Kan annbefale Barracuda Drive om noen har sin Pi liggende å slenge, slik som meg. Nå ligger den hos foreldrene mine, og jeg har min egen "Cloud" til å legge filer på. Kan og mountes som nettverksdisk i Windows med WebDAV. Enkelt å greit genialt. Har bestilt en større minnepenn for å utvide plassen på den dog. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. april 2014 Rapporter Del Skrevet 7. april 2014 Kom med bilde!Jeg har ikke fått tegnet enden med USB enda, som tross alt er den vanskeligste enden fordi USB-porten stikker ut. Men jeg legger ut bilde av de andre vinklene under: Et kjapt googlesøk ga denne:http://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?f=93&t=54546Der der er aluminiumsplater som er bøyd. Mitt kabinett skal skjæres ut av en hel blokk aluminium som også fungerer som heatsink på de tre chipene. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 7. april 2014 Rapporter Del Skrevet 7. april 2014 Skulle gjerne ha sett en mulighet for å bruke gpio headerne på den da, behøver kun å være et hull man kan dra ut en ribbon kabel fra. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. april 2014 Rapporter Del Skrevet 7. april 2014 (endret) I utgangspunktet er den laget for å stå flatt på bakken, men den skal også ha mulighet for gummiføtter. Med gummiføtter er det mulighet for å dra ut gpio-kabelen under kabinettet. Jeg vet ikke om dette er godt nok? Endret 7. april 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 Jeg vurderer å bruke en av mine Raspberryer(model B) med en 500GB 2.5" disk på USB til å fungere som off-site backup for enkelte mapper på PC og mobil. Til dette har jeg tenkt å bruke Bittorent Sync (har tidligere gode erfaringer med dette i Windows, Android og OSX), men vil det fungere i Debian Wheezy på en Raspberry Pi? Er det ARM-versjonen som må installeres da? http://www.bittorrent.com/sync/download#_ Jeg er litt avhengig av grafisk grensesnitt, så jeg har tenkt å fjernstyre alt med Teamviewer. Fungerer det i Debian på en Raspberry pi? Er det noe jeg må revurdere eller tenke mer på? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 28. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 btsync på linux har et web-gui du bruker. Har du behov for Teamviewer da ? ( VNC er en mer vanlig løsning på problemet med remote-aksess.) Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 Tanken var å ha den liggende hos pappa, flere kilometer unna. Og da kunne fjernstyre den uten å styre med routeren hans Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 28. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 Sist jeg sjekket var det dødelig tregt å kopiere filer over nettverk til USB-disk på Pi. Mulig nyere modeller er bedre. Kjører ikke TeamViewer på Linux på Wine? I så fall tror jeg det kan bli tungt for svake Pi, og så skal den kjøre BT i tillegg. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 28. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 Jeg regner ikke med at en off-site backup har så enorme krav til overføringshastighet. Det er enklest å bare anta at Teamviewer ikke fungerer på Pi. Alternativ er å intstallere Teamviewer på en annen PC i samme nettverk og så bruke SSH/VNC ifra den maskeinen. Hvis du ikke er redd for litt portforwarding på ditt eget nett så kan en VNC server startes slik at den prøver å koble til en lyttende klient. (http://linux.die.net/man/1/vncconfig) Og så kan du starte en klient i "lytte" modus hjemme. ( Ikke noe jeg har prøvd i praksis ) Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 28. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) TeamViewer til VNC blir i alle fall overkill. For remote desktop over Internett kan vel NX anbefales. VNC kan også brukes. Begge deler krever at du åpner porter i routeren da, men konfigurerer du routeren til å bruke dynamisk DNS, og så forwarder porten (tips: bruk en ikke-standard port), så er det mye bedre enn å bruke en løsning der kommunikasjonen må skje via en tredjepartsserver. Men til formålet ditt ville jeg kjørt uten GUI (headless), og brukt SSH for fjernstyring. GUI blir vel litt overkill, men du sier du er avhengig av det? Endret 28. oktober 2014 av oj88 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2014 Tenker jeg bare har den hjemme likevel, så får jeg se hva jeg gjør med fjernstyring Venter på kabinett som skal huse Raspberry og disk Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 31. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2014 (endret) I kveld bestilte jeg min første Raspberry Pi, en B+. Planen er at denne skal fungere som filserver, og webserver til utvikling, i tillegg til litt eksperimentering. Har noen en rimelig Wifi-dongle å anbefale til disse, eller fungerer det meste der ute? Endret 31. desember 2014 av Bensinkanne Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 1. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2015 Hvis dongelen har Linux support så kan du være ganske sikker på at rasperry også takler den greit. Jeg bruker en Jensen Air:link nano som jeg plukket opp som B-vare for 100,-, ebay/dx har selvfølgelig ting som er billigere enn det også- 1 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2015 Windows 10 kommer til Raspberry Pi 2 http://www.engadget.com/2015/02/02/windows-10-is-coming-to-the-raspberry-pi-2/ Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 2. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2015 Rasplex på min, funker kanon å spille av video med. Litt tregt å vise menyene, men spiller av 1080p uten problemer. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2015 Er det fortsatt slik at man må være bedrift for å handle Pi hos Farnell? Har lyst på en Pi 2. Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 2. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2015 Er det fortsatt slik at man må være bedrift for å handle Pi hos Farnell? Har lyst på en Pi 2. Kommer vel i hylla på komplett snarest vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå