Melkekartong Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Heihei! Jeg er kommet litt i gang med et helautomatisk ølbryggeri, men har ennå ikke funnet ut av noen god mekanisme for å slippe humle i kokekaret mitt. Jeg benytter meg av gamle varmtvannsberedere og mekanismen skal inn i lokket på varmtvannstanken (r=250mm) samt et avtrekksrør (r=50mm). Etter mine beregninger får jeg plass til 8-9 kvadratiske bokser á 100x100mm. Det jeg lurer på er om dere har noen gode forslag til mekanismer jeg kan bruke for å slippe humla oppi kokekaret.. Komponentene jeg skal benytte meg av bør helst kunne være i koketemperatur uten å gi fra seg hormonforstyrrende stoffer som får det til å gro hår ut av øra på deg. Det jeg foreløpig har tenkt på er å lage et lokk m/hengsle i bunn og en elektromagnet som holder dette lokket på plass, men er nysgjerrig på om noen av dere har forslag til bedre løsninger. Alle innspill mottas med takk Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Av nysgjerrighet: Hvorfor planlegger du flere kammer for humle? Skal det tilsettes trinnvis? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Jepp, det tilsettes trinnvis. En type humle kan gi forskjellig smak avhengig av hvor lenge den koker Utsnitt fra en tilfeldig oppskrift Humle100 gram Northern Brewer Hel 10,5 %-alfa 60 min 114 gram Perle Hel 8,2 %-alfa 60 min 108 gram Hallertauer Tradition Hel 7,1 %-alfa 20 min 108 gram Hallertauer Tradition Hel 7,1 %-alfa 5 min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå