TMB Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 ...god sovetempratur(15+ grader)... WTF??? hadde jeg sovet et sted med så høy temperatur hadde jeg dødd, ikke bokstavelig talt, men migrenene jeg hadde våknet med ville gjort med suicudal. 5 grader DET er soveromstemperatur! (bare litt off-topic) -frank Lol, what? 15-20 er jo perfekt sovetemperatur. 5c fører jo til forkjølelse hver natt Lol, man kan lett sove i minusgrader uten problemer, har selv sovet i 2 netter på rad i 25 minus, brukte bare sovepose under åpen himmel, gravde bare en liten grop i snøen og lagde "trappetrinn", la noen grankvister på trinnet og la soveposen oppå der igjen. Edit: Legger ved en illustrasjon. (Lite å finne på jeg? Næh!) Nå var det jo ikke snakk om noen jævla polekspedisjon, men normale netter. 15-20 er digg, 25+ blir alt for varmt imo Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Jeg likte å ha det veldig kaldt på rommet før, men da sov jeg også med en vinterdyne så tjukk, at den kunne få en isbre til å smelte. Nå er det 17-18 grader på rommet og dynen er av den tynnere utgaven. Mye diggere med lett og luftig dyne 1 Lenke til kommentar
Hoywin Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Fryktelig mekje off-topic da... Uansett, sjølv har eg tinnitus og sliter tidvis med å sovne med mindre eg har musikk på øret, har brukt in-ear høyretelefoner i 3-4 år og har enda ikkje merka noko negativ bi-effekt av dette, trur det skal gå heilt fint med plugger/propper også som sagt er du meir utsatt i nødsituasjonar med tanke på brann og liknande, men om du får tak i øreplugger som hovudsakleg dempar lave lydfrekvensar burde det funke knall. Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Bare så lenge jeg ikke kommer å voldtar deg lydløst inatt. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 men om du får tak i øreplugger som hovudsakleg dempar lave lydfrekvensar burde det funke knall. Det er i hovedsak kun formstøpte ørepropper som muligens kan gi deg dette, men jeg har ikke sett noen slike filtre... Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Har hørt at man "dytter in" ørevoks i ørene og derfor kan få ørebetennelse eller er det bare tull? Min erfaring er at det blir mindre ørevoks av å bruke dem. Bruker de ofte på jobben og de kommer som regel ut dekket med ørevoks istedenfor å dytte alt inn. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg sover helst i 20-25 grader, med en dyne som kun er et tomt dynetrekk . Om sommeren i alle fall, gidder ikke fyre så ekstremt om vinteren. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Da kan du bytte ut dynen med ett eller annet Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Og jeg gjør det. Med et tomt dynetrekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå