tacomodo Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Noen som vet hva helt random reboots kommer av eller? Kan gå alt fra et par min til 5-6 timer! Tempen er rundt 33 på CPU og nærmere 40 på hovedkort. Har Asus P4P800 (alt dill skrudd av i bios inkl. usb) Intel P4 2.8Ghz 800 2x512 Geil PC3200 Radeon 9700Pro / Geforce Ti4400 (reboots med begge to) Live 5.1 Netverkskort Noen som vet hva random reboots vanligvis kommer av? Er det noe som "veldig" ofte er problemet når man har random reboots? Har prøvd installering av drivere, ny winxp install, etc + skrudd ned til 4x agp og til slutt helt av. Hovedkort, minne og Ram er bare et par uker gamle. Skår i gleden det her Lenke til kommentar
[t0rs+3!n] Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Sett opp volten. test delene og send tilbake deler som eventuellt skulle ha feil. Oppdater BIOS! Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Meget konkret svar. Takker Så det er ingen som vet om hva som er en vanlig feil ved random reboots altså? Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Hei. Har hatt endel tilfeller der RAM har hatt skylden. Last ned memtest86 her: http://www.memtest86.com/ Når du kjører programmet lager det en oppstartsdiskett. Du må sette pc til å boote fra disketten du lager. La det surre og gå over natten, hvis du ikke finner feil på minnet må du begynne metodisk feilsøking. Ellers så kan jeg anbefale at du kjører et annet operativsystem for å sjekke om det er hardware eller software. Last ned en bootbar Linuxdistro, feks: Knoppix. Den finner du her : http://www.knoppix.com/ Brenn en CD fra ISO image og boot med denne, la den surre og gå gjerne over natten. Om maskinen din da er stabil og ikke rebooter mer er det "bare" å installere Windows på nytt. Om du derimot framdeles har ustabil maskin må du sjekke hardware (og BIOS settinger) Lenke til kommentar
kripet Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Hei. Har du en Clean Install av windows etter at du fikk nytt Hovedkort? Lenke til kommentar
DionysosDale Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Holder en knapp på hardwarefeil, mest sansynlig minne... Det er og rapportert om et virus som har florert i det siste som rebooter XP maskiner. Har problemet vart lenge, eller har det begynnt i det siste? Dionysos Lenke til kommentar
kripet Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Det er et virus som herjer nå for tiden som forårsaker reboot av maskinen. Viruset er MS blast er info omviruset Her Lenke til kommentar
DionysosDale Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 ekko ekko ekko ... ... ... Lenke til kommentar
kripet Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Ville bare gi ham litt mere info om viruset! Man får beskjed om at maskinen restarter hvis man har blast ormen. LIgger som en prosess eller et kjørende program.. på siden jeg linket til finnes også et verktøy for å teste om man er infisert.. Kan jo være kjekt å vite! Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Det kan være cpuen din som blir for varm, har hatt problem med restart i forskjellige spill, fikk meg kabinettvifter og ny cpuvifte, og nå er alt knall. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Oppdatering til fremtidlig Søk'ere: Viste seg være Billion/Dynalink ISDN kortet mitt! Nei, jeg er helt seriøs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå