auly Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Hei! Jeg skal søke universitet/høgskole i disse dager, og er både bekymret og forvirret over en ting. Det gjelder karaktersnittet for bachelorstudiene i journalistikk. Mer spesifikt gjelder det for Høgskulen i Volda. På messer og på et par blogger på nettet sies det at man må ha godt over 5 i snitt for å komme inn. Grunnen til at det er forvirrende er fordi at på Samordna Opptak sine sider, og i Søkerhåndboka 2012, står det at snittet ligger på 4,8. Noe man kan søke seg frem til at har ligget ganske stabilt de siste årene. Grunnen til at det også er bekymringsverdig er jo at jeg ikke har gode nok karakterer fra tidligere, som jeg ikke får gjort noe med pga. jeg går påbygging nå. Altså blir et snitt godt over 5 omtrentlig en umulighet nå. Vil helst unngå å ta opp fag og bruke tid på det, når jeg kunne vært ute og utdannet meg med en gang. Et snitt på 4,8 derimot er overkommelig. Noen som klarer å rydde opp? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Du har to kilder med to forskjellige svar: 1. Blogger og messer 2. Offisielle tall fra opptakskontoret Tallene fra Samordna Opptak er gjeldende, det forteller poenggrensene fra opptaket ifjor. Lenke til kommentar
auly Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Det virker såklart mest logisk. Men noe som kan forklare mine misforståelser, menes det med minimum ved en poengrense, eller snittet ganget med ti? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå