Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dame gravid, vurderer å beholde barnet.....

Anbefalte innlegg

Først og fremst bør TS her forsikre seg om at det virkelig er han som er faren, tenk om hun har hatt seg med en annen og, som hun ikke sier noe om. Jeg synes TS bør først ta en farsskaptest for å være 100% sikker og så gå videre derfra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal et barn liksom vokse opp på den måten?

Postet av anonym: acff2a2194b1365ebc79dc07815af7b2

Skjønner at dette er en vanskelig situasjon for deg ,men du er tross alt 20 år og er mer enn voksen nok til å bli en god far. Om hun beholder barnet har du faktisk muligheten til å bli et god far som gir barnet sitt en god oppvekst!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet i dag er at vi aldri blir voksne.

Det skal festes og herjes langt oppi 30åra uten tanker på at det kan bli båpde barn og familie av morroa.

Det er på tide at folk begynner å ta ansvar istedenfor å forvente at andre skal fikse opp i sine egne feil, for å pule uten pervansjon er en feil om graviditet ikke var planen.

Grow some balls å ta ansvar for dine handlinger for om hun velger å beholde barnet blir du far om du liker det eller ikke.

Og damen burde få bestemme selv hva hun vil gjøre med graviditeten for både det å føde barn og det å ta abort er en belastning for kroppen.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Uenig der. Det kan være stor forskjell på voksenhetsgraden til én 20-åring og en annen. Jeg føler meg ikke voksen nok til å få barn selv, og jeg er 26 nå.

Hva du føler er ikke så veldig interessant, en på 26 år er mer enn voksen nok til å bli å bli far. Det handler om å være mann nok til å ta ansvaret det krever. At du ikke har valgt å få barn enda er selvsagt noe annet, men ikke kom her og si at du ikke er voksen nok, det er kun et valg.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er veldig enkelt å sitte på sin moralske hest og fortelle trådstarter hva som er rett og galt. Personlig, kunne jeg ikke valgt abort. Jeg hadde ikke klart å leve med den avgjørelsen. Såklart er det ugunstig å bli far i ung alder, men skjer det, så skjer det.

Jeg tror det viktigste du kan gjøre, trådstarter, er å tenke over hva du vil mene i fremtiden. Vil du ligge på dødsleiet med sønnen/dattern ved din side, eller vil du ligge der mutters alene og angre på at du tvingte jenta til å ta abort? (Ja, jeg vet jeg drar den litt langt, men dere ser poenget).

Lenke til kommentar

Det hadde du greid helt fint.

Det er hverken jeg eller du som skal greie en abort men den gravide dama.

Men klart så lenge barnefaren slipper unnabarnebidrag så kjør på.

Vi skal alltid hjelpe dem som har rota seg borti uføret på grunn av eget idiotskap mens ofrene får bare klare seg som best de kan virker det som holdningen er.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

En annen sak er jo om det er din unge. Selv om du hadde sex med henne, kan hun ha hatt sex med andre og blitt gravid med andre. Bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Det har alt vært sagt tidligere i tråden. Og som jeg svarte, gitt at barnet ennå er over et halvt år unna får han ikke svaret på det ennå. (Det er medisinsk mulig å ta en farskapsprøve før fødsel, fra f eks. fostervannet. Men dette er ulovlig i Norge.)

Jeg vil nok ellers anta at "Jammen kanskje det ikke er mitt barn. Kanskje du har hatt deg med andre også!" ikke er noe sjakktrekk hvis TS vil ha et levelig forhold til barnets mor om det nå senere skulle vise seg å være hans barn. Så jeg ville nok ikke startet i den enden...

Geir :)

Lenke til kommentar

hahahahahahahahhaa

hahahahaha ...

.. haha

Takk for bidraget. Sikkert hjelpsomt for trådstarter dette.

Jeg kunne ha skrevet en faktisk respons til innlegget, hvor jeg presiserer mitt syn på abort, men jeg føler at innlegget mitt var dekkende nok.

J... og hvis det ikke funker, Sk!ppys bidrag.

Hva hjelper det TS om han presser damen til abort? Bortsett fra det egoistiske motivet med å spare penger til barnebidrag.

Hva det hjelper TS? Han kommer da ut av denne kjedelige situasjonen? Det er åpenbart at han ikke ønsker å ha barn, det passer veldig dårlig i livet hans akkurat nå, og det er en viss sansynlighet for at barnet ikke vil få dekket den omsorgen en eventuell far hadde gitt. Å "rushe" inn i foreldrelivet, uten noen spesiell grunn, når man vet at man, per dags dato, bare har halve foreldrestaben dekket kan jeg ikke se som en god idé. Hun er tross alt bare 25, det skal ikke være umulig å finne en partner som hun også vil leve med, og som kan gi barnet denne omsorgen. Hvilke fordeler gir det å ha denne fødselen nå? Jeg kan ikke se at eventuelle fordeler kan veie opp for de ulempene jeg nå har nevnt.

Lenke til kommentar

Uenig der. Det kan være stor forskjell på voksenhetsgraden til én 20-åring og en annen. Jeg føler meg ikke voksen nok til å få barn selv, og jeg er 26 nå.

Tingen med dette er at mange faktisk blir klare i løpet av graviditeten. Man lærer alltid, så man blir aldri helt beredt.

Edit: TS, om hun mot din formodning har lyst til å beholde barnet så ikke la dine følelser ovenfor at denne graviditeten i utgangspunktet ikke er ønsket fra din side gå utover barnet.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er veldig sjelden at det passer og få barn. Skal man ta forbehold for alt mellom himmel og jord så blir det ikke mange nye verdensborgere på denne planeten. Til de som mener at de ikke er voksne nok så kan jeg trøste med at det strengt tatt aldri kommer til å gå over. Er du over 18år så er du per definisjon myndig og ansvarlig for egne handlinger, ergo så er det bare å steppe opp og ta ansvar for pjokken når den kommer.

Og en ting til, unger er gull. :thumbup:

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hva det hjelper TS? Han kommer da ut av denne kjedelige situasjonen?

Joda, om man man ser så enkelt på det. Men dette er noe litt annet enn å stå foran speilet en morgen man skal på jobbintervju og oppdage en svær kvise på nesetippen. Da er alternativene kvise eller plasterlapp. Her er det litt flere haker:

1. Hvordan vil TS føle seg i ettertid når han har tvunget (direkte eller indirekte) et annet menneske til en handling vedkommende ikke ønsket? Hva om han angrer? En abort er ikke reversibel.

2. Er dette en dame han må ha et forhold til også senere? (På jobb, felles venner etc.) det kan være omstendigheter som gjør at det er best om de "skilles" som venner.

3. Hva om dette er en situasjon som hans eks som han nå vil sammen med igjen får vite om. Kanskje er hun glad for at han ikke har et barn på si. Men det er ikke sikkert hun vil være like glad for fremgangsmåten. Det forteller henne at han ikke er farsmateriale, og at om de to skulle komme i samme situasjon så vil han kanskje tvinge henne til abort også.

4. Hva om presset mislykkes? Da sitter han med et uønsket farskap + en mor han må ha et forhold til tross at han brukte press for å tvinge henne til abort.

Hun er tross alt bare 25, det skal ikke være umulig å finne en partner som hun også vil leve med, og som kan gi barnet denne omsorgen. Hvilke fordeler gir det å ha denne fødselen nå?

For henne er det ikke snakk om å utsette fødselen, det er snakk om å terminere den. At hun kan bli gravid senere kompenserer ikke for det. Det er ikke - psykologisk - det samme barnet. Og ja, selvsagt kan hun finne en partner som kan være far til barnet. Det kan hun selv om hun får barnet. Men ikke hvis hun ikke får barnet. Det er psykologi, ikke semantikk.

Mitt syn på saken dette. Nå er jeg selv både stefar og far, og har opplevd at kvinner jeg kjenner har hatt aborter av ulike årsaker. Ikke at jeg dermed skal påstå at alle mennesker reagerer likt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et reelt om enn relativt lite problem. Hvor lite avhenger av hvem du spør. Anti-abort kilder opererer gjerne med 3-5%, mens tilhengere av selvbestemt abort opererer med det samme antall promille. Forskjellen ligger i forutsetningene: De sistnevnte regner med sykehusaborter i løpet av 1. trimester (eller 12 uker). Motstanderne inkluderer komplikasjoner etter illegale aborter (som er langt vanligere i enkelte land enn i Norge) og i land hvor det er tillatt med aborter senere enn 12. uke.

For en abort i Norge er sjansen realtivt liten, og mer egnet til å skremme enn en reell faktor, etter min ringe mening.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er informasjonen vi fikk på fertilitetsklinikken på Rikshospitalet av den legen vi hadde der.

Aborter reduserer muligheten for fremtidige svangerskap. En annen ting er også at kvinner bør få sitt første barn i tyveårene, helst i første halvdel da dette øker fertiliteten i fremtidige svangerskap. Nå er ikke det spørsmålet her men like fullt viktig informasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...