Dufen Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Kaffe inneholedr koffein, og der er det undersøkelser som viser det motsatte. Koffein i moderate mengder er bra for folk... Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 Kaffe inneholedr koffein, og der er det undersøkelser som viser det motsatte. Koffein i moderate mengder er bra for folk... I en tråd som dette er påstander grunnløse uten kilder. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 I en tråd som dette hvor du påstår at du ikke merker effekt av efedrin er ALLE innlegg grunnløse... Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 nå snakker vi om en eca stack da, er jo ikke ren ephedrin som injiseres med sprøyte fs. for alt jeg vet fikk jeg placebo. for å si det slik. jeg har ikke peiling på dette men jeg tenkte på å prøve siden en kompis av meg hadde gode resultater. det er for øvrig denne det er snakk om, http://www.everythingantiaging.com/highoctane100.html og NEI. jeg føler ingenting uten om det vanlige på treningen. blir sliten like fort og har verken økt eller holdt ut merkbart mere. påstår du at jeg sitter her å lyver? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Ja det påstår jeg. Om det hadde vært ECA-stack hadde du merka det, det kan jeg love deg. Den du linker til påstår å inneholde inntil 1000mg virkemidler. Efedrinmikstur som jeg bruker, inneholder 2mg/ml og jeg inntar 10ml. Det skulle fint regna bli 20mg... Hårene i nakken reiser seg, jeg blir varm bak øynene og rett og slett rusa om jeg drikker en stor kopp sterk kaffe i tillegg... Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 Ok. Men det var ikke det diskusjonen handlet om. Hvem sier at koffein er bra å bruke under trening, og at det ikke er helseskadelig? Artikkelen jeg linket til viser til mindre blodgjennomstrømming til hjertet under trening og det høres IKKE bra ut. Derfor vil jeg vite hvor du har hørt at dette skal være gunstig. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Mindre blodgjennomstrømming høres uansett ut som noe som begrenser ytelse, ikke noe som er farlig. Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Kaffe inneholedr koffein, og der er det undersøkelser som viser det motsatte. Koffein i moderate mengder er bra for folk... I en tråd som dette er påstander grunnløse uten kilder. Les boken Idrettsernæring av Ina Garthe og Christine Helle. Veldig bra bok hvor du bl.a. kan lese om alle næringsstoffer, anbefalt inntak, hva idrettsutøvere inntar daglig, hva de er godt for etc. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 Jeg kjøpte visst zma, bcaa og lakserolje. kunne ikke dy meg (+ rep til doofern!) Jeg skal si i fra hvist jeg merker noen forskjell... dessuten takk for tips om bøker, skal sjekke dette ut. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Jeg håper virkelig det faktisk er lakserolje du har kjøpt, og at du allerede har tatt deg noen gode skjeer. Skriv gjerne om effekten i denne tråden Lenke til kommentar
Dejan Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Kan noen forklare meg akkurat hvorfor man må ta kostholdspiller? Jeg er av den oppfattning av at man kan ha et kosthold som dekker alle av kroppets behov under trening så jeg skjønner ikke akkurat hva alle disse midlene skal være gode for. Vennligst forklar vilke tilskudd du bruker og akkurat hvorfor. På forhånd takk. Du trenger ikke å bruke noe. Jeg har studert bla på Norges Idrettshøgskole og hatt mange forelesninger om trening og kosthold. Konklusjonen er at har du et normalt variert kosthold så får kroppen alt det det trenger selv om du trener hardt. Ha en lettere måltid 1-2 timer før trening, ta en banan rett etter trening og ha et måltid igjen i løpet av 1 time etter trening. Vitamintiskudd trenger du kun hvis du har en alvorlig vitaminmangel. Det eneste som anbefalles er jerntilskudd til kvinner da det viser seg at mange kvinner har veldig lave jernverdier. Sportsdrikke har du heller ikke behov for med midre du har lange og harde treningsøkter og/eller trener flere ganger om dagen. Trener du på mosjonistnivå (2-5 ganger i uken)og har et vanlig sunt kosthold så trenger du ikke kosttilskudd da kroppen vil hente seg inn mellom treningsøktene uansett og får det det trenger gjennom maten. BCAA og lignende proteintilskudd er dessverre borkastet penger. Det eneste du oppnår med proteintilskudd er å øke det totale inntaket av protein og energi, så hvis du allerede har et normalt kosthold i bunnen er det ikke mer å hente ved å innta mer protein. Så spar heller pengene og bruk dem på noe annet. Endret 15. februar 2012 av Dejan Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Der finnes INGEN holdepunkter for at et høyt proteininntak er kontraproduktivt. En banan etter trening? Hvorfor IKKE proteiner da? kun karbs? Noe må ha gått meg hus forbi... BCAA: følger man periodisk faste er dette en nødvendighet om man skal foreta fysiske påkjenninger i fasteperioden for å unngå å gå katabol. Vet du hva BCAA er i det hele tatt? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Kan noen forklare meg akkurat hvorfor man må ta kostholdspiller? Jeg er av den oppfattning av at man kan ha et kosthold som dekker alle av kroppets behov under trening så jeg skjønner ikke akkurat hva alle disse midlene skal være gode for. Vennligst forklar vilke tilskudd du bruker og akkurat hvorfor. På forhånd takk. Du trenger ikke å bruke noe. Jeg har studert bla på Norges Idrettshøgskole og hatt mange forelesninger om trening og kosthold. Konklusjonen er at har du et normalt variert kosthold så får kroppen alt det det trenger selv om du trener hardt. Ha en lettere måltid 1-2 timer før trening, ta en banan rett etter trening og ha et måltid igjen i løpet av 1 time etter trening. Vitamintiskudd trenger du kun hvis du har en alvorlig vitaminmangel. Det eneste som anbefalles er jerntilskudd til kvinner da det viser seg at mange kvinner har veldig lave jernverdier. Sportsdrikke har du heller ikke behov for med midre du har lange og harde treningsøkter og/eller trener flere ganger om dagen. Trener du på mosjonistnivå (2-5 ganger i uken)og har et vanlig sunt kosthold så trenger du ikke kosttilskudd da kroppen vil hente seg inn mellom treningsøktene uansett og får det det trenger gjennom maten. BCAA og lignende proteintilskudd er dessverre borkastet penger. Det eneste du oppnår med proteintilskudd er å øke det totale inntaket av protein og energi, så hvis du allerede har et normalt kosthold i bunnen er det ikke mer å hente ved å innta mer protein. Så spar heller pengene og bruk dem på noe annet. Jeg vet ikke hva de lærer bort på Idrettshøgskolen, men dette er jo bare vas. Med det du kaller et normalt kosthold, vil gjennomsnittsnordmannen få i seg alt for lite protein, og derfor få veldig lite ut av treningen. Kun en banan etter trening? Kroppen trenger både karbohydrater og proteiner etter trening for å begynne restitusjon. Videre kan jeg garantere at de aller fleste i vårt land ikke får i seg vitaminene og mineralene de trenger. Vi spiser mye søppel, og det normale kostholdet nå er ikke det det var for noen tiår siden. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Jeg har prøvd ZMA. Annet enn å våkne med enda hyppigere mårrabrød var det ikke noe annet på kroppen som vokste kjappere enn det skulle (tog du an?). Tar proteinpulver nå. Studentkostholdet (økonomi og varierende kosthold) gjør at jeg ser på dette som en god kilde til protein. Det kostholdet jeg trekker frem som det beste er dette: San Nutrition V12 Kreatin Man må over grensa for å kjøpe det, men det er uten tvil det produktet som har gitt meg mest fremgang. Egentlig det eneste produktet jeg har respondert bra på. Jeg føler meg både kvikkere, og jeg klarer de ekstra 2- 5 kiloene på treningen. Jeg blir ganske tørst av kreatin, men det er jo meningen. Og vann er uansett sunt Om nevnte produkt er så mye bedre enn andre kreatin- produkter vet jeg ikke, men JEG synes det er en forskjell. Tar forøvrig også tran. Har ingen formening om det gjør meg sterkere eller ikke, men er jo sunt uansett, så hadde tatt det uavhengig av treningen. Endret 16. februar 2012 av FlinkeFreddy Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 hvilken tran er det du drikker? jeg prøvde så vidt møllers men likte ikke smaken så da gikk jeg over til sana sol for en periode for så å prøve laksolje. kan ikke med handa på hjertet si at jeg har merket hverken det ene eller andre helt enda, men så har jeg vært noe på latsiden hva gjelder trening og rutine den siste tiden. uansett, er ikke kreatin juks da? hva skjer med kropp og trening hvis du sluttet å ta kreatinet egentlig? egentlig lurer jeg på dette i forbindelse med de andre produktene også.. vil det få negative konsekvenser for kroppen, eller blir man på en måte avhengig av disse produktene for å kunne trene Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Man blir ikke avhengig på noen måte nei, og tran skal du bare drite i. Full av avfallsstoffer, og produsert under ELENDIGE forhold. Det er derfor lakseoljen er så mye bedre, produsert under meget strenge kvalitetskrav og inneholder laaaaangt mye mer av de rette fettsyrene enn hva tran gjør... Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 hvilken tran er det du drikker? jeg prøvde så vidt møllers men likte ikke smaken så da gikk jeg over til sana sol for en periode for så å prøve laksolje. kan ikke med handa på hjertet si at jeg har merket hverken det ene eller andre helt enda, men så har jeg vært noe på latsiden hva gjelder trening og rutine den siste tiden. uansett, er ikke kreatin juks da? hva skjer med kropp og trening hvis du sluttet å ta kreatinet egentlig? egentlig lurer jeg på dette i forbindelse med de andre produktene også.. vil det få negative konsekvenser for kroppen, eller blir man på en måte avhengig av disse produktene for å kunne trene Tran - omega 3. Kreatin er ikke juks. Jeg tenker slik: er det juks å bo hjemme, og få et fullverdig måltid til middag hver dag, med masse protein etc. ? Er det juks å være rik nok til å leve på biff (som inneholder kreatin og protein)? Er det juks å være genetisk heldig i forhold til andre? Jeg konkurrerer uansett ikke mot noen Har aldri merket noen negative bivirkninger, ei har jeg hørt om det. Det som skjer er at man blir litt mindre pløsete av å slutte med det, ettersom en del vann forsvinner fra kroppen. Man blir ikke avhengig på noen måte nei, og tran skal du bare drite i. Full av avfallsstoffer, og produsert under ELENDIGE forhold. Det er derfor lakseoljen er så mye bedre, produsert under meget strenge kvalitetskrav og inneholder laaaaangt mye mer av de rette fettsyrene enn hva tran gjør... Fikk vite dagen etter jeg kjøpte driten at tran sto for masse ødeleggelser i Sør- Amerika. Betalte 70 spenn for driten, så skal gjøre mer research neste gang Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 hvilken tran er det du drikker? jeg prøvde så vidt møllers men likte ikke smaken så da gikk jeg over til sana sol for en periode for så å prøve laksolje. kan ikke med handa på hjertet si at jeg har merket hverken det ene eller andre helt enda, men så har jeg vært noe på latsiden hva gjelder trening og rutine den siste tiden. uansett, er ikke kreatin juks da? hva skjer med kropp og trening hvis du sluttet å ta kreatinet egentlig? egentlig lurer jeg på dette i forbindelse med de andre produktene også.. vil det få negative konsekvenser for kroppen, eller blir man på en måte avhengig av disse produktene for å kunne trene Tran - omega 3. Kreatin er ikke juks. Jeg tenker slik: er det juks å bo hjemme, og få et fullverdig måltid til middag hver dag, med masse protein etc. ? Er det juks å være rik nok til å leve på biff (som inneholder kreatin og protein)? Er det juks å være genetisk heldig i forhold til andre? Jeg konkurrerer uansett ikke mot noen Har aldri merket noen negative bivirkninger, ei har jeg hørt om det. Det som skjer er at man blir litt mindre pløsete av å slutte med det, ettersom en del vann forsvinner fra kroppen. Man blir ikke avhengig på noen måte nei, og tran skal du bare drite i. Full av avfallsstoffer, og produsert under ELENDIGE forhold. Det er derfor lakseoljen er så mye bedre, produsert under meget strenge kvalitetskrav og inneholder laaaaangt mye mer av de rette fettsyrene enn hva tran gjør... Fikk vite dagen etter jeg kjøpte driten at tran sto for masse ødeleggelser i Sør- Amerika. Betalte 70 spenn for driten, så skal gjøre mer research neste gang Men vet du hvor mye kreating utvinner man naturlig fra maten da, og om det overhodet er snakk om normale mengder for å dekke det kreatintilskuddet som rent pulver gir? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Men vet du hvor mye kreating utvinner man naturlig fra maten da, og om det overhodet er snakk om normale mengder for å dekke det kreatintilskuddet som rent pulver gir? Ved å spise masse kjøtt: ikke nok Ihvertfall i følge det jeg har hørt. Vet ikke om det er noe poeng i å få i seg sååå mye kreatin, kroppen har vel en grense på hvor mye kreatin den får brukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå