Kennedy Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Hei! Har en blue orb vifte på et Creative Geforce 2 GTS kort, 32 DDR. Vil kortet gå i stykker (bli for varmt) hvis jeg kobler av strømmen til vifta, den bråker noe sinnsykt og jeg klokker ikke kortet nå lengre. ?? Mvh. Jon Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Det kan gjøre det, men lite sansynlig. Jeg har svidd mitt gamle GF2mx400 kort som det ikke va noen vifte på, men du kan sikkert kjøpe ny vifte eller.no? Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Jeg moddet mitt tidligere skjermkort ved å sette på en bedre passiv kjøleribbe og monterte en stillegående 40X40X15 vifte på denne. Eneste bakdelen var at jeg ikke fikk plass til noe i første PCI port på hovedkortet etter som viften tok denne plassen. Denne løsningen gjorde faktisk GPU kaldere enn den orginale kjølingen. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Kjør blorben din på 7 volt. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Liker ikke tanken på å fjerne kjølinga helt. GF2 ene blir sinnsykt varme de også. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Vil ikke anbefale å ta av vifta Jeg har oxo GTS 32mb kort, og hvis du bruker et prg og får lest av tempen på skjermkortet ditt, så vil du se at den er ganske høy selv om du bruker vifta! Mitt kort og flere andre jeg har snakket med sier de har en temp på 60-70c :eek: .......du kan bare tenke deg til hva som skjer hvis du fjerner vifta - bzzzzzz :sad: mvh Kjell-Richard Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 IKKE FJERN VIFTA! (sorry caps) Jeg irriterte meg over støyen på mitt Geforce2GTS og tok ut kontakten på vifta som du nevner, men da jeg startet dataen så kom det ikke noe skjermbilde i det hele tatt og hele område rundt GPU på grafikkortet var sinnsykt varmt, tipper 70 grader. (testet med hånda) Satt fort i kontakten igjen og startet på nytt. Heldigvis startet den som normalt, men å ha dårlig kjøling på et Geforce2 kort er veldig dumt, det blir sinnsykt varmt. Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Quote: On 2002-02-08 17:30, Kjellis skrev:...hvis du bruker et prg og får lest av tempen på skjermkortet ditt... Hvilket program bruker du til dette? Jeg har en GF2 GTS på Creative kort. Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Vel, på jobben har jeg dette kortet. Skal ikke mye overklokking før det henger seg. Varme "dreper" vettu! Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Quote: On 2002-02-08 23:52, SpirreVipp skrev: Quote: On 2002-02-08 17:30, Kjellis skrev: ...hvis du bruker et prg og får lest av tempen på skjermkortet ditt... Hvilket program bruker du til dette? Jeg har en GF2 GTS på Creative kort. På mitt Asus gf2 v7700 følger det med et temp.program som heter "Smartdoctor" som hele tiden overvåker temperatur og vifte-speed'n. Om dette prg virker på alle kort er jeg ikke sikker på, men kan vel være verdt forsøket :wink: Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Søk etter "cpucool" på nettet dette programmet støtter alle nyere kort og viser også cpu og chipset temp. samt annen info du kan velge selv. Veldig bra bare du ikke roter med alt det andre du kan velge der f.eks. kjøling av cpu, klokking av FSB og lign. Anbefaler ikke å bruke dette... Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Nei nei nei.. Hvorfor er det ingen som i det hele tatt tenker på voltmodding?! Vifta kjører på standard @ 12V for christ sake! Er null problemos å få den til å kjøre på 5V eller 7V! Dette vil dempe støyen betraktelig.. kjølingen vil riktignok bli litt dårligere.. men det skjønte du vel. Vifta har pluss, minus og muligens RPM leder.. skal du ha 7V tar du pluss til GUL (12V) på drevkontakt (slik man plugger i harddisker etc.) og minus til RØD (5V) på drevkontakt.. altså 12V-5V=7V! Gratulerer :razz: Du skjønner sikkert. 5V blir slik.. pluss til RØD (5V) og minus til SVART (jord) Må bare si at jeg ikke skjønner hvorfor ingen har tenkt på dette før meg.. på denne tråden.. uffamei Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 aaah, mitt Asus GF2pro kjører dønn stabilt uten kjøling. Tempen varierer fra 70-80 grader :smile: Ikke å anbefale selvsagt, men det kan gå helt flot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå