Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Farlig å sove med ørepropper?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg lurer på om det er farlig å sove med ørepropper? Grunnen til at jeg gjør det av og til er at naboene, som jeg bor vegg i vegg med, bråker værre enn 10 ville hester om natta. Til og med Tor med hammeren havner på minus når det gjelder bråk...

Øreproppene jeg bruker er helt vanlige som man får kjøpt på Jernhandelen eller putter i lomma på nattoget:

http://bildebank.jernia.no/webshop/39210109.jpg

http://bloggfiler.no/nysgjerrigpaalivet.blogg.no/images/736368-7-1298623524695.jpg

Har hørt at man "dytter in" ørevoks i ørene og derfor kan få ørebetennelse eller er det bare tull?

Takk :)

Postet av anonym: d3711b71020ebe66099b665b58a49265

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare tull, med mindre du søver på en jævelig kald plass.

Grunnen? Den er ikke et del av øre ditt, og leder tempratur bedre. Vis den blir kald så er det som å ha en istap i øret. Men ta det med ro, med mindre du sover på en plass hvor det er nesten frysepunkt i luften, så er det ingen fare.

På god sovetempratur(15+ grader) så fungerer det fjell.

Dog, sovekuler er vel bedre enn gummiproper, og gummipropene er bedre enn plaststavvarianten.

Lenke til kommentar

Har hørt at man "dytter in" ørevoks i ørene og derfor kan få ørebetennelse eller er det bare tull?

Det finnes mange som må bruke ørepropper i lange perioder hver dag, og jeg har ikke hørt om en overhyppighet av ørebetennelse blant disse.

Hvis du ikke har pinsett tilgjengelig, ville jeg skaffet en. Jeg sov med EAR Classic (som du linket til øverst) og det ble pent og stille, men slet litt med å få den ene ut morgenen etterpå.

Lenke til kommentar

...god sovetempratur(15+ grader)...

WTF??? hadde jeg sovet et sted med så høy temperatur hadde jeg dødd, ikke bokstavelig talt, men migrenene jeg hadde våknet med ville gjort med suicudal. 5 grader DET er soveromstemperatur!

(bare litt off-topic)

-frank

FEM grader?! Jeg foretrekker å sove i om lag 25-30 grader. :eek:

Lenke til kommentar

WTF??? hadde jeg sovet et sted med så høy temperatur hadde jeg dødd, ikke bokstavelig talt, men migrenene jeg hadde våknet med ville gjort med suicudal. 5 grader DET er soveromstemperatur!

(bare litt off-topic)

-frank

Så da er vi tilbake til det subjektive. Ok, jeg gir med på det punktet, la oss ha sovetempratur som udefinert.

Men uansett, vis du sover på veldig kalde tempraturer, så kan det gi ørebetennelse ved overdreven bruk av ørepropper når du sover. Og det var det jeg ville frem til.

Lenke til kommentar

(bare litt off-topic)

-frank

Lol, what? 15-20 er jo perfekt sovetemperatur.

5c fører jo til forkjølelse hver natt

Endret av TMB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

(bare litt off-topic)

-frank

Aldri forkjølet, aldri influensa, tydeligvis trives ikke virus på mitt kalde soverom. men er jævlig på sommeren når man ikke kan få det kaldt å godt :(

-frank

Lenke til kommentar

På god sovetempratur(15+ grader) så fungerer det fjell.

FEM grader?! Jeg foretrekker å sove i om lag 25-30 grader. :eek:

Fint! Nå føler jeg at jeg er ikke alene som foretrekker å sove i varm rom. 30 grader er kanskje litt for mye, men 18 - 22 grader fungerer helt utmerket for meg.

Om ørepropper vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

(bare litt off-topic)

-frank

Lol,

man kan lett sove i minusgrader uten problemer,

har selv sovet i 2 netter på rad i 25 minus,

brukte bare sovepose under åpen himmel,

gravde bare en liten grop i snøen og lagde "trappetrinn",

la noen grankvister på trinnet og la soveposen oppå der igjen.

Edit: Legger ved en illustrasjon. (Lite å finne på jeg? Næh!) :p

post-75835-0-90662200-1328549823_thumb.png

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Aldri forkjølet, aldri influensa, tydeligvis trives ikke virus på mitt kalde soverom. men er jævlig på sommeren når man ikke kan få det kaldt å godt :(

-frank

Frank, trives kjæreste på ditt kaldt soverom? ;)

Jeg er ekstremt varmblodig så hun klager over at det er så varmt under dyna XD

-frank

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...