Ozelot Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Hvis jeg har spylervæske som tåler -20 grader, kan jeg blande den med like mye vann og da oppnå et frysepunkt på -10 grader? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Nei, ikke helt. Blandingsforhold 1:1 er normalt -20 grader. Blander du dette ut med like mye vann igjen, så har du et blandingsforhold på 1:3 (to deler ekstra vann), noe som normalt betyr -8 grader. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Spylervæsken er ikke blandet ut fra før. Den tåler 21 minusgrader nå, men jeg trenger ikke en så kraftig løsning. Minus 15 holder Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Hvis du kjøper spylervæske på fireliterskanner, så er den normalt utblandet. Er den merket -20 grader, så er den ofte blandet 1:1. Ublandet spylervæske (konsentrat) holder normalt minst til -40 grader. Jeg vil dog bemerke at dette er tommelfingerregler, da disse verdiene er avhengig av blandingsforholdet av alkoholer, og renhet i konsentratet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå