Snuggis Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Hei alle der ute som forhåpentligvis kan komme med hjelp! Tar det fra begynnelsen av: Som jeg vanligvis gjør med jevne mellomrom, så demonterte jeg Xbox 360 maskinen min(Vanlig "fat" 360 med HDMI) i kveld for å rense for støv og sjekke kjølepastaen. Alt har gått helt som normalt og Xboxen starter fremdeles opp og fungerer, men vifta vil samma hva jeg gjør ikke spinne. Første jeg selvfølgelig gjorde, var å ta frem multimeteret og måle kontakta. 11,5V fikk jeg, så er rikelig med strøm der. Tok også å byttet om på kontaktene i vifta for å teste den på en jumpstarta PSU og de spant for full pinne, så tilbake til konsollen og bytte om på kontaktene igjen. Igjen, vifta spant ikke. Snudde derfor rundt hovedkortet og målte strømmen på baksiden av kontakta og med vifta koblet i, fikk jeg ikke mer enn 1,5V! Mulig at det bare er sent, men selv ser jeg ikke årsaken eller løsninger på dette. Kort oppsummert: -Vifta spinner ikke. -11,5V i viftekontakta(3 pins) uten vifte koblet til. -1,5V målt i loddinga på baksida med vifta koblet i. Håper det er noen luringer der ute som kanskje har en anelse eller en løsning på lur - Snuggis Edit: Ser ut som jeg kanskje fant problemet. Ser ut som kontrolleren(eller hva det skal kalles) til vifta har tatt kvelden delevis. Ved å kjøre en midlertidig 12v mod på vifta, så fikk jeg liv i ihvertfall den ene av de 2 viftene, så ser ut som den ene vifta har tatt kvelden også, for den ville ikke igang selv om jeg bytta om på pinnene. Endret 6. februar 2012 av Snuggis Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Har deler jeg hvis du trenger, men du skulle vel i utgangspunktet ikke brutt garantien på en boks som ikke er over 5år gammel Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Har deler jeg hvis du trenger, men du skulle vel i utgangspunktet ikke brutt garantien på en boks som ikke er over 5år gammel Deler hadde vært fint! Mye skal du ha? Lodding er ikke noe problem, så smal sak å fikse opp i. Tja, er vel ikke mer enn 2 års garanti på det meste fra produsentens side, selvfølgelig kan vel vi nordmenn grine oss til mer? Men som jeg tenkte da jeg åpnet den for første gang i 09, 2 år etter at jeg fikk ny da min forrige måtte sendes inn pga varmeproblem , at skitt au. Heller ta det på egen kappe hvis det skjer noe og slippe å måtte sende inn dritten ved gjevne mellomrom pga varme Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Har deler jeg hvis du trenger, men du skulle vel i utgangspunktet ikke brutt garantien på en boks som ikke er over 5år gammel Deler hadde vært fint! Mye skal du ha? Lodding er ikke noe problem, så smal sak å fikse opp i. Tja, er vel ikke mer enn 2 års garanti på det meste fra produsentens side, selvfølgelig kan vel vi nordmenn grine oss til mer? Men som jeg tenkte da jeg åpnet den for første gang i 09, 2 år etter at jeg fikk ny da min forrige måtte sendes inn pga varmeproblem , at skitt au. Heller ta det på egen kappe hvis det skjer noe og slippe å måtte sende inn dritten ved gjevne mellomrom pga varme 5år reklamasjon her i landet, og sjelden noe problem fra microsoft sin side... Send meg en pm med hva du trenger, så blir vi sikkert enige Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå