Mr. A Skrevet 2. april 2013 Rapporter Del Skrevet 2. april 2013 Var det jeg hadde lett meg fram til selv. Synd at de ikke klarer å lage en server klient til ARM når klienten kan installeres på både Android og iOS enheter. Hadde jo vært den perfekte ts3 serveren. Liten, lett å gjemme bort og lavt strømforbruk. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 2. april 2013 Rapporter Del Skrevet 2. april 2013 Hvis det finnes til Android og iOS må det vel kjøre på ARM? Men kanskje ikke ARMv6? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. april 2013 Rapporter Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Såvidt jeg vet så er det bare klienten og ikke serveren som kan kjøres på Android og iOS enheter. Noen til noe enkelt jeg kan bruke raspberryen til? Funket dårlig som mediapc, og ts3 server er egentlig alt jeg trenger. Endret 2. april 2013 av Mr. A Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 5. april 2013 Rapporter Del Skrevet 5. april 2013 Funket dårlig som mediapc Lyst til å utdype dette? Jeg kjører 256MB utgaven med Raspbmc, eneste jeg har å utsette på den er at den er litt treg i forhold til min vanlige htpc, men det er å forvente. 1 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 5. april 2013 Rapporter Del Skrevet 5. april 2013 Lyst til å utdype dette? Jeg kjører 256MB utgaven med Raspbmc, eneste jeg har å utsette på den er at den er litt treg i forhold til min vanlige htpc, men det er å forvente. Kjørte 512mb utgaven med Raspbmc. Den var generelt treg, noe som ga en veldig dårlig opplevelse. I tillegg slet den veldig med å holde lyden synkronisert med bildet, selv etter justering. Skal gi OpenELEC en sjangse, om jeg får det til da Lenke til kommentar
hernil Skrevet 5. april 2013 Rapporter Del Skrevet 5. april 2013 Overklokket du pien? Det er merkbar forskjell på 700mhz og 1ghz Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 5. april 2013 Rapporter Del Skrevet 5. april 2013 Ja prøvde å overklokke men det var liten effekt. Som sagt så skal jeg gi OpenELEC en sjangse. Det har funket supert på Atom/ION pc'en min. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. april 2013 Rapporter Del Skrevet 5. april 2013 Hvis jeg kun ønsker å streame lyd inn i en USB-DAC fra rasberry-en, hvilke programmer anbefalere dere da? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. april 2013 Rapporter Del Skrevet 14. april 2013 Heisann, Så for en stund siden et lite kretskort som kunne ta i mot en spenning (husker ikke om det var DC eller 230V AC), lade et batteri om nødvendig (12V+), og levere 12V 2+ ampere ut. Rett og slett en liten UPS. Fant et slikts kretskort for en del måneder siden, men bokmerket er blitt borte, og jeg klarer ikke grave det frem igjen. Skal brukes til å mate en 7 ports USB-hub, som igjen skal holde liv i flere Raspberry Pi-er. Noen tips? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 14. april 2013 Rapporter Del Skrevet 14. april 2013 (endret) Noe du kjenner igjen her? https://www.google.n...w=1858&bih=1428 Alterantivt er det bare å gå på Biltema og kjøpe den minste av de intelligente 12V laderne sammen med et lite vedlikeholdsfritt 12V blybatteri og koble dette sammen. Det vil i de fleste tilfeller bli bedre enn mange andre løsninger. Totalkostnad fra under kr 500 og oppover: http://www.biltema.n...12-V-2-A-37743/ http://www.biltema.n...edeler/Batteri/ Endret 14. april 2013 av Frobe Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. april 2013 Rapporter Del Skrevet 14. april 2013 Yes Frobe - her har vi den: http://linitx.com/product/12438 Tusen takk! Googlet i et par timer uten å finne døyten av den. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 20. april 2013 Rapporter Del Skrevet 20. april 2013 Da er kretskort + komponenter til å bygge en strømforsyning med 10 USB-utganger som kan levere 10 Ampere totalt på vei. Innkjøpsliste: 230V AC -> 15V DC strømforsyning UPS/batteriladekrets Stepdown fra 12V til 5V USB-porter Brytere til hver USB-utgang LYS-dioder for hver port LYS-diodeholdere Tenkte også å kjøpe polymer-sikringer til hver port, som resetter seg selv. Dette for å begrense maks strømtrekk per port, så ikke noe skal bli overbelastet ved feil. Får ettermontere dette, siden det ser ut til at de ikke kommer på lager hos Elfa før juni/juli. Blybatteri finner jeg på biltema, om det jeg har på 7,2Ah begynner å bli dårlig. Alt dette skal gi redundant strøm til en del RPI-er som står i en remse med stackbare RPI-kabinetter. Har kun 3 RPI-er per nå, men kommer fler ettersom behovet melder seg, noe det vil gjøre utover sommeren Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 20. april 2013 Rapporter Del Skrevet 20. april 2013 Og formålet med 10 Raspberry Pi på avbruddsfri strømforsyning er ? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. april 2013 Rapporter Del Skrevet 21. april 2013 Diverse leketøy, tjenester og utvikling. Blir opp mot åtte av de på sikt. Lenke til kommentar
Quazer- Skrevet 21. april 2013 Rapporter Del Skrevet 21. april 2013 Hva er det folk programmerer på disse? BIOS, OS, programmer? Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 23. april 2013 Rapporter Del Skrevet 23. april 2013 Noen av dere som kjører emulatorer (MAME, NES, SNES) på deres? Min dukket opp i posten i dag, og tenkte å prøve litt av hvert, men støter på det vanlig (og hinsides irriterende) Linux-problemet, nemlig pakkebrønner som flytter rundt etter at tutorials er skrevet, og dependencies som ikke oppfylles fordi et eller annet har blitt slettet eller endret. Kommer vel i mål, men blir litt sprø. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. april 2013 Rapporter Del Skrevet 25. april 2013 Du må velge deg en god distro. Arch ARM var hot for en tid tilbake, sikkert noen som kan gi deg gode tips til distribusjoner. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 13. september 2013 Rapporter Del Skrevet 13. september 2013 Lenge siden jeg har fulgt med i raspberry-nyhetene, fins det nå en greit fungerende Android 4.x? Trenger bare å kunne installere apps, koble til wlan og vise en homescreen med masse widgets på høyoppløst skjerm. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 15. september 2013 Rapporter Del Skrevet 15. september 2013 Nope sorry, no Android så langt.. jeg tror ikke det blir noe av heller. Det finnes heldigvis alternative disngser selv om de ikke er fullt så billige, til gjengjeld er de litt kraftigere. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 15. september 2013 Rapporter Del Skrevet 15. september 2013 Du vil vel heller ikke kjøre Android 4.x på den uansett. Er ikke nok minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå