ChainsawCharlie Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 www.ibo.org International Baccalaureate er et studietilbud som finnes over here verden, hvor alle IB-klassene får samme bøker og samme undervisning. Alt foregår på engelsk. Når du i slutten av videregående skole på IB Diplomaet ditt, blir det lettere for deg å studere videre på universitet og lignende. Jeg har et spørsmål til dere som eventuelt har gått på IB eller som går der nå: Hvordan er det? Jeg er ikke veldig interessert i science eller math, noe som gjør at jeg mest sannsynlig kommer til å velge Biology eller Chemistry på higher level og Mathematical Studies eller Mathematics på standard level. Krever science standard level fortsatt en del av deg? Hvordan er det ellers? Krever det ekstremt mye av tiden din? Jeg har hørt mange skrekkhistorier om IB og hvordan det er mye jobb, noe som selvsagt ikke er helt forferdelig, bare tidskrevende. Håper jeg får svar så snart som mulig. Jeg har søkt, men er fortsatt usikker på om jeg skal takke ja hvis jeg kommer inn. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Det er mer jobb i som mer selvstudie og egenarbeid, og at fagene er noe mer krevende enn norsk videregående. Fordelen er at du har færre skoletimer, lærer deg engelsk grundig, får en akademisk grad som er annerkjent rundt om i verden og masse nye venner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå