xibriz Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Jeg tenkte at jeg skulle kjøpe meg Swissvax Leather Care Kit og prøve det på skinninteriøret i bilen min. Som kjent er det jo kuldegrader ute.. er det greit å behandle skinn når det er så kaldt, eller bør det være plussgrader? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Ingen som har skinn? Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Da blir du jo kald i ræva om vintern for så å bli svett når du setter på setevarmen. Om sommern sklir du bare rundt.+ er sola der så får du svimærker på skinka. Knappedingser på olabukse, nøkler + alt annet riper opp. + at "skinn" er så mye rart, selv på biler som BMW og AUDI. 2 år gammel BMW med sprekte skinnsert foran?? Vel det var kaldt ,men ser mer ut som plast sør du meg. At det er så lett å vaske ?? Vel jeg har aldri hatt bruk for Swissvax Textil Care Kit på vanlige seter :-). Har hatt skinn før (2biler) og aldri mer. Tips, legg et pledd i setet. Men skal du kline spenol på kua di så gjør det i +grader ja. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 Det var da voldsomt hvor sjalu du var Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Det var da voldsomt hvor sjalu du var He he. Nei faktisk ikke i det hele tatt. Er jo forskjell på skinn, men jeg har til nå ikke hatt eller sittet i en bil med gode skinnseter. Semsket ,velur, alcantara , miks stoff der du sitter og med trim av skinn er bedre. Ser man kun på utssendet så er nok mange biler finere med skinninteriør. Begge jeg hadde endte opp med trekk. Både for komfort og for å ikke få stygge riper/skader i. Har en firmabil her med lysegrå seter (GM) bra kvalitet på skinnet men fyttikatta som det ser ut og klamt å sitte i. + at hvis det er en bil du kjører mye så får du rævmærker i setet uansett tynn eller tykk. Er du eller har passasjer/brukere som ikke klarer å løfte rompa opp fra setet men vrir seg ut av bilen hver gang de skal ut og inn så vil du få strekkmerker raskt etter dette. Miniknappetingene på jeans er et mareritt for skinnseter. Så av ren frustrasjon og angs + komfort så kjøper jeg kun biler med stoffseter. (+ som sagt tidligere så er ikke "skinn" alltid skinn.) Eneste grunnen til å ha skinn er utseendet, hvis man prioriter det. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) Lar du bilen stå på tomgang med kupèen oppvarmet mens du jobber og lar den stå i en halvtime etterpå, så er det nok null problem, men hvis ikke må du nok vente i evigheter før produktene fungerer. Jeg vet nå ærlig talt ikke om jeg ville kjøpt Swissvax sine skinnprodukter. Er to bittesmå flasker som koster svinmye. Vurder heller å kjøpe Chemical Guys sitt sett, men børsten til Swissvax er grei, men er ganske sikker på at en standard skobørste er samme greia. Endret 7. februar 2012 av gxi Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 Jeg har fått med meg at Swissvax er dyrt, men har ikke hørt noen som har vært missfornøyd. Jeg har tidligere prøvd Autoglym sin rens og krem, den var helt grei men følte ikke at den holdt så lenge. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Jeg vet ikke hvordan Autoglym sin er, så jeg kan ikke si noe på det, men jeg er fornøyd med Chemical Guys sin. Hvis du har veldig tørt skinn, altså skinn som ikke har blitt behandlet på lang tid, så må du gå over med conditioner flere ganger før det blir skikkelig, bare så du er klar over det. Du trenger ikke å rense for hver gang (du bør ikke gjøre det), bare smøre på conditioner flere ganger over noen dager. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 Til info, her er mine seter fra 1989 Lenke til kommentar
gxi Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Bare å gå over flere ganger med conditioner da. Du kan med fordel også sjekke om du kan se baksiden av skinnet fra undersiden av setet for å sjekke at det faktisk er ekte skinn (fordi hvis ikke vil ikke conditioneren ha noen effekt). Hvis det er noe bandasjeaktig (f.eks hvit) bakside på skinnet, så er det falskt. Hvis det ser ut som skinn på begge sider, så er det ekte (selv om det ikke ser helt likt ut). Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 Ja, jeg skal sjekke. Men antar at det er ekte skinn. Så da er de denne forran denne ? Vet ikke om Chemical Guys oppgir pr. flaske eller for hele settet. Er det for hele settet så er det jo ikke noe mer enn det er i Swissvax. Det har litt å si om Svissvax er dobbelt så dyr, eller 4 ganger så dyr Lenke til kommentar
gxi Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 De flaskene til Chemical Guys er 450ml hver, så det er omtrendt dobbelt så mye i dem som de i Swissvax sitt sett. Kjøper du settet til Chemical Guys bør du kjøpe en børste og en pad i tillegg hvis du ikke har det: http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=86_87&product_id=89 http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=61_68&product_id=139 Mikrofiberklut skader ikke hvis du ikke har det, men på skinnbehandling kan du egentlig bruke hva du vil av tørkeredskap for å tørke av overflødig produkt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå