Daniel-remote Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Jeg vil bygge en PC selv og trenger litt hjelp innenfor hva slags komponenter jeg burde kjøpe. Regner med et budsjett rundt 20k kroner, ikke inkludert skjerm. Jeg har ikke bygget PC selv før, og heller ikke kjøpt deler til en PC, så jeg er litt forvirret av de utallige valgene som eksisterer. Så vidt jeg har forstått trenger jeg: Prosessor Hardisk - eventuell SSD Minne Hovedkort Skjermkort Lydkort Strømforsyning Dvd/bluray-rom Kabinett Noen forslag til hvor jeg kan kjøpe komponentene, hvilke merker og modeller jeg burde være ute etter og om jeg har glemt noe ville vært satt stor pris på! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 20K Aldri bygget selv før Ville vurdert en noe mer edruelig prislapp da. Legger du 20K i maskinvare tviler jeg på at du klarer å nyttegjøre deg særlig mer enn 50% av kraften du har tilgjengelig. Hva er det du har tenkt å bruke maskinen til? Er støy viktig? Lenke til kommentar
Daniel-remote Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 20K Aldri bygget selv før Ville vurdert en noe mer edruelig prislapp da. Legger du 20K i maskinvare tviler jeg på at du klarer å nyttegjøre deg særlig mer enn 50% av kraften du har tilgjengelig. Hva er det du har tenkt å bruke maskinen til? Er støy viktig? Maskinen vil være til spilling primært, regner med litt støy, men ikke ekstremt mye. Sa "rundt" 20k da, men er jo til spilling denne PCn så må regne med å bruke litt. Er klar over at det kan være problematisk siden jeg har null praktisk erfaring i området, men tror jeg likevel kan gjøre det riktig. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Forslag til navn på komponenter for en skjerm på 1920x1080: Fractal Design Define R3 i5-2500k GTX 560 Ti ASUS P8Z68-V Corsair HX 750W Samsung SSD 830 128GB 1TB HDD 7200 RPM En ting er å "bruke litt" på en PC, en annen ting er å gå fullstendig overkill: i7-2600k HD 7970 x2 Corsair AX 850W ASUS Maximus IV Extreme-Z Samsung SSD 830 256 GB Western Digital Caviar Black 2TB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå