Gå til innhold

Hva er egentlig fordelen med de "nye" tv-boksene?

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke engang hva de heter, men ser ut til å være en greie fra Riks TV. Jeg er bare så forbanna lei av dårlige signaler (får ikke engang sett på TV 2 her i Follo, på grunn av elendig signalmottak).

Er det slik at alle må ha disse boksene (dekoder muligens?) for å se TV nå, er tida med "vanlig" kabel-tv hvor man bare kunne plugge en kabel i TV'en og i veggen forbi? Med én fjernkontroll, som burde vært mer enn nok?

Jeg leier og får ganske sikkert ikke gjort noen drastiske endringer, men jeg spør like mye av nysgjerrighet. Hva er egentlig Riks TV, og er det noen grunn til å velge det hvis det fortsatt finnes god gammeldags kabel-TV?

Noen som vet hva som kan være feil når dette er kanal-avhengige problemer, og hva jeg kan prøve å gjøre for å bedre signalene? Det er altså stor forskjell på signalene fra kanal til kanal, så det kan ikke bare være en kabel som synger på siste verset.

Endret av LHUS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanlig kabel-tv er forsatt i drift, jeg har det selv her, dog så har jeg en dekoder for å få digitalt bilde og HD kanalene, men kan se de fleste SD kanaler med kabelen rett i TV hvis jeg vil.

Mange nye tv'r har også integrert digital mottaker, så du får HD sendinger rett i tv uten ekstra boks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...